ISLE Of MAN - racerapport!

• Thread starter Thread starter bg
  • Start date Start date
Jamie Hamilton som gått omkull. Flugen till Nobels för vård.
Svårt skadad men inte livshotande just nu.

- - - Updated - - -

Nu är det spännande. Kan John McGuinness bli den första att köra ett varv under 17 minuter?

Nu är det spännande. Kan John McGuinness bli den första att köra ett varv under 17 minuter?

NYTT BANREKORD McGuinness 132.701 mph (tid 17:03.567) 213,56 km/t

Kan bli nytt banrekord igen. McGuinness kör otroligt fort!

McGuinnness vinner Senior.
2:a James Hillier
3:a Ian Hutchinson

McGuinness tar sin 23:e seger. Joey Dunlop tog 26. Nära nu!

Resultat klicka för större bild:
Slut resultat.jpg

Last edited:
Grattis Björn!! Jag hade fullt upp på jobbet så jag kunde inte följa racet LIVE men det verkar varit tight och spännande. Grattis igen, fan va bra du är!:rock

Jag vet inte vad du lyssnar på men de gick i mål runt 16.00 lokal tid. 17.00 svensk.

Loggar ut 17 45 svensk tid

Flygplanet från Ronaldsway, Isle of Man, landade sent på lördagskvällen på Arlanda. Alla hemma välbehållna! Vilken vecka! Bra väder och spännande race. Nu får inte tråden gå i dvala. Många måste ha fina bilder och små anekdoter om vad vi hade för oss på ön. Kom igen! Berätta och dela med er några av era bilder. Kanske en efterträff någonstans? Kom med förslag! Tack alla för en trevlig vecka på "The Biggest Show On Earth!"

Nu är man hemma igen efter en fantastisk tid på ön. Björn körde grymt bra, och han kör så himla snyggt.:fakta
Ett superstort tack till Peter Karlsson som gjorde det möjligt att följa racen på plats.:Bugar:Bugar:Bugar.

Vi var ett skönt gäng på resan, och Jorka förtjänar också ett stort tack, för att han ställde upp och körde omkring oss på ön.

Nu känns det tomt, längtar redan tillbaks till ön,:(

Last edited:
Jag måste landa lite mentalt och dumpa över bilder/filmer på datorn innan jag kan redogöra för upplevelsen på något rationellt vis. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå vad jag nyss upplevde och det är nu ännu mer otroligt vad de här förarna gör. Jag vidhåller dock det jag sade på Ön. För att lyfta svensk roadracing kanske vi måste få Svemo att tillåta att klubbarna river alla murar och staket och låt publiken sitta en meter från banan...

CBX1000:
Jag skulle säga som Silja skriver lite längre ner.

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...