TL-tråden - v2 !

Äntligen!!! Kopplingen håller stumt hela vägen från låga 80km/h till 280km/h på 6an :) lättar framhjulet på 2an
:tummenupp. Tack till Slowfinn11 för hjälpen med det svetsade kopplingscentret !

Hällde i belray olja nu..
 
Jo rätt tänkt! Vi får höra hur det går för Holmgren0912! Jag hade ett tiggat centrum i min extra motor som jag skicka till honom! ( det va J-Bone som tipsa mig om extra motorn)Så jag har snart en ny som ska tiggas o är det någon som har behov av en så byter vi!:smasha

Lika bra att ta mitt när vi ändå håller på och härjar med den. :D
 
Jag skulle behöva den lilla skruven som sitter på mojängen vid modulen för den där pedalen på vänster sida som man trampar på. Är det någon som har en sådan till övers eller har numret på den saken. Tror den är både höger och vänstergängad i engelsk tum med en asiatisk vingmutter i tredje enden :hej
 
Last edited:
Bes.2an idag istället!(det ska tydligen regna imorgon) Gick igenom ua. Puttrade runt Tungelstavägen (även kallad Bulten)tog det lungt, nya däck,ska kolla att alla skruvar o mojänger sitter ordentligt men allting verkade följa me runt! :) Motorn drar för djävla fint :) Gasade även en repa på motorvägen:hihi

Nu ska jag fira lite :fyllisar

Tipps!!!!
Kolla Trygg Hansa!!!
 
Last edited:
YO, någon som har gjort charging mod på sin maskin? Funtar på att göra det då min käkar ett nytt batteri per år ungefär. Laddar ca 13,05 tomgång och 12,6 vid 5000 rpm. Varmkörd når den 13,6 och 13,10 v. Batteriet är helt nytt nu.

Frågan jag har är om man ska dra som många gör med + direkt till batteri med säkring och minus direkt till batteri. Eller ska jag koppla in det i befintliga systemet?
tänkte följa denna guide http://wotid.com/tls/content/view/53/60/ som verkar vara direkt till batteriet.

Vilka kabelstorlekar är bra för detta utförande?
 
YO, någon som har gjort charging mod på sin maskin? Funtar på att göra det då min käkar ett nytt batteri per år ungefär. Laddar ca 13,05 tomgång och 12,6 vid 5000 rpm. Varmkörd når den 13,6 och 13,10 v. Batteriet är helt nytt nu.

Frågan jag har är om man ska dra som många gör med + direkt till batteri med säkring och minus direkt till batteri. Eller ska jag koppla in det i befintliga systemet?
tänkte följa denna guide http://wotid.com/tls/content/view/53/60/ som verkar vara direkt till batteriet.

Vilka kabelstorlekar är bra för detta utförande?

Jo + batteri, - batteri o bra jordning ram o motor. Kabel:va 6-5 mm kabel +- har jag för mig att jag drog på 1an laddningen hoppa upp ett par V.
 
ÄNTLIGEN har ja hittat ett par Nissin 4-kolvsbromsok fram till min TLS.. Ska köpa dom nästa vecka...:banana
 
Last edited:
det va som tusan tråden lever fortfarande :tuttar

- - - Updated - - -

själv åker man just nu xvs1100 samt crf 450 :näsblod
 
igår åkte ja å köpte dom begagnade Nissin-oken på skroten. Visade sig att dom kommer från en RF900R-94 och inte från en Bandit som ja först trodde men men.. Passade som handsken! Väck med TLR-oken å dit med 4-kolv! Nu ska ja bara lufta ordentligt, sen e de utvärdering på G! :yoparty
 
Jaha! Åkte en sväng me 2an 14mil, funka fint va förbi J-Bone med lite grejor mm. Kom till macken granngårds typ 150m från garaget, hojfan starta inte efter tankningen! Fick liknande fel på 1an förra året!Jag tyckte lyset va lite gult!tur att jag inte stannade på vägen!
Antagligen ladd regulatorn som e kass, det va den på 1an!!:huvet får antagligen beställa en MOSFET FH020AA o lite nya kablar!Ska kolla på tor-fre om det kan va det felet. I helgen blir det enduro träning på Gotland för yngsta grabben (16) på min 530 KTM :D han har provkört den påplan mark:hihi få se hur det går!!! :tummenupp (han körde 65cc cross när han va yngre)

Varm o snabb sommar på er alla! Om den dyker upp!IMG_20150609_184907.jpg
 
Last edited:
Jag har köpt en TRE idag i en liten låda...:-)
Nu måste jag köpa en PC3 också...bara för det är kul.
Då kommer den gå jätte snabbt 160 hk direkt.
 
Last edited:
Jag har köpt en TRE idag i en liten låda...:-)
Nu måste jag köpa en PC3 också...bara för det är kul.
Då kommer den gå jätte snabbt 160 hk direkt.

Jodu om du får ihop 160 pållar så ramlar nog överdelen på huvet av pga. det stora flinet!:banana
Jag flinar som fan me 132 på bakhjulet! fick förresten tag på en regulator FH012 för en 500pengar! har ej varit ner o mätt än om det va det felet, 95% säker på att det e de!:va
 
Det är sällan man ser Tillers på vägarna?
Har Ni gömt Er, eller sitter Ni bara och putsar i garaget ?
:7peta
 
Det är sällan man ser Tillers på vägarna?
Har Ni gömt Er, eller sitter Ni bara och putsar i garaget ?
:7peta

Håller me! Men det har varit kalt o blåsigt som fan! Vi får väl dra ihop någon fika sväng framöver! (Stockholmstrakten) Men jag e på Gotland i helgen!
 
Mecka dit nya däck idag och gick upp till 55 profil bak.. Vilken skillnad!!

Yepp. 55 profil ska det vara. :fakta :)
Hörde 190/50, bytte till 180/55. Helt annan hoj!!! Bytte till 190/55. Yepp, där satt den, så var det tänkt från början! Synd bara det tog däcktillverkarna 15 år att fatta att en TL ska ha 190/55 däck... :hihi
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top