Svänghjulet har nog ingen bet för man kör med växel i så uppvarven blir sega i vilket fall. Många rr stånka åkare körde/kör utan svänghjul och det tycks funka bra. Jag pratade med en svensk snubbe för 10 år sedan som kör Rotax 650 motor och han körde utan svänghjul. Han hade 80 timmars bytesintervall på vevstaken men då var den glidlagrad.
Största rasrisken för 600cc+ stånkor är varvtal över 8000 varv men tyvärr måste du upp i 9000+ för att nå de höga hästarna
Största rasrisken för 600cc+ stånkor är varvtal över 8000 varv men tyvärr måste du upp i 9000+ för att nå de höga hästarna

, krävdes en omfattande renovering. Jag har bytt bussningar i båda ändar på Carillio-stakarna, bytt vevlager och tapp, kolv/foder, insugsventiler och styrningar och ramlager. Utan fungerande smörjning blev de DLC-belagda ventiltryckarna lite bleka, så jag köpte 8st till som nu ska beläggas i veckan. Bottendelen är ihop och toppen också, så när som på tryckarna. Jag tänkte montera toppen idag och justera in kammarna, så när de nybelagda tryckarna kommer är de bara att schimsa in dem och lägga på locket!
. Men efter regn kommer sol påstår dom som vet..