Tiggeriet i Sverige

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Hade du gått kursen PK-svenska så vet du att alla är tiggare. Det är ingen skillnad på ett barn med trumpet, Röda korset eller en zigenare som ockuperar en park och bajsar i den kommunala sandlådan. Det är bara vita män som har fått för sig att man kan skilja dem åt.
PK ja. = Personlig Konkurs i känslor och omdöme :crash
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hej vill du ha en fin 4:a med terass centralt belägen i en större stad och således få en dräglig vardag? Kostar bara några sketna tusingar i månaden...
Nej tack jag är bakåtsträvande fyrtiotalist som av stolthet i stället tänker spara i 6 livstider för samma privilegium och under tiden i stället lever i ett torp med rutten, stående panel och grävling som krupit in och dött i torpargrunden. Hederligt...
Är det en dräglig vardag?
Att sitta i ett råtthål omgiven av psykfall?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Här råder brist på förmåga att förstå kontext märker jag.
Jag pratar om förhållandet skattetryck/lånesamhälle.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
4:an var ett sk exempel vilket jag lät representera en större livskvalitetshöjande investering. Den kan enkelt ersättas av åtråvärt belägen, sjönära villa eller exlusifv RW med smaklösa dekaler lite baserat på smak och tycke.
"torpet" kan då på samma sätt ersättas med 2:a i lättbetongfunkissmalhus i kranskommun till Grums, Gnarp, Bräknehoby, Brölarp, etc...

Betongsossarna på den här sidan greppar inte kontext utan ser det som ett statement att "bo i stan är bra, bo på landet är dåligt" i stället för konceptet med lån som i många fall enda utväg till ökad livskvalitet i ett samhälle med högt skattetryck.
Inte heller där säger jag att det är en bra eller dålig lösning utan poängterar bara att skulden för situationen kanske inte bör läggas på en människa som tar ett lån under rådande omständigheter.

Samlingen utsocknes förståsigpåare som ser sig själva som mer än andra för att de har en egen slipsten kommer fortfarande försöka luska ut innebörden med grävlingen. Kanske för att det är ett av få ord som känns igen vad vet jag.

Ledsen för trådkapen, tillbaka till tiggeriet som ni behöver prata av er om.
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tillbaks på topic, hej hej! please! :tungan
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
4:an var ett sk exempel vilket jag lät representera en större livskvalitetshöjande investering. Den kan enkelt ersättas av åtråvärt belägen, sjönära villa eller exlusifv RW med smaklösa dekaler lite baserat på smak och tycke.
"torpet" kan då på samma sätt ersättas med 2:a i lättbetongfunkissmalhus i kranskommun till Grums, Gnarp, Bräknehoby, Brölarp, etc...

Betongsossarna på den här sidan greppar inte kontext utan ser det som ett statement att "bo i stan är bra, bo på landet är dåligt" i stället för konceptet med lån som i många fall enda utväg till ökad livskvalitet i ett samhälle med högt skattetryck.
Inte heller där säger jag att det är en bra eller dålig lösning utan poängterar bara att skulden för situationen kanske inte bör läggas på en människa som tar ett lån under rådande omständigheter.

Samlingen utsocknes förståsigpåare som ser sig själva som mer än andra för att de har en egen slipsten kommer fortfarande försöka luska ut innebörden med grävlingen. Kanske för att det är ett av få ord som känns igen vad vet jag.

Ledsen för trådkapen, tillbaka till tiggeriet som ni behöver prata av er om.
Jag gillar grävlingar. Slaveri i alla dess former och uttryck är jag emot. Människan i miljonlägenheten med miljonbilen och miljonlånen är lika förslavad som människan med pappmuggen utanför ica eller straffångarna i gulag.
Buren råkar bara vara av guld.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag gillar grävlingar. Slaveri i alla dess former och uttryck är jag emot. Människan i miljonlägenheten med miljonbilen och miljonlånen är lika förslavad som människan med pappmuggen utanför ica eller straffångarna i gulag.
Buren råkar bara vara av guld.

Nu var du ganska elak mot tiggaren, han har väl inga bojor som binder honom någonstans?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hörde igår om att det ska vara en massa överfall på tiggare nu... I mina öron låter det väldigt märkligt om svenskarna börjat ruttna och ge sig på försvarslösa tiggare utan anledning.
Kan det vara så att det ligger en död grävling begravd bakom dessa nyheter? Är det olika tiggarfalanger som fajtas? Är det tiggare som börjat agera mer som rånare som åkt på en propp? Eller är det verkligen så att mellanmjölkssvenskar börjat bete sig som större arslen än normalt och hoppar på tiggarna?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Hörde igår om att det ska vara en massa överfall på tiggare nu... I mina öron låter det väldigt märkligt om svenskarna börjat ruttna och ge sig på försvarslösa tiggare utan anledning.
Kan det vara så att det ligger en död grävling begravd bakom dessa nyheter? Är det olika tiggarfalanger som fajtas? Är det tiggare som börjat agera mer som rånare som åkt på en propp? Eller är det verkligen så att mellanmjölkssvenskar börjat bete sig som större arslen än normalt och hoppar på tiggarna?

Tiggarna slåss ju inte, alla är ju här individuellt och att de är jämnt fördelade i varje gathörn är en ren slump. Det är bara dumma polisen, Rumäniens ambassad, Rumänska hjälporganisationer och nazister (SD alltså) som påstår detta.

Hittills har fakta pekat på två fall.
1. Slagsmål mellan olika falanger
2. Undomsgäng i förorter med mindre tolerant människosyn som kör bort dem (Kista Galleria är ett bra exempel, media sprang och letade nazister och fann invandrargäng)

Det finns enstaka tredje fall (ICA-handlaren med vattenhinken) men skall vi tala statistik leder kategori 1, långt före kategori 2 som i sin tur är långt före kategori 3. Att medelsvensson skulle orka reagera mot årets modeord ("hejheeeeej" med tonhöjning på slutet) är osannolikt eftersom att man riskerar jobb, social utfrysning och näthat i drivor om man ertappas.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Jämför uppståndelsen och alla som uttalade sig när något pucko hällde vatten på en tiggare utanför Ica
med gruppvåldtäkten på finlandsfärjan.

Jag tror inte jag såg ett enda uttalande eller åsikt från någon av pk-proffstyckarna om gruppvåldtäkten.
Inte heller avhandlades offrets etnicitet eller livssituation.
Det blöta tiggarens däremot.

Om man leker med tanken att de, enligt tidningarna, Svenska gruppvåldtagarna i stället hade våldtagit tiggaren utanför Ica.

Hur hade rubrikerna sett ut då?
Hade någon proffstyckare uttalats sig och eventuellt uttryckt lätt avsky?

Och om vi fantiserar vidare, om en man av valfri härkomst (eftersom det, enligt tidningarna, i bland är väldigt viktigt vilket typ av människa man är) hade hällt vatten på en kvinna på en finlandsfärja, hur hade rubrikerna sett ut då?

Och om en akademikerkvinna hällt Perrier på en arbetslös och obildad man på en finlandsfärja, vad hade de politiskt korrekta sagt då?

Hade de krävt den respektlösa kvinnans huvud på ett fat?
Samma fat som den nazistiska malmöväktarens huvud kanske?

I rest my case.

:hej

/e
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det inte i dessa lägen det är dags att skita i blockgränser och börja diskutera över dom? Tiggeriet är ett problem. Ingen tycker att det är bra, vare sig Sverigedemokratkristna eller vänstermiljöfeminister. Inte ens tiggarna själva verkar direkt nöjda med situationen.
Skillnaden är väl att olika "falanger" förespråkar olika lösningar.

Så på fråga 1# Tiggeriet är inte bra. är alla överens men fråga 2# hur ska vi hantera det. Råder det delade meningar. Är det inte där vi borde lägga ner energin i stället?

Det är ju lätt att sitta och sura på ett forum men anser man något vara viktigt utan att man gör ett skit för att ändra på det känns det lite som man förlorar sin rätt att gnälla.

Bara på det här forat måste det ju finnas kreativa människor som kan klämma ur sig ett förslag eller två.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag har ett par ideer som kanske låter otrevliga...

1, Sluta ge pengar för det främjar bara utanförskapet.
2, För att se till att dessa fattiga romer kommer in i sammhället så krävs det nog ganska radikala åtgärder. Ett stort problem är ju att de själva väljer att stå utanför samhället, men att de inte är självförsörjande, utan beroende av att samhället föder dem. Det finns liksom ingenting positivt som kan komma ut det. Man kanske kan tvinga deras barn att gå i skolan och få vara en del av samhället därigenom. Men samtidigt kan man inte med tvång försöka döda kulturen genom att indoktrinera deras barn till att bli vanliga Svenssons heller. Det gäller att få in ungarna i samhället men utan att ta ifrån dem deras kultur (eller iallafall de delar av kulturen som inte går ut på att stå utanför samhället).

Det finns ju mängder av romer som lever i samhället (och inte bara av samhället), men ändå är stolta över sin kultur. Kanske kan dessa ha några bra idéer om hur man slussar in ett helt folk i sina respektiva samhällen de befinner sig i? Att börja med barnen tror jag personligen är en bra ide. De gamla brukar vara svårpåverkade.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top