SV 1000-tråden

Från instruxen du länkade till

*I would recommend that you only remove ONE CAM AT A TIME PER CYLINDER (feel free to take a cam out of both
cylinders, just not both of the cams in the same head). This will insure that the other cam keeps the timing chain/gear
in place, and will also give a solid reference for the cam timing when you reinstall them later. The cam chain for each
cylinder (there is one for each) does not directly act on the cams; it turns a gear, which in turn turns the cams.
Leaving one cam in will keep it all in place. If you must remove both, take one out and remove the shims, then
reinstall it EXACTLY as it was before. Then remove the other cam and shims. If this is too much work for you, or you
feel you can time/phase both cams in on your own, then refer to the Suzuki shop manual for instructions.

Tack! Alltså på alla sätt bra att ta en i taget.
 
Har skaffat en ny leksak, en Zoom H2N som jag spelar in ljudet med till min GoPro. Gjorde första testet idag. Går nog att få mkt bättre eftersom jag bara hade den i jackfickan just nu.

https://www.youtube.com/watch?v=SSC9LjWi18I

Visst blir ljudet mycket bättre. Går säkert att förbättra ännu mer annan placering av mic som du påpekar.

Du har verkligen lyckats få till en snygg förarutsikt. Styre, mätare och speglar. Kanske inte är så stora förändringar mot original men fan vad det har höjt utseendet! :tummenupp
 
"Mitt" drevet sitter fast i toppen och är inte fjäderbelastad utan det jag menar med spårskruvmejseln är att den skall placeras mellan kuggarna på kamaxeldrevet när man monterar tillbaka den mot "mitt" drevet. Drevet på kamaxeln består av två drevhalvor som är fjäderbelastade. Lite svårt att förklara men enkel att förstå när man skall montera kamaxeln på plats igen.

Demontera och montera gärna en kamaxel i taget.

suzuki.sv1000

View attachment 418375

Jag ser på bilden att de löst det omvänt jämfört med Thruxton. På Thruxton är mellandrevet tvådelat fjäderbelastat och dreven på kammarna enkla. Mellan drevet låste man med en lite egentillverkad sprint i ett hål så att det skulle gå lätt att montera sen. Tack vare din bild förstår jag precis hur jag ska göra här.
 
Visst blir ljudet mycket bättre. Går säkert att förbättra ännu mer annan placering av mic som du påpekar.

Du har verkligen lyckats få till en snygg förarutsikt. Styre, mätare och speglar. Kanske inte är så stora förändringar mot original men fan vad det har höjt utseendet! :tummenupp

Tack, det var snällt sagt. Jodå allt är hyffsat bra nu. :)
 
tjo!

fick 2-3st baktändningar idag och därefter kändes det som hojen går på 1 cylinder eller iallafall halva kraften, någon som känner igen vad det kan vara?
 
Hitta ett Yoshi 2-1 3/4 till salu på Blocket om någon är intresserad!
Sök på Blocket.
 
Kolla insugsgummina/luftburken så någon av dem inte hoppat bort.
Kolla sen tändstiften, felkoder? mät laddningen (R/R) så den är rätt.

tjo!

fick 2-3st baktändningar idag och därefter kändes det som hojen går på 1 cylinder eller iallafall halva kraften, någon som känner igen vad det kan vara?
 
Last edited:
Tailval

En liten jämförelse. Den flacka o ursprungliga är snyggare. Dock är "smurfhatten" mycket vällackerad o klockrent färgmixad av NORRMANS BILLACKERING/UDDEVALLA. Får väl byta hatt efter mående...:)
 

Bifogat

  • P4260102.JPG
    P4260102.JPG
    1.4 MB · Visningar: 115
  • P4260101.JPG
    P4260101.JPG
    1.5 MB · Visningar: 113
Blir inte riktigt klok på vilka kablar man skall ha till gas-wire.

Jag kollar på Motionpro efter vad jag läst ska de vara bäst. Frågan är bara vilken man skall ha.

Detta är "SV 1000" (hade önskat det stod SV 1000N)
http://www.motionpro.com/motorcycle/search/by_motorcycle/0/2004/Suzuki/SV+1000/0/0/0/0/0/

Detta är "SV 1000S"
http://www.motionpro.com/motorcycle/search/by_motorcycle/0/2004/Suzuki/SV+1000S/0/0/0/0/0/

på "SV 1000S" så finns det även 10cm längre kabel för street fighter konvertering. Min har ju även ett extra brett fatbar styre så jag vette tusan vilka jag skall ha.

Någon som har några tips? Har ingen lust att lirka bort kablarna bara för att mäta då jag läst att det skall vara krångligt.
 
Varför ska du byta?
Jag ska beställa den längre så fort jag hittar något bra ställe inom Europa och beställa från!
Min S är ju ombyggd och det funkar med original om man drar om den men den är lite kort..

Blir inte riktigt klok på vilka kablar man skall ha till gas-wire.

Jag kollar på Motionpro efter vad jag läst ska de vara bäst. Frågan är bara vilken man skall ha.

Detta är "SV 1000" (hade önskat det stod SV 1000N)
http://www.motionpro.com/motorcycle/search/by_motorcycle/0/2004/Suzuki/SV+1000/0/0/0/0/0/

Detta är "SV 1000S"
http://www.motionpro.com/motorcycle/search/by_motorcycle/0/2004/Suzuki/SV+1000S/0/0/0/0/0/

på "SV 1000S" så finns det även 10cm längre kabel för street fighter konvertering. Min har ju även ett extra brett fatbar styre så jag vette tusan vilka jag skall ha.

Någon som har några tips? Har ingen lust att lirka bort kablarna bara för att mäta då jag läst att det skall vara krångligt.
 
Min har inte orginal gasrulle och wire är klämskadad. Så har beställt orginalrulle. Och måste då byta wire
 
OK jag bad Tube på Mc Varu I huset kolla om det går att beställa hos dom fråm Motion pro.
Återkommer när jag vet mer.
 
Har ett par kortade GPR Bolt On till salu om någon är intresserad, se under annonser.
 
Köpte dessa::tummenupp


http://www.ebay.com/itm/140738190302?_trksid=p2057872.m2749.l2648&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT


Totalt ingår bakre dämpare, gaffelfjädrar o olja. Har inte moterat dem ännu så jag har ingen uppfattning om enkelt eller ej. Snabba på att leverera. 2 dygn till Sverige därefter tog det lite tid mht DHL:s utkörningsrutiner.


Hej, har du hunnit montera detta. Hur blev det? Tycker min är så sjukt vinglig när man börjar pressa lite. Känner normalt att jag kan leva med det men ibland blir det för vingligt. Ingen som har idé om man kan ställa om bakdämparen för att minska "vinglet".

För det känns iaf som att allt handlar om bakdämparen. Kan man prova mer kompression? Mindre retur?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top