BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
- Kan nog stämma, 61. :D
Min har gått 700 mil varav 650 på räserbanor, europeiska GP-banor. Inga problem så här långt.

Ni kan ha rätt, med tanke på åldern får jag troligen problem med prostatan innan jag får problem med rasad motor.
Å andra sidan kan jag stå ut med lite prostata problem, det är värre att bli utan hoj pga rasad motor.......

.......Jag tycker personligen det är vanligare att man läser om folk som har hört att dom tidiga hojarna har problem än folk som faktiskt upplevt problem....

En liten fråga till er alla. Ni som gjort ventiljusteringen vid 3000mil. Har ventilerna behövts justeras? Eller har allt varit i sin ordning?

mvh

Jag ska lämna in min på 3000 mila om någon vecka så får vi se om de behöver justera.
Med tanke på att det kostade 2500 extra om de behöver justera så förutsätter jag att så blir fallet:näsblod
 
Ni kan ha rätt, med tanke på åldern får jag troligen problem med prostatan innan jag får problem med rasad motor.
Å andra sidan kan jag stå ut med lite prostata problem, det är värre att bli utan hoj pga rasad motor.......



Jag ska lämna in min på 3000 mila om någon vecka så får vi se om de behöver justera.
Med tanke på att det kostade 2500 extra om de behöver justera så förutsätter jag att så blir fallet:näsblod

Jag gjorde min 3000 mila i höstas, inget att justera bara kolla och sätta ihop igen.:)
Spelet var dessutom extremt jämt:
insug: 6 ventiler 0,15mm och 2 st. 0,16mm
avgas: 6 ventiler 0,21mm och 2 st. 0,22mm
 
Dom ser snabba ut! Vart beställde du dom?'




Jag tycker personligen det är vanligare att man läser om folk som har hört att dom tidiga hojarna har problem än folk som faktiskt upplevt problem....

En liten fråga till er alla. Ni som gjort ventiljusteringen vid 3000mil. Har ventilerna behövts justeras? Eller har allt varit i sin ordning?

mvh

De köper du hos BMW. Deras HP-Parts från Gilles Tools. Tror de ligger på ca 1860 kr styck.
 
Varningslampan lyser men ingen diagnos, tips på det ?
Abs å Dtc blinkar om det spelar in, håller på å läser ur instruktions boken men hittar inget om ovan nämnda.
 
Varningslampan lyser men ingen diagnos, tips på det ?
Abs å Dtc blinkar om det spelar in, håller på å läser ur instruktions boken men hittar inget om ovan nämnda.

Som Zorban skrev, du behöver rulla 5m eller så för att den ska kunna stämma av signalerna från sensorn vid ABS-ringen
 
Roffes raceway vet du väll, du åker ju förbi där varje dag ju:yoparty
 
I morse tog jag hojen till jobbet.
Den stod ute under kapell inatt och det var rätt kallt ute.

Men den gula lampan som blinkar (Och normalt sett slocknar) slocknade inte förrän jag hade startat om motorcykeln efter jag fått lite värme i däck osv.. Har någon upplevt samma problem?
 
I morse tog jag hojen till jobbet.
Den stod ute under kapell inatt och det var rätt kallt ute.

Men den gula lampan som blinkar (Och normalt sett slocknar) slocknade inte förrän jag hade startat om motorcykeln efter jag fått lite värme i däck osv.. Har någon upplevt samma problem?

Om det funkar likadant som på andra BMWs så är det troligen pga låg batterispänning under själva starten. Ett kallt batteri har sämre kapacitet och kombinerat med att det är tungt att dra runt kall motor så kan det bli så.
 
Om det funkar likadant som på andra BMWs så är det troligen pga låg batterispänning under själva starten. Ett kallt batteri har sämre kapacitet och kombinerat med att det är tungt att dra runt kall motor så kan det bli så.

Låter logiskt! Tack för ditt snabba svar! :hej
 
Låter logiskt! Tack för ditt snabba svar! :hej

Ja..alltså...är det DTC lampan du syftar på så kan den mycket väl blinka till och från om det är en kall morgon..varnar ju för att man skall ta det lite "vackert" med gashanden..:hihi

Grattis till BMW´n förresten.:)
 
Ja..alltså...är det DTC lampan du syftar på så kan den mycket väl blinka till och från om det är en kall morgon..varnar ju för att man skall ta det lite "vackert" med gashanden..:hihi

Grattis till BMW´n förresten.:)

Den lyste konstant dock :(
Tack så mkt! :) beställt en hel drös med delar som kommer i veckan :D
 
Tickande S1000RR -10 :huvet

Hojen har ett typiskt ventiltickande. Tycker det är onormalt högt för att ignorera det. Det följer motorvarven - ju högre motorvarv desto mer frekvent tickande. Det låter för det mesta men ibland försvinner det helt och hållet. Det låter framförallt vid uppstart men en kompis säger att hans låter likadant just vid uppstart.
Den är svensksåld, gått 1800 mil och är fullservad hos BMW-verkstad. Motorn är dessutom bytt på garanti vid 900 mil så ventiljustering bör inte vara nära till hands...
Min första tanke är kamkedjespännaren. Vet inte om det är ett vanligt fel. Någon som har eller haft liknande fenomen?

Tacksam för svar :)
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top