TL-tråden - v2 !

Års modeller o e det 73kw eller 99kw i regpappret ? -98 är regad som 72kw !
Men det kanske hänger lite på ålder o omognad me! moahahahah


De e inte roligt!!

50+
 
Last edited:
på min 00a reggad som 99kw tror jag får man inget svar i websnurran utan måste skicka in en manuell förfrågan -> resultat 10 lax halv/år

på en 98 reggad som 74kw fungerar websnurran -> resultat 3 lax halv/hel

30 hästar är totaaaaaalt livsfarligt alltså!!! :dummer
 
Dom brydde sig inte om strypningen sa hon på Sukki märkes.. Min e åsså reggad som 72, men dom gick på orginaleffekten..:confused:
 
Ni som vet allt ...
Är det likström eller växelström på Tillern?
Eller är det blandat ?
Vad går lysena på ?
 
Hej o hå. Har ni något bra tips var man får tag i färg till cylindrarna som är bra och inte är bitemas utspädda färg som knappt täcker ?
Förr fick man tag på det i närmaste lackfirma till en vettig peng. Nu måste man köpa så mycket större kvantitet än vad som behövs och kostar skjortan.
Pulverlacka kanske?
:hej
 
Kolla givaren vid kopplingshandtag och sidostöd. ECU:n ska kunna ligga hur länge som helst utan ström, så jag tror inte det är den som felar. Tror tom att soppapumpen går igång oavsett, däremot lär inte tändningen funka om ECU:n lagt av.
Funkar all övrig ström?

Visst är det som du säger att ECU:n ska kunna ligga hur länge som helst men du vet: Lagen om all jävlighet ibland.
All övrig ström verkar fungera.
Ett faktum är att soppapumpen är stendöd, verkar ha kärvatihop när den stått så pass länge som den gjort. Ny beställd, funkar det inte efter det ska sökningen fortsätta med relät. Sen vidare över kopplingshandtaget och sidostödet. Tack för tipsen!
Som ni märker: det går inte fort. Sakta sakta
 
Hej ny här!
Råkade impulsköpa en tl1000s i mellandagarna som jag hoppas att nån här kanske har lite historik om eller vet vem som ägt den tidigare.
reg nr hxd525
det är en svart -97 med lite extra som yoshimura fullsystem, pcII, bitubo dämpare, en del kolfiberdetaljer som hugger, luftintag och paneler, nån eftermarknads undertail samt 6 kolvsok fram.
han jag köpte den av visste inte mycket om varken cykeln eller tidigare ägare och mods.
Det jag vet är att den köptes ny i jönköping av en kille från norrköping och därefter har den varit i frölunda en sväng enligt serviceboken iaf.
vore kul om nån kan berätta vad som är gjort med den. :gnissla

 
När jag ändå är igång..
Nån som vet tillverkare och funktion på denna prul?
Är det "bara" en växelindikator?
Det sitter en vridpotentiometer som jag inte vet vad den gör för nåt..
Finns inga klistermärken eller nummer på den men verkar vara väldigt komplex med kretskort och ic-kretsar i.

 
Hade en sån burk me på min, som inte funka riktigt, ja tror det är en TRE mod och växel indikator ( en diod/växel) har för mig att jag hitta något på nätet om den! Grattis o Hyfsat val av hoj! :tummenupp
 
Jo växelindikeringen i sig funkar nu efter att jag kasta allt vad kabeltjuvar heter, innan fladdrade dioderna som julgransbelysning så fort jag startade den. men det gör ingen skillnad att vrida på potentiometern? du kommer inte ihåg vart du hittade infon på nätet om den?
får hoppas att det var ett bra val av hoj. Vtvin låter ju förbannat fint :kär
 
Jo växelindikeringen i sig funkar nu efter att jag kasta allt vad kabeltjuvar heter, innan fladdrade dioderna som julgransbelysning så fort jag startade den. men det gör ingen skillnad att vrida på potentiometern? du kommer inte ihåg vart du hittade infon på nätet om den?
får hoppas att det var ett bra val av hoj. Vtvin låter ju förbannat fint :kär

Börja gräv här, sen får du söka i forumet. Det har funnits en manual nånstans, den borde kunna gå att hitta igen.

http://www.tlzone.net/forums/suzuki...gpi-gear-position-indicator-kit-interest.html
 
När jag ändå är igång..
Nån som vet tillverkare och funktion på denna prul?
Är det "bara" en växelindikator?
Det sitter en vridpotentiometer som jag inte vet vad den gör för nåt..
Finns inga klistermärken eller nummer på den men verkar vara väldigt komplex med kretskort och ic-kretsar i.


De e en Pedro's GPI.. satt en på min åsså när ja köpte den.. Skillnaden va att min inte funka längre.. Tror vridpotentiometern är en dimmer..
Ja kasta min å köpte mig en IVAN's TRE istället beg..
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top