Har ni lärt er nåt idag?

I går lärde jag mig att man vid maskinbeställning skall specificera att instruktionsboken skall vara på ett begripligt språk.
Finska är obegripligt.
 
Att jag klivit upp ur sängen betyder nödvändigtvis inte att jag har vaknat... :huvet
 
Att jag klivit upp ur sängen betyder nödvändigtvis inte att jag har vaknat... :huvet

Funny-memes-conversations-really-early-in-the-morning.jpg
 
Jag har lärt mig att ekonomiklass verkligen är oskönt över Atlanten. Det är billigt, men det är också billigt att äta damm.
 
Jag har lärt mig att ekonomiklass verkligen är oskönt över Atlanten. Det är billigt, men det är också billigt att äta damm.

Gjorde samma misstag på likadan resa. Förbannad mig själv att jag inte hade pengar kvar till uppgraderingen till klassen under första för 100 euro på hemvägen. Det hade varit värt pengarna.
 
Kanske inte specifikt idag men kom att tänka på det nu, allmännyttig info.:

Moms får inte debiteras för något som inte är utfört.

De räkningar man blir mest less på är kanske de för en missad tid hos tandläkaren, urologen eller annat där man frekvent bokar tid. Står det alltså "inkl. moms" för avgiften så ringer man eller returnerar brevet för att bestrida den felaktiga räkningen.

Har man tur makulerar de ärendet helt p.g.a. att faktureringsomkostnaderna äter upp vinsten :tummenupp
 
Idag lärde jag mig att om det brusar/sprakar när man höjer eller sänker volymen på ljudsystemet så kan man vrida volymreglaget till max/min typ 20 gånger så försvinner oljudet:)
Synd bara att man inte lärde sig det för typ 1 år sedan :huvet

//Kim
 
Idag lärde jag mig att om det brusar/sprakar när man höjer eller sänker volymen på ljudsystemet så kan man vrida volymreglaget till max/min typ 20 gånger så försvinner oljudet:)
Synd bara att man inte lärde sig det för typ 1 år sedan :huvet

//Kim

Skit på potentiometern?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top