BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Hejsan. Liten fundering.
Min hojj beter sig lite underligt.. alltid gjort det sen jag fick den faktiskt.
Vid tomgång så ligger den på 1200rpm om ingen växel är i eller om jag håller kopplingen inne. Men släpper jag på kopplingen med växel i så går den upp till 2000rpm.
Samma sak om jag blippar gasen. Den svara direkt upp i varm, men sen stannar den där uppe rätt länge innan rpm sakta sjunker ner tillbaka till 1200rpm

Nån som vet vad detta kan bero på. Har en PCV inkopplad men den va så innan denna monterades på.

Andra frågan är om nån sitter på PCV map för S1KRR 2012> mappad med orginal luftfilter och Arrow full system? Kan du dela med dig av denna? min mail är: bassel.el@gmail.com

Måste mappa om men det sket sig igen här då jag spontanhandlade upp mig på annat inkl. Gotland Ring.. så jag måste buffra på lite cash igen innan jag går på mer shopping till hojen =D
 
Det är väl den som bygger på S1KRR 2010?
Nog den jag har inmatad just nu. Lite nyfiken på om mappen påverkar de problem jag beskrev här ovan.
 
Tyvärr inte den blekaste men jag skulle kunna ta mig sväng förbi garaget om en lite stund och kolla om jag har ett liknande beteende på -11:a. Har en pcv, dock har jag en annan helsystem och filter men det är alltid något...
 
Jag har också väldigt hög tomgång o det skiljer sig precis som din beroende på om koppling är släppt o växel i.
Är inte helt 100 om jag har exakt samma värden som dig på tomgången men väldigt snarlika då jag vet att det är runt 2000 rpm med växel i.
Har Acrapovic helsystem, annat luftfilter o mapp anpassad för det via PC5. Det är en -11.
 
Ok.. intressant. Det som är jävligt skumt är att vi är 6st S1000RR, från -10 till -13 och det är bara min hoj som beter sig då. Då har alla helsystem och några av dom pcv.

Beter den sig på samma sätt om du gasar till snabbt o släpper. Att den ligger kvar nån sekund på så höga varv du gasa upp den till och saaaaaakta glider ner till tomgång?
 
Nu hade jag svårt att gasa med växel i men jag uppfatta att min går tillbaka till ~1200rpm kanske omgående. Det blir ett längre garagebesök imorgon med flera tester.
 
Hejsan. Liten fundering.
Min hojj beter sig lite underligt.. alltid gjort det sen jag fick den faktiskt.
Vid tomgång så ligger den på 1200rpm om ingen växel är i eller om jag håller kopplingen inne. Men släpper jag på kopplingen med växel i så går den upp till 2000rpm.
Samma sak om jag blippar gasen. Den svara direkt upp i varm, men sen stannar den där uppe rätt länge innan rpm sakta sjunker ner tillbaka till 1200rpm

Nån som vet vad detta kan bero på. Har en PCV inkopplad men den va så innan denna monterades på.

Hade ett liknande problem med min, visade sig efter lite sökande vara gasvajern, den var aningen för spänd och inte riktigt kunde löpa fritt i vajerhöljet. När jag justerade och lösgjorde vajern en aning så var problemet löst! :banana
Det blev ett aningen större spel i gashandtaget, men det kan jag leva med :tummenupp
/Peter
 
Kolla också att gasrullen efter lite gas går tbx till normalläge (det gjorde inte min, kärvade lite pga att vajern var för spänd) vid fullt styrutslag åt båda håll. Hoppas det hjälper! :huvet
/Peter
 
Någon som letar efter en snyggare skylthållare? Tror jag gav 500kr för den, blev aldrig monterad. Sugna lägger ett bud eller mutar mig på annat sätt! :-)
ImageUploadedByTapatalk1399722384.801967.jpgImageUploadedByTapatalk1399722420.202070.jpg
 
Dags att pyssla om pärlan lite, serva fjädring o motor samt gå igenom hela hojen. Den har uppfört sig kanon o förtjänar bästa omvårdnad! ;-)
ImageUploadedByTapatalk1399739195.475373.jpgImageUploadedByTapatalk1399739204.743147.jpg
 
Last edited:
Mmm garagemys! Länge sedan jag skämde bort min bmw nu... :(
Får råda bot på det snart tror jag minsann.
 
Plocka ihop skrotet med en gång Peter.
Det är dags att åka lite gata bland oss vanliga människor nu.
O ja, du får gärna berätta hur snabb du var på banan vid fikapauserna, men tänk på att dra av 10s från din bästa varvtid direkt för vi går inte på det om det kommer mellan den 3 o 4 gången vi får höra historien....
 
Plocka ihop skrotet med en gång Peter.
Det är dags att åka lite gata bland oss vanliga människor nu.
O ja, du får gärna berätta hur snabb du var på banan vid fikapauserna, men tänk på att dra av 10s från din bästa varvtid direkt för vi går inte på det om det kommer mellan den 3 o 4 gången vi får höra historien....

Jag vågar inte åka med såna där bakhjulsåkare som ni…. :tungan
 
Efter att jag gjorde den där fjäder modden samt spände mitt växlings länkage så försvann alla problem med växellådan, dvs falska neutraler osv. Låt Bactor Mats göra det på era hojar om ni kör bana, han har stor kompetens på S1000RR. Tyvärr så klota jag hojen på Mantorp förra veckan, men snart så är den ihop igen.
Dags för nya äventyr:)

BMW - Beste Motorrad der Welt!
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top