BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Jag vet vad det är =)
Prova att öppna locket för nyckeln till tanken, och så provar du gasa till skramlet kommer och trycker med fingret i nyckelhålet så ska du se att skramlet är borta.
Den där jävla kolven höll på driva mig till vansinne innan jag hitta det.
 
Jag vet vad det är =)
Prova att öppna locket för nyckeln till tanken, och så provar du gasa till skramlet kommer och trycker med fingret i nyckelhålet så ska du se att skramlet är borta.
Den där jävla kolven höll på driva mig till vansinne innan jag hitta det.
- Kan det vara så att tanken vill ha mera bensin?
 
Kanske skulle slå till på ett helsystem, då kanske man inte hör skramlet? :tungan En enkel lösning på problemet liksom
 
För mig är kolven lite lös så den skramlar runt just vid 4200-4600 varv =P
Bytte till annat tanklock utan lås nu.. men det är lite jobbigt och inte veta om snorungarna har i nåt i tanken för att jävlas =)
 
Jag vet vad det är =)
Prova att öppna locket för nyckeln till tanken, och så provar du gasa till skramlet kommer och trycker med fingret i nyckelhålet så ska du se att skramlet är borta.
Den där jävla kolven höll på driva mig till vansinne innan jag hitta det.
-Den här tråden verkligen Äger!!!
Samma sak med min hoj, låskolven går i en lös plastcylinder och felet var presis som ovan.

Monterade av hela "korken" (locket+ram) (fyra torx att få loss, tappa inte dem i tanken!)
Sen öppnade själva konstruktionen (två kryss först på baksidan, sist 4 på framsidan, akta att inte tappa smådelar och håll ordning med dem).
Jag kunde konstatera att kolven hade fått vatten, det fanns en hel del alu-oksid; rensade och satte två smala remsor av vanlig eltejp på var sin slät/ren kolvsida mellan stiften. Smorde sen kolven/stiften med vanlig vaselin, sparsamt, och monterade.
-kolven går nu in och går att vrida med lätt motstånd, låset är servad och glappet/oljudet borta!!

Kostnad: tejpbit (delad till två remsor) 0.5 Öre + 1 burk öl. :tummenupp
 
Kom hem nyss efter en tur och hittar lite oroande detta på svingen och bakskärmen. Fin olja och ganska mycket av det. Kunde inte lokalisera vart fan det kommer ifrån?!
Nån som kan ha en aning om vart tusan det kan komma från om det hamnar här?

bild 2(3).jpg
 
Kom hem nyss efter en tur och hittar lite oroande detta på svingen och bakskärmen. Fin olja och ganska mycket av det. Kunde inte lokalisera vart fan det kommer ifrån?!
Nån som kan ha en aning om vart tusan det kan komma från om det hamnar här?

View attachment 403758

Ingen aning men ett par kontrollpunkter;
- Bromsvätskecylindern bak, hur ser den ut?
- Bakdämparen. Vet inte om det finns tunn olja i den men det borde det göra. Kika o se om det kan komma från den på något sett.

All annan vätska borde hålla sig mycket längre fram på hojen...
 
Här MickeR är en ganska bra måttstock vad vi måste prestera MINIMUM för att kunna återvända till hemlandet utan att bli utskämda. Om jag inte räknar helt fel så kör den här killen på staxt under 2 minuter... :3freak :krama Vad kan gå fel... :crash

 
Ser ut som han kör på 2.26.0 vilket jag t.o.m. mäktar med. :tungan
(det står ju nere t.h. på klippet)
 
Här MickeR är en ganska bra måttstock vad vi måste prestera MINIMUM för att kunna återvända till hemlandet utan att bli utskämda. Om jag inte räknar helt fel så kör den här killen på staxt under 2 minuter... :3freak :krama Vad kan gå fel... :crash

:) Njaa, den som lever får hepatit-c. Tycker det rullade på rätt bra i klippet! Fick tiden till 1:58, det skulle jag vara vääldigt nöjd med! Med tanke på att Pedrosa kört ~1:40:8:D
Om man tittar på tiderna på Valencia:

2013 Marquez 1:30.237 MotoGp
2013 Salom 1:39.744 Moto3!!!!!!!!!!!
2009 Haga 1:34.618 WSBK
2013 Jag 1:49... Lv222RR

Catalunya

2013 Vinales 1:51.475 Moto3!!!!!

Ser du en trend?:D Konklusion, jag väldigt nöjd ifall sekundvisaren inte hinner snurra två varv.:D
 
...har du satt på ett "blinglock" bytt lock till oljepåfyllningen ? Får man inte dit gummipackningen precis så flyger det fin olja bakåt men då borde du fått lite på stöveln med...

Har inte min cykel kvar så jag kommer inte ihåg om locket sitter på andra sidan mot bilden för det är jue vänster sida du fotat och är det där det är värst ?


Kom hem nyss efter en tur och hittar lite oroande detta på svingen och bakskärmen. Fin olja och ganska mycket av det. Kunde inte lokalisera vart fan det kommer ifrån?!
Nån som kan ha en aning om vart tusan det kan komma från om det hamnar här?

View attachment 403758
 
Last edited:
:) Njaa, den som lever får hepatit-c. Tycker det rullade på rätt bra i klippet! Fick tiden till 1:58, det skulle jag vara vääldigt nöjd med! Med tanke på att Pedrosa kört ~1:40:8:D
Om man tittar på tiderna på Valencia:

2013 Marquez 1:30.237 MotoGp
2013 Salom 1:39.744 Moto3!!!!!!!!!!!
2009 Haga 1:34.618 WSBK
2013 Jag 1:49... Lv222RR

Catalunya

2013 Vinales 1:51.475 Moto3!!!!!

Ser du en trend?:D Konklusion, jag väldigt nöjd ifall sekundvisaren inte hinner snurra två varv.:D

Najs Micke
Vilken Box står du i?
Är själv här och snurrar runt.
 
Ingen aning men ett par kontrollpunkter;
- Bromsvätskecylindern bak, hur ser den ut?
- Bakdämparen. Vet inte om det finns tunn olja i den men det borde det göra. Kika o se om det kan komma från den på något sett.

All annan vätska borde hålla sig mycket längre fram på hojen...

Tja!
Är inte 100% säker men jag tror jag hittat det..
Tog loss kåpan osv och försökte göra rent och märkte att bulten som håller framdrevet var löst. Kan vara packningen där bakom som gått? Vettefan om man bara vågar dra åt bulten o testa köra eller om man ska riva ut packningen?
 
Samma sak hände mig förra året resulterade med en krach på Mantorp eftersom jag hade olja på bakdäcket. Fick samma symptom gick till probike eftersom jag hade servat hojen där dagen innan symptomen och fick veta att det var kedjeolja så jag torkade av kedjan och åkte till Mantorp :huvet. Slutade med en lowsider. Tillbaka till probike där de konstaterade att framdrevet var lös och packningen behövdes bytas så byt packning det tjänar du på i längden.
 
Tack som fan!
Nån som vet diameter eller mått på packboxen?? Kanske kan hitta nån så man inte missar ledighetsåkandet!!
 
Mitt ödmjuk råd: spänn muttern nu ordentligt och njut av vädret; "stefa-packningen" hinner du köpa och byta under vardagarna. Lite loctite i splines är inte fel om det blivit glapp. Samt som i gängan.
-Men bromsa med kedjan och bakhjulet då du drar, t.ex. bakbroms eller en träkloss genom fälgen, mot svingen.
Det är inte bra för växellådan/dreven där att "bromsa med ettan på", eller inte rekommenderbart för motorn att rulla baklänges (timingkedjan).
 
ImageUploadedByTapatalk1397999595.730684.jpg

Ja kanske skulle gjort det men har redan rivit ut packningen :(
Va lite nojjig över olja på bakdäcket också.

När vi tog ut brickan bakom drevet så ramla o ringen ut. Och den va av.. Kanske det som gjorde att det läckte?

Nån som har sprängskiss så man kan se vilken ordning de ska vara? Fan att man är så blåst när det gäller sånt här ?
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top