KTM 1290 Super Duke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Här har vi min otroligt vackra hoj förresten! Nu återstår bara precis allt :D Fälgar som ska skickas in för lackering, och en drös med powerpart-delar :kär Så om cirka två veckor, när jag har klättrat sönder samtliga väggar i lägenheten, så blir det äntligen full rulle!

ktm 1290 nya motorcykeln.jpg
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
image.jpg
Beställde från racefit ett slipon till min idag, tycker det är det snyggaste ute på marknaden just nu.
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Har du lust att kolla på din hoj? Går nämligen få mycket nice info direkt till mobilen. :)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Vad är det här för kontakt? Har aldrig hört talas om den... Förklara gärna lite.
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Det är kontakten där man pluggar in för att få alla värden mm.m mc verkstaden kopplar in sig på för att hitta ev fel.
Man kopplar in en pryl där som via blåtand till mobilen och en app. Så får du all info in i mobilen. All möjlig data, hastighet, bränsleförbrukning, m.m
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Det är kontakten där man pluggar in för att få alla värden mm.m mc verkstaden kopplar in sig på för att hitta ev fel.
Man kopplar in en pryl där som via blåtand till mobilen och en app. Så får du all info in i mobilen. All möjlig data, hastighet, bränsleförbrukning, m.m
Kul grej att ha! Finns det appar att ladda på appstore eller är det jailbrake som gäller?
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
SUUUPERSNYGGT!!!!!!!!!!

Ser rå ut när den är svart som synden!
Håller med, är det svart så ska det vara nattsvart! :tummenupp
Min kommer se exakt ut som på bilden, kanske kommer lägga orange tape runt fälgarna men det är max.
Så lite bling bling som möjligt.
 

raceputten

Ingen kommer ihåg en fegis!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Gränna
Hoj
Honda NSR 125, Suzuki Rgv 250, Suzuki DR Big 750, Suzuki DR 800, Yamaha R6, Super Duke 1290R
Enligt min teknik tokiga vän så ska det inte behövas jailbrake.

Jag är utomlands så jag får vänta med att ringa, men känner sig någon på hugget får ni gärna slå en signal till
någon KTM verkstad.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Koppla ur mtc, Vrid på rullen och/eller gå ned i vikt :hihi :krama Lelles hoj hade originaldämparen på. Man byter inte mapp med endast sliponet heller utan det är endast vid helsystem som den mappas om.
Den reser ju sig mest hela tiden på tvåan. Rena karusellcykeln!

Gjort det men nja under varvgränsen på 6500 under inkörning o om man inte ger allt på rullen så tycker jag den är ganska beskedlig ändå, förväntade mig lite mer ändå men den är inte dålig på nåt vis.
Tycker mina 80 kilo borde räcka eller man kanske skulle gå upp ist så det blir mer vikt på baken :)

Tog en runda på 20 mil igår med kusinen som ska köra in sin monster 1200 och upptäckte en jobbig sak... man måste värja sig för nyfikna blickar och folk som flockas :rolleyes:

Hittade en ebay handlare från Italien som sålde evotech tidys för 125 euro inkl frakt :)
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Gjort det men nja under varvgränsen på 6500 under inkörning o om man inte ger allt på rullen så tycker jag den är ganska beskedlig ändå, förväntade mig lite mer ändå men den är inte dålig på nåt vis.
Tycker mina 80 kilo borde räcka eller man kanske skulle gå upp ist så det blir mer vikt på baken :)

Tog en runda på 20 mil igår med kusinen som ska köra in sin monster 1200 och upptäckte en jobbig sak... man måste värja sig för nyfikna blickar och folk som flockas :rolleyes:

Hittade en ebay handlare från Italien som sålde evotech tidys för 125 euro inkl frakt :)

För en korvkiosks-poser som mig låter det som rena drömmen! :)
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
YES!!!
fick post från trafik försäkrings föreningen. Tydligen har något hänt så jag har kört oförsäkrat...2300kr för 9 dagar.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Då slår jag ett slag för www.funbike.se

Grym handlare (Ragnar) med exceptionell service. Svenska priser och svensk kvalité på service och bemötande :fakta :rock Det vore väl tråkigt ifall de skulle få stänga igen? Eller har ni importerat er nya fina 1290 också?
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Har absolut inga problem att stödja svenska handlare, tvärtom.
Problemet är att ingen av dom har lagt ut delar med priser så man kan handla därifrån, gäller även funbike.
Sen kanske inte alla vill handla power parts... Då är det ju bra att det finns firmor med andra alternativ? :tummenupp
 

Andersson_

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2014
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 1290 Super Duke R
Tyvärr skiljer det rätt mycket om man köper från Tyskland istället för Sverige. 25% billigare vilket blir en del om man vill piffa upp sin hoj lite. Vet bara att www.je68.se har priser på sin sida.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Har absolut inga problem att stödja svenska handlare, tvärtom.
Problemet är att ingen av dom har lagt ut delar med priser så man kan handla därifrån, gäller även funbike.
Sen kanske inte alla vill handla power parts... Då är det ju bra att det finns firmor med andra alternativ? :tummenupp

Absolut, vill man ha andra grejer än ktms egna så är det ju toppen :) Priserna har handlare precis fått, för ett par veckor sedan. Dock endast i Euro utan moms. En vild gissning är att de prioriterar annat nu när säsongen börjar. Funbike verkar iaf ha mer än fullt upp just nu. DOCK går det alltid att ringa eller maila, då får man ju svar :)

Tyvärr skiljer det rätt mycket om man köper från Tyskland istället för Sverige. 25% billigare vilket blir en del om man vill piffa upp sin hoj lite. Vet bara att www.je68.se har priser på sin sida.

Köper man fler saker på en gång så går det nog att få en helt okej rabatt beroende på vad som köps. Och ska man bara köpa en grej så kan det kanske vara värt att betala en hundralapp extra. Kanske? :) Såvitt jag har läst mig till så brukar handlarna inte bada i våra pengar.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
YES!!!
fick post från trafik försäkrings föreningen. Tydligen har något hänt så jag har kört oförsäkrat...2300kr för 9 dagar.

Yeeeeii.... ibland säger dom inte ens till förrens man upptäcker det själv och ordnar upp det... DÅ skickar dom ut inbetalningen.
Hade det handlat ett dugg om trafiksäkerhet hade dom hört av sig direkt.

Svenska handlare är ofta bra på en sak, att hålla bra priser (för dom),.. vad jag vet så fick jag inte ens en torkduk till visiret när jag slantade upp 149 900kr och beställning+betalning gick på drygt 30 min så nja jag kan lika gärna spendera utomlands med ett så generöst bemötande.
Men hey , jag fick ju iaf en liten läderlapp till nyckeln på köpet :yoparty

Hade Biscaya sålt ktm så hade jag garanterat köpt där, trevliga killar :)
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top