Dela med er, hur kuggade ni uppkörning?

Marcuusandersso

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2013
Hoj
-Kawasaki ER6 2009
Sökte så gott det gick, men sökfunktionen vart sådär.

Tänkte mig en tråd om hur era erfarenheter av uppkörningen var, delvis för att hjälpa framtidens hojåkare men även för att dela med er av era bissara, eller kanske roliga upplevelser.

Nå?

Glömde blinkersen på ett par gånger och bromsade fel.

Aldrig kuggat men fick den "sura" uppkörningsförättaren på bulltofta som många har pratat om på detta forum förut.

När jag skulle köra sick sack i 50 på konbanan så höll jag prick 50.
Efteråt sa han åt mig att jag skulle köra 50, jag tänkte att det var bäst att inte protestera då han sa åt mig att försöka igen.
Denna gången körde jag på en växel lägre... i prick 50.
Inga problem då helt plötsligt.

Samma sak en stund senare när jag skulle bromsa från 90, DU SKA HÅLLA 90, försök igen.
Körde i prick 90 nästa försök.. med en växel lägre.
"Då ska vi ut i trafiken".

:klappar

För aggressiv i trafiken. Eller så hade jag för lite riskbedömning. Något av de eller båda.

Körde fel väg i snabba konbanan men klarade mig för att min väg var svårare än original...

Dagen före var det en kille som försökte köra upp på en custom men fick lägga av efter han vält tre ggr:näsblod

Körde "vänstertrafik i bostadsområde". :3freak
Uppkörningen skedde i en lite by utanför Valbo (Gävle). Suck...
Glömde blinkers ett par ggr också. :rodnar
Nu har jag "ticks" på att stänga av blinkers. :hihi

Fick samma uppkörningskille andra gången men då var allt OK. :)

Bromsade för mesigt på bromsprovet första uppkörningen, får bromsa ordentligt fast inte riktigt så hårt som Fordon då :D

Klarade mitt på första men banan hade jag garanterat kuggat om jag inte hade gått en 4 timmars kurs med skolan med endast banan i fokus, kommer göra den kursen igen nästa år innan det är dags att bli av med 2an framför A på kortet. Riktigt kul var kursen också faktiskt!!

Låste bakbromsen i 90-bromsprovet, fick en "varning", körläraren tyckte det var snyggt gjort att komma på bredställ :tungan

Uppfattade fel i komradion, gjorde allt rätt för en vänstersväng men inspektören ville att jag skulle köra rakt fram så fick världens utskällning, ångrar att jag inte sa att blinkersen "låste" sig och att jag på så sätt "löste" situationen :tungan

klarade på första. De som misslyckades när jag körde upp (körde med trafikskolan) var samtliga på Banan. så generellt sett så tror jag många misslyckas på banan. De flesta som tar mc-kort är väl i 25-30års åldern. Många har bil sedan tidigare så att köra i trafik är inga problem. bara lära om och lära RÄTT med mc.

Jag körde omkull och for av vägen och hamnade i diket på väg till uppkörningen.......:huvet
Fick lite oordning i revbenen och hojen blev sne så det var bara att sätta sig bakpå läraren och åka hem för att sen uppsöka akuten.....

JAg har klarat mig ;) Men polaren kuggade på att han inte fällde ner visiret vid bromsprovet.

Var lite nervös för att köra för långsamt på undanmanövern så råkade ta i lite väl och klippte en kon i drygt 70...
Två gånger i rad.

Klarade kortet på första, men de som körde med mig var 15 st. 14 klarade banan. 50% kuggade på trafiken.

Frun kuggade innan hon ens hade börjat köra. Råkade knuffa till hojen med röven när hon backade in den i startfållan till krypbanan. Vinglade till, tappade balansen och hojen for i backen. Hon återhämtade sig aldrig från det, inte heller underlättade den griniga inspektören situationen heller.
Två veckor senare körde hon skiten ur allt och alla, jag tror hon blev rejält förbannad för att hon klantade till det.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back