Om en vecka är vintern ett minne blott!

Haha har själv följt prognosen och märkt att det vänder mot det varmare men jag är rädd att det vänder tillbaka lika fort. Snön måste få smälta också samt att alla kilovis av salt gärna får försvinna också

Den meteorologiska definitionen av vår är:

• Dygnsmedeltemperaturen är stigande och ligger mellan 0 och 10 plusgrader.

• Starten på våren får inte ske före den 15 februari, vilket normalt är tiden för högvintern i sydligaste Sverige.

www.smhi.se

Det vore sannerligen skönt med vår, men handen på hjärtat är det ett bra tag kvar. Även i Skåne.

• Starten på våren får inte ske före den 15 februari, vilket normalt är tiden för högvintern i sydligaste Sverige.

www.smhi.se

Det vore sannerligen skönt med vår, men handen på hjärtat är det ett bra tag kvar. Även i Skåne.

Aa, februari brukar vara värst och sen ser man en vändning som denna i början på mars.
Men vintrarna har varierat stort på sistone så vi får väl se vad som händer.

Ja...jag har följt prognosen varje dag! En kort tur blir det säkert :)

Förra året var det 10-13 grader varmt i början av mars och sedan i slutet av mars var det snökaos igen :huvet

Det står att det skall vara max 5 grader, det är ganska kallt om man skall vara ärlig. Dock är det härligt att våren börjar närma sig:-)

Haha har själv följt prognosen och märkt att det vänder mot det varmare men jag är rädd att det vänder tillbaka lika fort. Snön måste få smälta också samt att alla kilovis av salt gärna får försvinna också
Du bor i Linköping så du får vänta till maj då sopbilarna letar sig ut på gatorna.
Det står att det skall vara max 5 grader, det är ganska kallt om man skall vara ärlig. Dock är det härligt att våren börjar närma sig:-)
Det samma gäller dig, typ.

Underbart! Prognosen jag länkade visar på en dygnstemperatur på mellan 1 och 5 plusgrader.

Fördelen med att ge sig ut i tidig vår är ju att det blir så spännande med allt lösgrus som ligger som utpsritt i kurvor och korsningar :D

otimist! det har väl knappast varit någon vinter

Då ska jag vara tvärtom. Vill inte ha vår än då går det åt helvete på jobbet.Kör timmerbil och vi kör just nu en storavverkning på ett blötområde så mycket plusgrader kommer göra det hela onödigt spännande då vägen består av en maskintrampad väg över allt det blöta.:huvet

Damn it. Accuweather pratade om 5-7 plusgrader på dagarna i andra halvan av februari, men dom har kvickt ändrat sig till runt nollan igen. Pekka! Motorcykel med eldkastare och sopmaskin på fronten, kan det vara nåt?

Då ska jag vara tvärtom. Vill inte ha vår än då går det åt helvete på jobbet.Kör timmerbil och vi kör just nu en storavverkning på ett blötområde så mycket plusgrader kommer göra det hela onödigt spännande då vägen består av en maskintrampad väg över allt det blöta.:huvet

Instämmer...kör hjulgrävare o det är fan skönt att slippa dra sig fram pga lera

Ja...jag har följt prognosen varje dag! En kort tur blir det säkert :)

Förra året var det 10-13 grader varmt i början av mars och sedan i slutet av mars var det snökaos igen :huvet

Och fyra år innan dess var det 20 grader i slutet på mars. Det är helt omöjligt att veta hur det blir. Men man ska vara glad att man inte bor i norrland åtminstone sport-smiley-12.gif

Fördelen med att ge sig ut i tidig vår är ju att det blir så spännande med allt lösgrus som ligger som utpsritt i kurvor och korsningar :D

Jag tycker saltdammet är mer förrädiskt än vintergruset (som iaf syns rätt tydligt, till skillnad från fusklagningsgruset) eftersom att det är fläckvis snorhalt, och ser likadant ut hela tiden. :gnissla

+3 i Göteborg idag. Det mesta av snön har smält bort. Tvättade bilen i helgen, utomhus, utan handskar.

Så Krutpojken, det är kanske ingen dum idé? :D

Men det brukar ju bli ett och annat bakslag. Det är lurigt att tro att det börjar närma sig vår ännu. Kan komma kallfronter med snö mars månad ut.

Fast, har vi lite, lite tur så blir årets vinter inte värre än så här. Några januariveckor med frost och snö. Skall börja köra min scooter igen den här veckan, nu när det är barmark (fast grusigt!) på gator och vägar.

Scooter då (två hjul), inte skoter (snö-), för att vara tydlig med er norrlänningar... ;)

Last edited:
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...