Svensk RR 2014

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Det är en viss oro över att vi låter Rookie 1000 och superbike starta i samma heat och vi är väldigt medvetna om oron. Vårt mål är att snarast återgå till separata heat och helst till separata Rookie /SM tävlingar men vi har en bit kvar dit, dock tror jag inte att det dröjer så länge. Det finns ett bra tryck på förarutbildningar och både våra traditionella RR-klubbar och SMC jobbar för nya förare och förbättrade arrangemang.
Bra med Svemo-representanter här på forumet, stort :tummenupp

Låter bra att det plockas bort den här hopslagningen av Superbike och Rookie, jag har svårt att förstå hur det kan komma något positivt ur det? Rookie-förare (i dess sanna bemärkelse) kommer avstå att köra för att det är folk som är väldigt mycket snabbare och kan upplevas kör tuffare på banan samtidigt. Det har ju tidigare varit klagomål på att tom i Rookie-klassen i sig själv är för snabba förare? Superbike-förare kommer att ledsna på att försöka köra kvalpass + race ihop med 10-20 sek (beroende på bana) långsammare förare. De som ev kommer att vinna på detta är de några snabba rookie 1000 förarna som behöver köra ihop med superbike-förarna för att se om de vill klassa upp sig eller inte?

Förr funkade det utmärkt att läsa varvtider på pappret och se om man kör i närheten av klassen ovanför och i så fall klassar man upp sig, konstigare än så tycker jag inte det behöver vara? Dessutom finns väl Wildcard-alternativet kvar fortfarande också, vilket är bra. Om det finns andra anledningar till att slå ihop må så vara, men om att känna på om man vill köra med superbike är anledningen så tycker jag att man gamblar lite väl med motivationen hos många förare. Klassa upp de förarna som ska klassas upp så löser det sig :)

Det brukar komma argumentet att det är mycket dyrare att köra i Superbike, Superstock etc - nja ca 300kr per år dyrare i licensavgift, inte några betydande summor i sammanhanget.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Nu har Anders kapat upp ljuddämpare nr 2 (Honda CBR1000RR orginal)
Det ser inte så bra ut alls!
Frågorna är ungefär såhär
klarar den förbifartsmätning utan katalysator? (ska testas i vår)
Om inte, ska man tillverka nåt roligt eller byta hoj?
 

Bifogat

  • 20140118_165940.jpg
    20140118_165940.jpg
    239.5 KB · Visningar: 139

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu har Anders kapat upp ljuddämpare nr 2 (Honda CBR1000RR orginal)
Det ser inte så bra ut alls!
Frågorna är ungefär såhär
klarar den förbifartsmätning utan katalysator? (ska testas i vår)
Om inte, ska man tillverka nåt roligt eller byta hoj?


Jag har ett telefonnummer till en smed som gjort custom made dämpare. Hör av dig om du vill kolla det alternativet.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hmmmmm….. Marcus har kommit 17, 10, 8 och 6:a i GP2 de senaste åren. Vad ser de hos honom framför MÅNGA andra som INTE får chansen? Det vore kul att veta...
Mjo, Marcus verkar vara av "vinna eller krascha/försvinna" - typ, i alla fall i det stall han kört i. Finanser? Fast hur lätt är det att vaska fram pengar i Sverige idag? I varje fall är det vad bl a crash.net spekulerat i. Briljant körning i de stunder när allt klaffat, att många av krascherna skulle bero på vildsinta medtävlare? Men onekligen saknar jag svar på frågan om Caterham skulle föredra Marcus framför t ex Kovalainen om ekonomin saknade betydelse?

You tell me, tycker däremot att det blir skoj med en svensk i F1 igen :) Och kommer att tycka att det blir änny mycket roligare att följa t ex Dig eller någon av Dina kumpaner när Ni äntrar en MGP-hoj för första gången:banana
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Man jobbar ju på det! :p Men man är förmodligen för gammal för det nu va, 24 som man är.. ;P

Mjo, Marcus verkar vara av "vinna eller krascha/försvinna" - typ, i alla fall i det stall han kört i. Finanser? Fast hur lätt är det att vaska fram pengar i Sverige idag? I varje fall är det vad bl a crash.net spekulerat i. Briljant körning i de stunder när allt klaffat, att många av krascherna skulle bero på vildsinta medtävlare? Men onekligen saknar jag svar på frågan om Caterham skulle föredra Marcus framför t ex Kovalainen om ekonomin saknade betydelse?

You tell me, tycker däremot att det blir skoj med en svensk i F1 igen :) Och kommer att tycka att det blir änny mycket roligare att följa t ex Dig eller någon av Dina kumpaner när Ni äntrar en MGP-hoj för första gången:banana
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tss tss, bara barnet - kör hårt så håller jag på Dig:tummenupp Också! Annars vet jag för övrigt en gemensam bekant som flår mig levande, tror han kallar det positiv förstärkning... ;)

Hur gör du det där? Skapar en klickbar länk "under" en text??? frågade han med risk att låta väääääldigt gammal...
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Tss tss, bara barnet - kör hårt så håller jag på Dig:tummenupp Också! Annars vet jag för övrigt en gemensam bekant som flår mig levande, tror han kallar det positiv förstärkning... ;)

Jag kallar det för aggressivt sann förstärkning med fokus på självinsikt..

kan den lilla köttbullen se till att sikta mot formen prinskorv med lite mer kondition så kan han kanske komma någonstans i år...

Och kanske dra åt lite skruvar då och då på raketen så blir det bra...... Ja och kanske mer än ett oljebyte över sesongen så blir det nog riktigt bra.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hur gör du det där? Skapar en klickbar länk "under" en text??? frågade han med risk att låta väääääldigt gammal...
Ja, vi ungdomar är ju sååå fena på datorer...:crash När Du skriver Ditt inlägg har Du en meny med bl a teckensnitt etc ovanför textrutan. Sex ikoner från vänster (bredvid kuvertet) har Du en jordglob med två kedjelänkar. Markera nu de ord i texten Du vill ska kopplas till länken (typ "positiv förstärkning"), klicka på jordgloben och i dialogrutan som dyker upp klistrar Du in din länk! Voila, nu har Du en schnygg länkning kopplad till orden:)

Jag kallar det för aggressivt sann förstärkning med fokus på självinsikt..

kan den lilla köttbullen se till att sikta mot formen prinskorv med lite mer kondition så kan han kanske komma någonstans i år...

Och kanske dra åt lite skruvar då och då på raketen så blir det bra...... Ja och kanske mer än ett oljebyte över sesongen så blir det nog riktigt bra.
Vad är det för nymodigheter, vad är det nu helt plötsligt för fel på att vila sig i form?? :mad:

Hur långt skulle Du och jag ha tagit oss i livet om vi ägnat oss åt nyttigheter som god och regelbunden sömn, sund kost och såväl regelbunden som riklig motion? Va, va, VA?

Nej, låt oss förespråka de beprövade metoder som skapat sådana fysiska praktexemplar till förebilder som vi själva utgör, att aldrig somna med negativ kaloribalans, att bara äta det som haft en mamma och att vila sig i form är vad som skapar sanna legender...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja, vi ungdomar är ju sååå fena på datorer...:crash När Du skriver Ditt inlägg har Du en meny med bl a teckensnitt etc ovanför textrutan. Sex ikoner från vänster (bredvid kuvertet) har Du en jordglob med två kedjelänkar. Markera nu de ord i texten Du vill ska kopplas till länken (typ "positiv förstärkning"), klicka på jordgloben och i dialogrutan som dyker upp klistrar Du in din länk! Voila, nu har Du en schnygg länkning kopplad till orden:)

Ja djävlar!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Enligt folk på mässan som pratat med FMK och SVEMO så har det nu lagts in en 5:e tävling i SM-serien sista helgen i augusti. Hittar inget protokoll på SVEMO:s hemsidan men däremot är tävlingkalendern uppdaterad med ett nytt datum: http://www.svemo.se/sv/Grenar/Roadracing/Tavling/Tavlingsdatum2014/

Tydligen ska det racet gå på Sviestad.

Vidare verkar det SVÅRT att få till premiären. Ingen vill arrangera den.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vad är det som hindrar SST600 från att köra ihop med tex STCC? Vill inte STCC? Vore det bra för SST600 eller skulle det bli för dyrt för deltagarna?
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top