GSX 1100 -81 80 tals "värsting" stuk

Magnesiumfälgar av god kvalité är svindyra.
Visserligen svinhäftiga, men svindyra.

Jag retades bara.
 
Magnesiumfälgar av god kvalité är svindyra.
Visserligen svinhäftiga, men svindyra.

Jag retades bara.

Och dom exploderar om man åker gata!
Direckkt!

Har 16,5 tums mag fälgar på banhojen.
Lyckades med konststycket att köpa 2 fram 4a bak samt en spondonsving med snabbytrssystem och bremboskivor fram för 5000:- för allt!
Ebay! :0)

Har ett hängande ok bak till en GSX750R 97 typ.
Tänkte på att få dit det för ett renare stuk.
Vet någon om den skivan passar på min bakfälg?
 
Riktigt coolt bygge!

Jag kan inte annat än säga att jag saknar mina gamla spann!

image.jpg
 
Och idag fick man köra en Katana!
Kul att grensla en hoj, men jäklar va stel man är.
Men efter lite uppmjukning fyllde vi hela bänkrummet med blårök!

Kul att ni kom och förgyllde en sjuklings tråkiga vardag med fikalängd, hojsnack och motorvrål!
 
Nu står -84an på bänken för demontering.
Gasarna borttagna och där i ser jag att den är helt oportad!
Liten besvikelse.
Återstår att se vad det är för borr på den!

En annan funderin är ju motorns färg eller polerad.
Ska man köra den polerad /alu eller svartmatt i -81 chassiet?
Åsikter?
 
Detta hade vart klockrent att rulla in i garaget för lite vinterdvalapill.
 
Jag är egentligen rätt sugen. Skulle ha haft en EF ram med resten av grejjerna för att börja om från början med min och göra allt "rätt" direkt. :)

Vad ingår i kalaset? Är den registrerad (ej skrotad alltså)? Motorn får du behålla om du vill.
 
Jag är egentligen rätt sugen. Skulle ha haft en EF ram med resten av grejjerna för att börja om från början med min och göra allt "rätt" direkt. :)

Vad ingår i kalaset? Är den registrerad (ej skrotad alltså)? Motorn får du behålla om du vill.

Reggad med papper!
Öhlinare bak
Raaskpinnar
Komplett hoj i princip men motorer från 81-83!
Orgkåpor och org avgas ett V&H i tveksamt skick.
Kommer nog behöva 81 toppen så som den står med en motor?
Ge mig ett vettigt bud!

Vill få ut den!

-84 motorn fortsätter ge mig besvikelser...
Org kammar ser det ut att sitta i!
Har ett par som lyfter typ 0,7-0,8 mer mätt lite snabbt med digitalt skjutmått direkt på kammen.
Dessa ska vara nått rejsigare som jag fått av Henning Larsson (LHL Motor) för er som känner till den filuren!
Ingen aning om vad det är och rostiga är dom..
Gick dock bra att få dem rostfria och fina ytor med polertrissa och aluputs!
 
Tänk på att det är olika tändsystem på dom olika motorerna samt att motordrevet sitter lite längre ut på 84:a motorn
 
Lite mer förklaring:
- Du behöver byta tändboxen i elsystemet också
- kedjan lajnar inte rakt av efter ditt motorbyte
 
Reggad med papper!
Öhlinare bak
Raaskpinnar
Komplett hoj i princip men motorer från 81-83!
Orgkåpor och org avgas ett V&H i tveksamt skick.
Kommer nog behöva 81 toppen så som den står med en motor?
Ge mig ett vettigt bud!

Motorer och avgassystemen får du behålla eller skicka på skroten. Har redan nog med sånt i mitt eget garage. :D

Vad gäller hojen dock, 6-7000kr? :)

(måste ju börja förhandla nånstans)
 
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top