Tissot Australian Grand Prix

BW16J7uIIAAVFxx.jpg:large
 
Sablars gnäll över däcksituationen.
Hade kanske inte heller varit optimalt att göra en engångsdumpning av nya däckkonstruktioner över maskiner och förare anpassade efter något annat.
Loppen är ofta alltför statiska och ospännande så det livar upp med lite ombyte och dynamik.
Hade jag fått bestämma skulle även seriepoäng utdelats till pole-position och snabbaste varv under race.
 
P€RRA;5908550 skrev:
Man sitter som på nålar! :D

Hur många omkörningar för placeringar gjorde Vettel när han vann sist? 0?

Precis, inte såå spännande, dock körde han om Grosjean, så en om körning av 2 möjliga.
 
P€RRA;5908550 skrev:
Man sitter som på nålar! :D

Hur många omkörningar för placeringar gjorde Vettel när han vann sist? 0?

Men, handen på hjärtat, hur mycket omkörningar är det i MGP då?
Nu för tiden snabbspolar man sig igenom loppen för att man inte ska somna.
Den enda riktiga racingen är Moto3 loppen, enligt min mening.
 
Alltså, att Dunlop i moto2 har stora problem i helgen ser ju alla. Men har MGP och Bridgestone samma problem oxå? Inte sett eller hört nått :confused:

De har inte haft lika synbara problem som Dunlop men när de har gått igenom kasserade däck som ser bra ut på ytan så har det sett sämre ut inuti däcken och de har ju gjort de här förändringarna för att de inte tror däcken skulle hålla 27 varv.
 
Hur kommer teamen att lägga upp taktiken nu när det är obligatoriskt hojbyte? Ska man köra med full tank och full effekt på bägge hojarna? Får man ens det? Bränslemängden är ju begränsad.
Hur många varv håller däcken?
 
Hur kommer teamen att lägga upp taktiken nu när det är obligatoriskt hojbyte? Ska man köra med full tank och full effekt på bägge hojarna? Får man ens det? Bränslemängden är ju begränsad.
Hur många varv håller däcken?
De får ha full tank på båda hojarna om de vill det men det kommer man nog inte ha för då har man för mycket bränsle/vikt i onödan. Dock kommer man säkert öka på soppan i bränslemapparna.
 
Kändes som Pedrosa inte kom till sin rätt idag! Det stod som mest mellan Jlo,Marquez, Rossi och lite Alvaro!

MGP Kval
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 27.899s (Lap 6/7)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 28.120s (6/8)
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 28.647s (7/9)
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 28.713s (7/9)
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 28.748s (9/9)
6. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 28.809s (8/9)
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 28.941s (7/9)
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 29.295s (7/8)
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 29.660s (8/9)
10. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 29.756s (8/9)
11. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 30.264s (2/2)
12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 30.735s (6/7)

Q1:
13. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 30.081s (2/7)
14. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 30.530s (2/7)
15. Yonny Hernandez COL Ignite Pramac Racing (GP13) 1m 30.641s (7/9)
16. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 30.733s (3/8)
17. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 30.894s (7/8)
18. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 30.979s (4/9)
19. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 31.061s (3/8)
20. Luca Scassa ITA Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1m 31.093s (7/9)
21. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1m 31.775s (3/8)
22. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 32.474s (8/8)
23. Damian Cudlin AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1m 33.007s (3/8)
* Standard ECU.

Bautista hade väl rygg på Marquez när han satte sitt snabbaste varv? Som vanligt när Alvaro sätter bra kvalvarv....
 
Back
Top