Tissot Australian Grand Prix

Tack Perra .. Fin uppladdning inför kvalet med masterpiece of art signerat gode Marquez :tummenupp
 
Man kan jämföra Moto2 mot den lokala 600cc-klassen också då dom med kör race denna helgen som supportklass.

2518_10153369557800402_1086401967_n.png
 
Eller mot deras lokala 1000cc-klass.

1184796_10153369566230402_329727160_n.png
 
Härligt Jlo :)

Oh Dear Oh Dear Oh Dear hur trött blir man inte på flaxande Spanjoren Aleix.. Är det inte på tiden att R D ger den oslipade diamanten Aleix Espargaro en rejäl bestraffning??
 
Last edited:
Verkar hända lite då och då genom åren hos alla däckleverantörer. Kan man i Terols fall tala om ett "måndagsdäck" eller har flera haft samma problem på PI?

ang däckslitaget så hade supersporthojarna samma problem när de körde på pi när wsbk va här.
kul med lorenzo på pole. edwards visar de andra unga i crt var skåpet ska stå:yoparty
 
Ett kval värt att se, nästan ett MÅSte!
 
SVT intervju standard: Hur känns det?
SVT (Göteborg) intervju Lorenzo: Hur mås det?
 
Scott Redding till sjukhuset i Melbourne med misstänkt fraktur på vänster handled.

Gött med Lorenzo i pole position. Dock kan Bridgestones direktiv att de inte får köra med det minst hårda däcket spela Hondorna i handen då Yamahan inte funkar lika bra med de hårdare däcken.

Moto2 racet kommer bara vara tretton varv pga problem med däckslitage med den nya beläggningen.
 
Någon som har läst på vad nytt som gäller angående användningen av Dunlopdäcken i Moto2?
 
Ny asfalt eller inte, grymt varv av Lorenzo! :-)

Kul även med Rossi i första led för andra racet i rad. :-)

Trist för Redding och måsen. :-(
 
Litet däckproblem på Terols hoj.

neumat10.jpg

Någon som har läst på vad nytt som gäller angående användningen av Dunlopdäcken i Moto2?
Vet inte om detta hör ihop med bilen och frågan men från motogp.com:

TECHNICAL REGULATIONS

Effective immediately:

There have been recent situations in which teams and riders have ignored the recommendations of the official tyre suppliers on issues such as tyre pressures. It is suspected that this has led to cases of abnormal degradation of tyres affecting the safety of the riders.

A new regulation has been approved which will compel teams and riders to use the tyres according to the parameters agreed by the Technical Director and the organisers in consultation with the official tyre suppliers.

Moto2™ RACE DISTANCE

TISSOT AUSTRALIAN MOTORCYCLE GRAND PRIX


Following a formal request from the Official tyre supplier for the Moto2™ class, Race Direction has taken the decision to adjust the race length for the Moto2™ class for the Tissot Australian Motorcycle Grand Prix, 2013, according to Article 1.17.2 of the FIM Road Racing World Championship Grand Prix Regulations.

The decision was taken in consultation with the Official Moto2 tyre supplier in the interests of rider safety.

The full race distance will be 13 laps, full Championship points will be awarded.

Teams are also reminded of the update to Article 2.5.4.9 of the FIM Road Racing World Championship Grand Prix Regulations. Tyres must be used within the parameters as advised by the Official tyre supplier and approved by the Technical Director. Usage parameters include tyre pressure and temperature.

RACE DIRECTION

Phillip Island, 19th October 2013
 
Vet inte om detta hör ihop med bilen och frågan men från motogp.com:

TECHNICAL REGULATIONS

Effective immediately:

There have been recent situations in which teams and riders have ignored the recommendations of the official tyre suppliers on issues such as tyre pressures. It is suspected that this has led to cases of abnormal degradation of tyres affecting the safety of the riders.

A new regulation has been approved which will compel teams and riders to use the tyres according to the parameters agreed by the Technical Director and the organisers in consultation with the official tyre suppliers.

Moto2™ RACE DISTANCE

TISSOT AUSTRALIAN MOTORCYCLE GRAND PRIX


Following a formal request from the Official tyre supplier for the Moto2™ class, Race Direction has taken the decision to adjust the race length for the Moto2™ class for the Tissot Australian Motorcycle Grand Prix, 2013, according to Article 1.17.2 of the FIM Road Racing World Championship Grand Prix Regulations.

The decision was taken in consultation with the Official Moto2 tyre supplier in the interests of rider safety.

The full race distance will be 13 laps, full Championship points will be awarded.

Teams are also reminded of the update to Article 2.5.4.9 of the FIM Road Racing World Championship Grand Prix Regulations. Tyres must be used within the parameters as advised by the Official tyre supplier and approved by the Technical Director. Usage parameters include tyre pressure and temperature.

RACE DIRECTION

Phillip Island, 19th October 2013
Bra konsumentinformation.
 
Scott Redding till sjukhuset i Melbourne med misstänkt fraktur på vänster handled.

Gött med Lorenzo i pole position. Dock kan Bridgestones direktiv att de inte får köra med det minst hårda däcket spela Hondorna i handen då Yamahan inte funkar lika bra med de hårdare däcken.

Moto2 racet kommer bara vara tretton varv pga problem med däckslitage med den nya beläggningen.

Vad hände med Pedrosa? Jag såg kvalet men slumrade till rätt frekvent så jag uppfattade aldrig om han gjorde något taktiskt misstag, han var ju med bra tidigare. Jorge och Marc verkar ha förbättrat sig en sekund medans Pedrosa bara ett par tiondelar.
 
Man måste säga att Dorna, Bridgestone och Dunlop framstår som lite klåpare med tanke på hur dåligt förberedda de verkar vara på den nya beläggningen. Varför har de inte varit där och testat ordentligt? Speciellt med tanke på Att SBK hade samma problem och AUS-SBK har kört där osv.

Moto2 racet kortas till hälften och MotoGP-racet riskerar ju att bli en parodi nu när det ska bli "flag to flag" oavsett om det är torrt eller inte. Racet kortas också till 26 varv.
Alla förare MÅSTE byta hoj och får inte köra mer än 14 varv med ett bakdäck så alla måste byta tidigast varv tolv och senast varv fjorton. Zonerna där de måste hålla hastigheten kommer utökas både in och ut ur depån samt att de kommer måla en sektion där de måste köra in på banan. Kan bli galet farligt för de första som byter och ska ut på banan där det kommer hojar i 330+ km/h ner för rakan.
Philip Island har dessutom en av de absolut minsta och smalaste depågatorna i hela serien.

http://www.motogp.com/en/news/2013/race+direction+decision+for+phillip+island+race

http://www.motogp.com/en/news/2013/moto2+race+reduced+australia
 
Last edited:
Back
Top