Någon som blivit av med en röd vit r1 98-00???

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Långsam men underbar
Någon som fått sin r1 stulen??? såg nyss en snubbe utan hjälm eller skydd på motorvägen.. I Järfälla.. tog bild på snubben.

Men för helvete, jag åkte iväg på semester i morse. Låste hojen och garaget, sedan ställde jag andra bilen
1 cm från garagedörren så att den omöjligt skulle kunna gå att öppna. Som grädden på moset så tog jag även med dom bilnycklarna.

Det fattas bara att tattarna har flygit bort taket med en helikopter:huvet

Nix, verkar inte vara min, både taket och bilen står kvar så hojen bör fortfarande finnas i garaget.

Vill va säker på att hojen kan vara stulen innan jag lägger upp bild på personen. Ganska detaljerad bild. Vill inte hänga ut någon på bara spekulation. Personen såg dock inte så van ut att med att hantera en hoj:näsblod

Vill va säker på att hojen kan vara stulen innan jag lägger upp bild på personen. Ganska detaljerad bild. Vill inte hänga ut någon på bara spekulation. Personen såg dock inte så van ut att med att hantera en hoj:näsblod

Om den inte är stulen får vi ju se en bild på en jubelidiot som kör utan hjälm. Visa den nu. :7peta

lägg ut bilden! Är han skyldig så är han skyldig. Skulle han vara oskyldig så kommer han bara vara en jubelidiot som kör utan hjälm!

Ni är för roliga. Vilken skillnad gör det om TS lägger ut bilden? Blir hojen mer eller mindre stulen om den publiceras? Det enda som eventuellt kan göra nån skillnad är väl om TS skickar bilden till polisen så kan de använda den vid eventuell identifiering av en eventuell hojtjuv vid en eventuell hojstöld. Eventuellt då.

Ni är för roliga. Vilken skillnad gör det om TS lägger ut bilden? Blir hojen mer eller mindre stulen om den publiceras? Det enda som eventuellt kan göra nån skillnad är väl om TS skickar bilden till polisen så kan de använda den vid eventuell identifiering av en eventuell hojtjuv vid en eventuell hojstöld. Eventuellt då.

Eller om någon på forumet kanske känner igen föraren och kanske kan tipsa om i vilket område han bor eller befinner sig i.

Personen är ju en brottsling! Han kör ju utan hjälm!
Upp med bildjäveln nu:)

Eller om någon på forumet kanske känner igen föraren och kanske kan tipsa om i vilket område han bor eller befinner sig i.

Men det är väl bara intressant om
1. Hojen verkligen är stulen.
2. Polisen inte vet vem det är. Vilket knappast är troligt. Järfällapolisen har nog ganska god koll på småbuset från söderhöjden.

Ifall du har bild på hojen, så lägg ut den. Ifall personen är med på bild så maska honom.
Kolla igenom larmtjänst efter stulna R1:or (går att söka på Yamaha).
Kontakta eventuell ägare ifall du hittar en stulen som passar in. Ge bilden till honom/henne.

Men det är väl bara intressant om
1. Hojen verkligen är stulen.
2. Polisen inte vet vem det är. Vilket knappast är troligt. Järfällapolisen har nog ganska god koll på småbuset från söderhöjden.

Hur många av dina hojpolare känner du som kör utan hjälm och utan regplåt?
Om jag hade hannat på bild körandes utan plåt och utan hjälm så hade jag inte blivit speciellt förvånad om jag blivit tagen för en hojtjuv.
Vad jag vet finns det ingen lag som säger att man inte får publicera bilder på folk som man tagit utan deras tillåtelse.

Hur många av dina hojpolare känner du som kör utan hjälm och utan regplåt?
Om jag hade hannat på bild körandes utan plåt och utan hjälm så hade jag inte blivit speciellt förvånad om jag blivit tagen för en hojtjuv.
Vad jag vet finns det ingen lag som säger att man inte får publicera bilder på folk som man tagit utan deras tillåtelse.

Det är inte lagligt att hänga ut någon såvida inte publiceringen skyddas av pressfriheten. Det gör den dock inte i det här fallet.

Det är inte lagligt att hänga ut någon såvida inte publiceringen skyddas av pressfriheten. Det gör den dock inte i det här fallet.

Men om ämnet på tråden ändras till "Pajas kör röd-vit R1 utan hjälm och skydd", då har man inte hängt ut någon. :fakta

Men om ämnet på tråden ändras till "Pajas kör röd-vit R1 utan hjälm och skydd", då har man inte hängt ut någon. :fakta

Haha, jo, då kan det räknas som kränkande. "Person kör röd-vit R1 utan hjälm och skydd" skulle dock troligen vara ok.

Man får fotografera och filma brott!
Det är precis det den personen gör, begår ett brott när han kör utan hjälm!
Upp med bildjäveln nu :)

Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...