MotoGP - Silly season 2014.

Motogps kommentatorer nämnde att redding fått förfrågan om att köra hondas produktions räser till nästa år och även att pol till tech3, kanske stämmer att dem vill ha smith till forward racing med m1 motor??
 
Detta står på SHs första sida men Motorrad har inte aktiverat artikeln ännu. Konspirationsteoretikern i mig vaknar:

Ducati kickar Nicky Hayden

Nicky Hayden kommer inte köra för Ducatis fabriksteam i MotoGP nästa år. Hayden har kört MotoGP för Ducati under de fem senaste åren, men vid förra helgens tyska MotoGP fick han beskedet att hans kontrakt inte kommer att förlängas
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express
 
A. Espargaro
C. Crutchlow
S. Redding
C. Stoner

Dessa 4 vill jag se på fabrikshojar nästa år.

Håller med till 100a.

Espargaro på fabriker vore ju sjukt kul att se vad han lyckas med.
CC borde ju vara först på listan för alla team som söker förare till nästa år dock.
 

Det där var en extremt intressant artikel. Skulle verkligen vara kul att se Cal på LCR Hondan, en bra prestation där öppnar ju upp för en plats i Repsol den dagen Pedrosas späda kropp inte kan ta mer stryk.
Samtidigt hoppas jag nästan att Bradly Smith blir kickad från Tech 3, finns så många som skulle vara intressantare att se på den hojen.
 
Fattar inte varför alla skriver upp Pol som att han skulle vara i samma klass som Marc?
Överskattad kille om ni frågar mig, duktig på att köra hoj definitivt.
Men inte nån framtida alien.:fakta
 
P€RRA;5851147 skrev:
Existerar sånt fortfarande? Med Facebook, Twitter osv får vi ju infon direkt.

Bilindustrin använder det rätt flitigt när de skickar pressmaterial för nya modeller och det bryts alltid på något tjeckiskt eller kinesiskt forum...
 
Tror att det är en hel del önsketänkande i David Emmetts artikel men det vore jäkligt kul att se Hayden på en Gresini Honda. Kul för att han verkar vara en sympatisk snubbe som ofta känns lite underskattad. På något sätt tycker jag det vore skönt att se en 32 åring få en andra chans, känns ofta som ett överdrivet fokus på "unga talanger".
 
Det må vara hur det vill med haydens förmåga men trots att han i många ögon verkar vara den ovärdigaste mästaren på länge kvar står ju faktum att han har vunnit MotoGP, då är man inte kass så enkelt är det. Peddo har ju inte gjort om bedriften trots flera år på repsol hojjen.

Tycker med att han förtjänar att få en bra hoj. En satellithonda hade väl inte skadat men tror mer på att det blir WSBK för honom tyvärr.
 
Tror att det är en hel del önsketänkande i David Emmetts artikel men det vore jäkligt kul att se Hayden på en Gresini Honda. Kul för att han verkar vara en sympatisk snubbe som ofta känns lite underskattad. På något sätt tycker jag det vore skönt att se en 32 åring få en andra chans, känns ofta som ett överdrivet fokus på "unga talanger".

Måste jag välja ser jag nog ändå hellre Crutchlow på Gresini Hondan, känns som att han kan "ställa till det" mer bland de första tre-fyra platserna varje race på en sådan hoj än vad Hayden kan? :)
 
Det må vara hur det vill med haydens förmåga men trots att han i många ögon verkar vara den ovärdigaste mästaren på länge kvar står ju faktum att han har vunnit MotoGP, då är man inte kass så enkelt är det. Peddo har ju inte gjort om bedriften trots flera år på repsol hojjen.
En mästare är en mästare, inget snack om det. Men Pedrosa vinner ju i princip dubbelt så många race per säsong som Hayden gjort i MotoGP de senaste 10 åren. Det är klasskillnad helt enkelt.
 
P€RRA;5851341 skrev:
En mästare är en mästare, inget snack om det. Men Pedrosa vinner ju i princip dubbelt så många race per säsong som Hayden gjort i MotoGP de senaste 10 åren. Det är klasskillnad helt enkelt.

Hayden har vunnit totalt tre race i MotoGP hittills varav två var Laguna Seca under de två första åren (2005 & 2006) man körde race där i modern tid. Den tredje var en hyfsat spektakulär vinst på Assen när både han och Colin Edwards mer eller mindre kraschade i sista chikanen :)

Pedrosa
2001 0
2002 3
2003 5
2004 7
2005 8
2006 2
2007 2
2008 2
2009 2
2010 4
2011 3
2012 7
2013 2
 
Last edited:
En mästare är en mästare, inget snack om det. Men Pedrosa vinner ju i princip dubbelt så många race per säsong som Hayden gjort i MotoGP de senaste 10 åren. Det är klasskillnad helt enkelt.

Man ska dock inte glömma att efter VM vinsten 2006 "belönade" HRC Nicky med att satsa allt på fimpen. Nicky fick ta mycket skit från den största grisen Puig som verkade ha som livsuppgift att häckla amerikanen lika mkt som att stötta fimpen!
 
Man ska dock inte glömma att efter VM vinsten 2006 "belönade" HRC Nicky med att satsa allt på fimpen. Nicky fick ta mycket skit från den största grisen Puig som verkade ha som livsuppgift att häckla amerikanen lika mkt som att stötta fimpen!
Vad jag läst i efterhand så var tydligen den RC212V som Honda tog fram extremt liten, vilket iofs syntes tydligt när Simoncelli skulle försöka komma in bakom kåporna. Men tji fick Honda, blev ingen titel med Pedrosa i sadeln.
 
Man ska dock inte glömma att efter VM vinsten 2006 "belönade" HRC Nicky med att satsa allt på fimpen. Nicky fick ta mycket skit från den största grisen Puig som verkade ha som livsuppgift att häckla amerikanen lika mkt som att stötta fimpen!

Han är väl manager för Pedrosa så det är väl rätt givet att han agerar på det sättet och något man får ha i åtanke när man läser hans uttalanden i ämnet?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top