TL-tråden - v2 !

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hur gjorde du för att fästa dom? Jag har ju det "nyare" m4 systemet med kolfiber ändar. Har du samma eller har du det äldre med fria slutrör? Har funderat lite på hur jag ska få dit insatser till nästa bes. Lär ju inte gå igenom då efter 2 års urblåsande. :yoparty

Aaaah.. shit.. missade att svara på detta. :(

Jag har de gamla med fria slutrör. Jag är pragmatisk. Jag borrade ett hål i dem på undersidan, bara lagom litet för att skruven på DB-killern ska gå igenom. :)
Använd bra borr för de är väll rostfritt stål eller nått.. för jag kommer ihåg att de vart hårt som f-n att dra igenom... :)
Hittade ingen närbild på det, (men ska ha någonstans...) jaja, skickar med en bild på vilken version jag har iallafall. :)
(och det är ju aldrig fel att whora lite hojbilder...)
2009_Maj_DSC00113.jpg

:hej
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Sitter och funderar på en ny framlykta till hojen, någon som har tips på ekonomisk och snygg sådan?
Sneglat lite på en nyare EXC lykta men inte hittat någon för under tusenlappen hittills :gråta
Jävla böter, jag skulle fan köpa bitubo dämpare för denna lönen :gnissla
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Sitter och funderar på en ny framlykta till hojen, någon som har tips på ekonomisk och snygg sådan?
Sneglat lite på en nyare EXC lykta men inte hittat någon för under tusenlappen hittills :gråta
Jävla böter, jag skulle fan köpa bitubo dämpare för denna lönen :gnissla

Böter? Varit olydig? :D
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Aaaah.. shit.. missade att svara på detta. :(

Jag har de gamla med fria slutrör. Jag är pragmatisk. Jag borrade ett hål i dem på undersidan, bara lagom litet för att skruven på DB-killern ska gå igenom. :)
Använd bra borr för de är väll rostfritt stål eller nått.. för jag kommer ihåg att de vart hårt som f-n att dra igenom... :)
Hittade ingen närbild på det, (men ska ha någonstans...) jaja, skickar med en bild på vilken version jag har iallafall. :)
(och det är ju aldrig fel att whora lite hojbilder...)
View attachment 387478

:hej

Ingen fara. Förstod nästan det. Blir lite pilligt o borra i mina så jag tror att jag helt enkelt skiter i det
o fortsätter chansa på bes. :tungan O whora lite är ju aldrig fel. :yoparty:banana
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Nu har jag skaffat hoj igen... ingen tiller denna gången dock!!! Hoppas ni har en fin hojsommar allihopa!!!

:yoparty Gottemos! Hoppas du har mindre strul med Kwacken. :)
Själv kör jag mest HD'n om jag ska vara ärlig...
Behöver både körkortet och pengarna och som Degenerate upptäckt så bryr sig en TL inte om vad gula/röda skyltar med svart text på säger... :hihi
(4k och 3 månader vart det för mig... men det var et tag sedan nu...)
Billigare då att köpa en HD och glida omkring... :crash
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ingen fara. Förstod nästan det. Blir lite pilligt o borra i mina så jag tror att jag helt enkelt skiter i det
o fortsätter chansa på bes. :tungan O whora lite är ju aldrig fel. :yoparty:banana

Jag ska ta nya foto på grejerna. Jag vet att jag har bilder, men kan inte hitta dem...
Det är inte rocket science hur de är uppbyggda. :)

Mina DB killers tillhör egentligen ett annat system som satt på min astrimmade Bulle. Men passade perfa på M4:eek:rna. :)
 

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
Du får se upp bylingen vill alltid hitta en snäll hojåkare att bråka med.

KWacken var faktisk hyfsad att försäkra nu när jag är 35+... 5k tycker jag är acceptabelt.

Rätt skoj hoj också och jag har den som pendlarfordon numer och inte för att jaga skåne runt med.:tummenupp
 

Ledarn

Vet var skåpet ska stå
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia Caponord Rally Raid-04, XR600-95
Hoj!

Jag har några delar över sedan jag sålde min TLS för något år sedan.
Bl.a. finns det
- en fighterkrona från ABM med tillhörande förlängd bromslang
- bromsok fram från en TLR
- m/c från Hayabusa
- avkapade snorklar som duger om du kör utan kåpa
- Graves kåpstag för racekåpor

Skicka ett PM om det är något som är av intresse! Grejerna ligger bara och skräpar så ni har chans att fynda!
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Gör det!
Allt över 200 blir olidligt, jag kör naket för att det är säkrare :fakta
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Gör det!
Allt över 200 blir olidligt, jag kör naket för att det är säkrare :fakta


Faan den här har gjort mig sjukt sugen på att köra naket!

1001342_543322259037221_1449518376_n.jpg
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hjälp mig med tips på andra bakdelar som skulle funka, kanske utgå från bilden ovan om nån är duktig i PS?Fnular lite på gsxr k3 kanske... sv1000? Vill att den är kort och gärna flyter in med linjerna från tanken. :va
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Seeeena!! :rock

Jag lackade ur på det fina vädret och tänkte att nu fan ska TLS:en igång! Rullade ut, pallade upp och efter nån sekund på startknappen så bullrade den igång! Fan se gött. Barnen sprang gråtandes iväg, jag antar att jag kört för lite om de inte vant sig med ett M4 fullsystem. :3freak

Jag har en TLR-motor som är halvvägs nerplockat som jag hade tänkt att få på plats nu i våras. Nu skiter jag i det och ser om jag kan fixa det i vinter istället. Några mil ska jag köra ändå även om växellådan håller på att rasa och den läcker olja ur toppen och kedjan är rostig.

Dock åkte jag på en C13. Igen. Vette fan vad som käkar IAP på min hoj.
Ingen som råkar ligga på en över att sälja?

Kör förståndigt i sommar. Det finns inte så många TL kvar. :rofl

:arsele
 

JohnyRocket

Fet & Ful
Gick med
20 Nov 2003
Ort
Ysby
Hoj
Hayabusa -00
Hjälp mig med tips på andra bakdelar som skulle funka, kanske utgå från bilden ovan om nån är duktig i PS?Fnular lite på gsxr k3 kanske... sv1000? Vill att den är kort och gärna flyter in med linjerna från tanken. :va

CBR1000RR eller speed tripple kanske..
Såg något bygge med en superdukebakdel kanske kan vara något ?
SV baken är ju rätt smuck också funderade på en sådan till mitt Busabygge men det blev en K8 bak istället
för ville ha lite mer bredd att matcha den svullna framändan med..
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top