Vill se lite bänkkörningsdiagram

gasolmannen

Nytt nick - gasolis
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
1100R...utan vatten!!
Lägg era bevis här för att visa att ni har bra skjut i maskinen :D

Börjar väl med min då..........
 

Bifogat

  • winpep_hp.jpg
    winpep_hp.jpg
    16.7 KB · Visningar: 2,181
Här är min kurva. Lite disig.
 

Bifogat

  • duke-dynorun1.jpg
    duke-dynorun1.jpg
    40.1 KB · Visningar: 2,090
Mitt bidrag

:D
 

Bifogat

  • bromsbankskurva.jpg
    bromsbankskurva.jpg
    21.4 KB · Visningar: 2,002
Min Bandit före o efter ombestyckning.

visa-stor.php
 
Last edited:
Gasolmannen: MIN KLÅR DIN!!!!! :crash

750RR
 

Bifogat

  • dynorunsh.jpg
    dynorunsh.jpg
    34 KB · Visningar: 2,025
Tittar på vridet relaterat till cyl.vol (som alltid):

1) Gasolmannen: Har du vridkurvan ? Borde var enormt bred. Runt 105 Nm som max ? => 95 Nm/l.

2) Duke: 59/.62 => 95 Nm/l

3) gixer_1255's kurva ger ett maxvrid på 250-260 Nm v 6000 varv; dvs. turbo, annars omöjligt. 260/1.255 => 207 Nm/l

4) 121/1,2 => 100 Nm/l

5) Låt nu inte lura er igen av mavericks s.k. 750; motorn är en 900a, det ser man på vridet. 97/.9 => 108 Nm/l

/u
 
Last edited:
Min KTM 660 SMC -03 med Akrapovic helrör...
 

Bifogat

  • 660akrapovic.jpg
    660akrapovic.jpg
    57.7 KB · Visningar: 1,615
ulf_lundin skrev:
Tittar på vridet relaterat till cyl.vol (som alltid):

5) Låt nu inte lura er igen av mavericks s.k. 750; motorn är en 900a, det ser man på vridet. 97/.9 => 108 Nm/l

/u

Vem vet det INTE vid det här laget?

Jepp, i min lilla skapelse sitter det en 900morot.
Om jag fattade det hela rätt: Hade min mest Nm/l jämfört med de andra? (föutom turbosaken nej)

750RR
 
ulf_lundin skrev:
Tittar på vridet relaterat till cyl.vol (som alltid):

1) Gasolmannen: Har du vridkurvan ? Borde var enormt bred. Runt 105 Nm som max ? => 95 Nm/l.

/u

Ligger på 106 Nm :bow

Lägger in bilden senare
 
maverick_750rr skrev:
Vem vet det INTE vid det här laget?

Jepp, i min lilla skapelse sitter det en 900morot.
Om jag fattade det hela rätt: Hade min mest Nm/l jämfört med de andra? (föutom turbosaken nej)

750RR

Ulf??
 
Här är min i lite olika versioner.
Blå kurva:
Portad & planad topp, CV40 förgasare, V&H avgassystem.

Röd kurva:
Som ovan fast med RS36 gasare istället för CV40.

Grön kurva:
Som ovan fast med 1166cc (1052cc orginal).

dynorun2.jpg
 
R1100: Den svarade bra på volymökningen. Tydligen hade den tillräcklig andning (förg, ventil & kam) för att försörja den större volymen oxå.
/u
 
KTM Duke-II med FP-slipon och Mikuni TM40, samt omsvetsat T-grenrör och öppen luftfilterburk.
 

Bifogat

  • duke.jpg
    duke.jpg
    63.4 KB · Visningar: 1,440
Kawasaki ZR-7 -00 med K&N-filter, Leo Vinci-slipon och öppnad luftfiltersnorkel.
 

Bifogat

  • zr7.jpg
    zr7.jpg
    69.8 KB · Visningar: 1,381
Har ni dynojetkitat allihopa eller har ni bara gått till nåt ställe och mätt effekten ? vad kostar det och var görs det?
 
Ska vi sen jämföra bantider å kolla om den som har mest hästar även har snabbaste tiden? För så måste det ju va, eller hur? :rolleyes:
 

Bifogat

  • dyno(600).jpg
    dyno(600).jpg
    45.2 KB · Visningar: 1,332
ulf_lundin skrev:
Tomk: Vad gjordes åt blandningen mellan grön o övriga ?
/u

Den gröna var utan snorkeln på luftburken. Det är så jag egentligen hade velat ha det, men dynojet-kitet var inte dimensionerat för att ha det så öppet (som synes av blandningskurvan). Det hade krävts andra nålmunstycken och ändring av lågfarten och det hade jag inte till hands. Så jag satte tillbaka snorkeln, fast i ett avstrypt skick och körde resterande tester. Den röda kurvan är där det hamnade till slut (går att justera ytterligare, men det fick räcka så). Har för mig att huvudmunstycket var identiskt mellan röd och grön kurva, men ett steg magrare för den blå.
 
Back
Top