Nu blandar du ihop customåkare med mc-poliser.
De vinkar alltid på mig..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu blandar du ihop customåkare med mc-poliser.
Vsrför skulle nån vilja rulla runt i en mustang fastback -67? Asgsmmal design, gammal fjädring och rätt trött motor.

Well, jag FÖRSÖKER förstå, men är fortfarande inte övertygad. Det handlar inte bara om hojen utan även om skaran som kör. Dödskallemask, bockskägg, jeansväst och fransar. Vad är grejjen liksom? Jag undrar. På riktigt.

... Tror snarare det finns riktiga bikers och de som har hojen som en accessoar och tom det kan vara ok för att locka motsatta könet tex. Personligen gillar jag inte framåtlutad fosterställning bakom en kaross, jag vill vara utomhus när jag kör annars kan jag lika väl ta diesel kombin. Jag gillar också ljudet av en v-twin eller även en en-stånka som har i garaget. Men är lite för rastlös för att ha samma omkörningsegenskaper som med dieseln men man sitter bättre på en glidare. Därför kör jag en Yamaha-glidare med knuff (VMX1700) och fixad ECU, PCV, ingen kat, bättre andning och bänkad. Jag sitter fortfarande upprätt när jag passerar "riktiga hojar" i 200+ med kaross och förare i fosterställning som ogillar vinden. Skulle jag bli ifrån åkt när det svänger har jag aldrig några problem att ta igen det på rakorna fast det har hänt att jag varit snabbare i svängarna. Fast i frågan köttbullar eller korv föredrar jag korv.Kanske är tvärtom ? Folk förvånas över hur en del kan pröjsa multum i försäkring, ha pulver till förbannelse som man sällan kan utnyttja på svenska vägar och så är man helt färdig i kropp och lem efter 10mil på 90 väg lagligt ? Jag har nog helt fel, men jag kan ha rätt ?![]()
GinTonic här!
Har förresten kört Kawa Mean Streak och BMW R1100RT i jämförandetest och jag tyckte faktiskt glidaren var den bättre hojen på det mesta utom få med sig jättepackning. T o m kurvig väg, tro't eller inte.

Custom?
Det är en missuppfattning av svenska hojhandlare som varit på hojmässa i USA.. Custom-kolvar, custom-hoj osv. betyder specialtillverkad, "custom made". Att kalla en serietillverkad kalleanka-chopper som tex Suzuki viagra för customhoj avslöjar en djup okunskap.

Det är mer normalt och vettigt med luvtröja utanpå skinnstället, påtejpad tuppkam på hjälmenWell, jag FÖRSÖKER förstå, men är fortfarande inte övertygad. Det handlar inte bara om hojen utan även om skaran som kör. Dödskallemask, bockskägg, jeansväst och fransar. Vad är grejjen liksom? Jag undrar. På riktigt.
Sedan är väl inte det här frågan om rätt, fel eller poäng-med osv, utan om tycke och smak.
Men men, den är min och några få andras lilla hemlighet Ljudet... Ljudet i en del customhojar är helt makalöst.
Ja, det är verkligen mycket svårare att förstå än skaran som kör literklubbor som måste ha helställ med puckel i känguruskinn med skrapade puckar på knän och armbågar och matchande handskar/stövlar med minst ett "Pro" eller "Race" i modellnamnet, dessutom en integralhjälm lackad efter favoritåkarens modell.![]()
), jag får åka och ha dem som känselspröt mera, det blir för dyrt att åka med dem i hela tiden, men det sliter som fan ändå på bana...
Själv fattar jag verkligen INTE hur FAN man kan köpa nåt asgammalt för en sjuhelvetes massa pengar bara för att saken är "ovanlig", en "raritet".
1. Customhojar är i allmänhet sjukt snygga.
2. Väljer man en custom med hyfsat stor motor så räcker prestandan gott och väl för gata.
3. Försäkringspremien mina herrar, försäkringspremien.
4. Trot eller ej!!! men det är skitmånga som åker hoj som inte tycker att svänga och gasa järnet är synonymt med körglädje.
Och sen måste jag väl säga att man är lika trångsynt som den värsta fransnissen om man inte kan förstå andras val av hoj. Själv skulle jag aldrig någonsin köpa en off-roadare.

|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |