Billig bruks-sport-touring hoj?

NorthBear

Förvirrad dåre
Gick med
5 Mar 2009
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA
Hej!

Jag har gått och blivit sugen på en rolig kvick brukshoj med lite krut i, och helst rolig att svänga med. Prisbilden jag fokuserat på är 30000 till 40000kr. De hojar jag tittat på är zrx 1200, Honda vtr firestorm, Yamaha xjr 1300. Till saken hör att jag är 2 meter lång och får inte plats på 600 kubikare.

Tänkte prova ställa en fråga om tips på alternativa cyklar då jag troligtvis missat ett gäng guldkorn. Vad tro folket?

finns rätt många fina blackbirds i den prisklassen. Bra krut i och med en enkel höjning vid bakre dämparen roligare i korvorna. Bra i försäkring...
jag är 186 och den funkar mkt bra...

Jag skulle nog byta ut Hondan till en blackbird istället. VTR'en är en i sammanhanget kompakt hoj, men framför allt så är bränsletörsten i kombination med den lilla tanken ingen bra kombo för touring...

Slår ett slag för Blackbirden, en fantastisk hoj när man höjt den lite i bakänden med en bricka.
Bra med kraft, bra väghållning, kanon att köra långt på även med skjuts om man vill det - en riktigt bra allroundhoj om man vill ha sporttouringhoj :)

Fazer 1000. Lätt nertrimmad R1 motor med bra körställning.

Blackbirden är nog inget dåligt alternativ. Hur är sittställningen på den? Försöker hitta en lite lättare upprätt sittställning så man inte blir så ansträngd av att köra under 150 knyck som var gränsen man behövde passera för att zx12r'n skulle bli bekväm i flera timmar :)

Är du 2m sitter du troligtvis perfekt i nästan laglig fart på Blackbird .
Jag , 183, behöver ligga ca 110+ för att vara helt avlastad med originalruta på en -98 .
99-up (tror jag ) har ngt längre ruta .

M

Jag rekommenderar också Suzuki Bandit. Den har en mer upprätt körställning och är dessutom rolig att köra på krokiga vägar. Kraften i motorn är tillräcklig om man inte enbart är ute efter motorstyrka, är väl runt 100 hästar har jag för mig.

suzuki gsx1250/650 (den kåpade banditen) är ju också ett alternativ. Verkar dåligt med begagnade på blocket nu bara.

Jag är ett par cm kortare än du och jag satt kanon på Blackbirden. Det är en kanonhoj för att köra landsväg och tom motorväg men det faller på en sak, rolig att svänga med.
Oavsett hur mkt du höjer den i baken (inom rimliga gränser) kommer den alltid vara relative trögsvängd vid skarpare kurvor.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back