Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Då var det äntligen dags!

Allt som stötts och blötts i pre-season trådarna skall nu bevisas/motbevisas!

Kommer Rossi klara av att mäta sig med Lorenzo och Pedrosa?

Gör Marques det vi tror/hoppas och bjuder upp de tre giganterna till dans?

Kan vi ha den jämnaste toppen på länge och med den den tighta racing som vi så gärna vill se?

Personligen hoppas jag på Rossi men Lorenzo är klar favorit med sin otroliga jämnhet. Tror att Marques och Rossi förhoppningsvis kan störa de två förstaförarna med sin lite mer tuffa körning.

Tippning:

1. Rossi
2. Pedrosa
3. Lorenzo

Marques är med i början men pga av misstag så för han kämpa om 4:e med Crutchlow som som förlorar enbart pga bristen på fabriksdelar...

Dovvi som bästa Ducce tätt följd av Iannone!

Bästa CRT kunde inte intressera mig mindre...

TV-tider:

16:50 MotoGP Qatar: Warm Up LIVE!

17:45 MotoGP Qatar: Moto3 LIVE!

19:05 MotoGP Qatar: Moto2 LIVE!

20:30 MotoGP: Qatar LIVE!

Ja jävlar vad jag sett fram mot det här! :tummenupp

Peddo
Marquez
Lorre
Rossi
Dovi

Äntligen dags! Rossi verkar ju vara snabb på Yamahan så det ska bli spännande att se! :banana :tummenupp

Jag tror Rossi på pallen i första racet, Rossi högst upp redan på något av de fem första och slutresultatet 2013:
1. Pedrosa
2. Rossi
3. Lorenzo
4. Marques
5. Bradl
6. Cruchlow
7. Dovizioso
8. Bradley Smith
9. Hayden

Jag tycker inte alls illa om någon, ser gärna Dovi eller Hayden högst upp, men jag tror inte det blir så tyvärr.

Jag tror...

1 Lorenzo
2 Pedrosa
3 Rossi
tror att marques kommer krascha han hade inga roliga första race i moto2 första säsongen "i början"

Vilken streamtjänst gäller i år?
MotoGP.com eller Viaplay? Finns det fler?
Någon som funkar extra bra/anus på Ubuntu?

Jag tror MM kommer göra en Lorenzo, dvs några vådliga vurpor i början som drar ner totalen.
Eller inte. Han kanske är ett sällsamt fenomen.

1: Lorenzo
2: Rossi
3: Pedrosa

5: Dovi

8: Hayden

10: Spies

OUT: MM

Varför inte lägga in alla TV tiderna?
De kör ju 4 träningar också :)

Lägg gärna till dem i första inlägget :tummenupp

Allt kommer troligen att stå mellan Jlo och Valentino. Dani m.fl kommer att försöka, dock utan chans på titeln.

Resulat Grand Prix of Qatar:

1. Valentino
2. Jlo
3. Bradl

Bradl på 3:e hade varit sjukt kul o se, men sen om han lyckas är en annan femma.

Tänkte påminna alla också att det nya kvalet upplägget gäller nu, plus att det är en träning redan på
torsdagen.
Ska bli kul att följa kvalet med nya upplägget nu.

Vilken streamtjänst gäller i år?
MotoGP.com eller Viaplay? Finns det fler?
Någon som funkar extra bra/anus på Ubuntu?

Bra fråga... sitter själv och kollar på vilken variant jag skall välja.

Tänkte påminna alla också att det nya kvalet upplägget gäller nu, plus att det är en träning redan på
torsdagen.
Ska bli kul att följa kvalet med nya upplägget nu.

Vad för nytt upplägg?

Vad för nytt upplägg?

Var det inte så att de tio snabbaste på "allmänkvalet" får köra ett extra kval på i övrigt tom bana och slåss om startplats 1-10?
Ungefär.

Motogp.com är helt överlägset om du vill ha kunniga kommentatorer och mycket extramaterial!

Dom har till och med en kille som springer runt i depån under racen och pratar med teamen för att höra vad dom säger.

Var det inte så att de tio snabbaste på "allmänkvalet" får köra ett extra kval på i övrigt tom bana och slåss om startplats 1-10?
Ungefär.

Ingen aning, har inte hängt med så därför jag frågade. :)

Motogp.com är helt överlägset om du vill ha kunniga kommentatorer och mycket extramaterial!

Dom har till och med en kille som springer runt i depån under racen och pratar med teamen för att höra vad dom säger.

Sjysst. :tummenupp
Är det deras Live Timing App som gäller om man vill kolla på iPad/iPhone? Eller är det bara audio och text där?

"The new system is a hybrid of the current system and the superpole format used by World Superbikes and Formula One. An intial selection will be made on the basis of the combined times of the first three sessions of free practice, with the 10 fastest riders going straight through to QP2, with the rest left to fight it out in QP1. The 2 fastest riders in the 15-minute QP1 session will go through to QP2. The original 10 fastest from free practice will be joined by the 2 fastest from QP1 to fight it out for the top 12 grid positions in the 15-minute QP2 session.

To compensate for the shortened qualifying sessions, a 30-minute-long fourth session of free practice will added before qualifying starts.

The idea, put before the riders at the last race in Aragon, is to spice qualifying up a little. It codifies the current situation, in which the riders spend the first 40 minutes of the hour-long qualifying session working on set up, before pushing for a grid position in the last 15 minutes or so. It takes the current practice and pours into a more TV-friendly format, with the set up work to be left for FP4, while the intensity of the last 15 minutes of qualifying is distilled into QP1 and QP2.

The splitting of the two sessions also cuts back the number of riders on track at the same time during the hectic push for a fast time. With between 22 and 24 riders expected in the MotoGP class in 2013, each session will contain some 12 riders. The format also allows a rider with problems during free practice to advance to QP2 by giving them a chance to shoot for the top 2 times in QP1."

Tycker det verkar som ett kul format. :tummenupp
Kunde ha varit fler från Q1, typ 8 direkt och 4 från Q1.

Undrar om det kan gynna Q1'orna som är lite varma i kläderna till Q2? :va
Är ju bara bra isf. :)

Äntligen! Racet är ju plättlätt att tippa,
1. Pedrosa
2. Marquez
3. Lorenzo
4. Rossi
5. Bradl
6. Chrutchlow
7. Dovizioso

I VM slutar det,

1. Lorenzo
2. Pedrosa
3. Marquez
4. Rossi
5. Bradl.

Nån som har koll på vilka Moto3 team/förare som får en riktig fabrikshoj utöver Ajo Motorsport? Vinales ska ju få en, men gäller det även Ana Carrasco, på bild ser det inte ut att vara samma hoj iaf. Några fler som sitter på samma material? Niklas Ajo? Rins? Marquez?

Undrar om det kan gynna Q1'orna som är lite varma i kläderna till Q2? :va
Är ju bara bra isf. :)
I teorin ja, i praktiken nej.

Jag tror vi i de flesta fall kommer att få se enbart fabriks- och satellithojarna i QP2. Eventuellt kommer någon CRT att peta någon Ducati eller Bradley Smith men ändå få starta som nummer 11 eller 12.

Varför inte lägga in alla TV tiderna?
De kör ju 4 träningar också :)

Lägg gärna till dem i första inlägget :tummenupp
Torsdag
MotoGP, fri träning 18.55–19.40
Moto2, fri träning 17.55–18.40, 20.50–21.35
Moto3, fri träning 17.00–17.40, 19.55–20.35

Fredag
MotoGP, fri träning: 17.00–17.45, 19.55–20.40
Moto2, fri träning: 18.55–19.40
Moto3, fri träning: 18.00–18.40

Lördag
MotoGP, fri träning: 18.55–19.25
MotoGP, kval 1: 19.35–19.50
MotoGP, kval 2: 20.00–20.15
Moto2, kval: 17.55–18.40
Moto2, warm up: 20.40–21.00
Moto3, kval: 17.00–17.40
Moto3, warm up: 21.15–21.35

Söndag
MotoGP, warm up: 17.00–17.20
MotoGP, race: 21.00
Moto2, race: 19.20
Moto3, race: 18.00

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back