Jimmye RD
Medlem
Då kör vi en uppdatering då! 
Har köppt beg trimrör med kolfiberdämpare. Rören är tillverkade av Mick abbey i vanlig stålplåt.
Har dock en kontakt som håller på med krom, så jag kan få de kromade snart hoppas jag.
Iöverigt har det inte hänt så mkt... Provmonterade dock motorn idag så jag vet var jag ska tejpa ram och motor för att skydda när allt är nylackat. Lite bilder:

Har köppt beg trimrör med kolfiberdämpare. Rören är tillverkade av Mick abbey i vanlig stålplåt.
Har dock en kontakt som håller på med krom, så jag kan få de kromade snart hoppas jag.
Iöverigt har det inte hänt så mkt... Provmonterade dock motorn idag så jag vet var jag ska tejpa ram och motor för att skydda när allt är nylackat. Lite bilder:

Last edited:
) Förhoppningsvis ger det bättre flöde när skiljeväggen är spetsig istället för platt ovanpå... Om det jag gjort är bra eller skit får nån kunnig gärna avgöra. Tips och klagomål på mitt portnings arbete tas gladligen emot. 

Behandla med linolja och hetta upp så får det ett bra, billigt och snyggt rostskydd om man vill ha lite racelook på blåsorna. Kommer i övrigt att följa projektet med spänning. Kolla in "Kunkels garage"