Bild Ktm 1290 r

Verkar ju vara trevlig :yoparty

video

Måste ge en eloge för att de fått med motorljudet, nuförtiden brukar det bytas ut mot flipperspelsmusik. Har aldrig varit något fan av KTM men denna och bl a 390'n har fått mig att bli mer positiv. När andra bygger allt tyngre och slöare hojar med kosmetisk plast bygger KTM hojar som ska vara kul att köra. Banbrytande affärsidé!

Häftig hoj,:) MEN varför så mycket kubik? Går ju få effekten ur mindre rovor så man får en mer lätthanterlig hoj, blir ju allt mer touring/customvaring. Onödigt "stor" motor, effekt kan det aldrig bli för mycket av dock:tummenupp
Håller med .. Fast att det kliar i plånboken, så tänker jag på bensinförbrukning, på hanterbarhet. Man kan ju flippa en sån på bara att inte va superkoncentrerad känns det som. Twinnarna på 900-1000cc brukar va lite törstigare, hur fan blir då denna ? Monster ..
Försäkringskostnaden lär inte va nådig heller ..

Last edited:
Man kan ju flippa en sån på bara att inte va superkoncentrerad känns det som.

Det stod i en artikel att den skulle ha "wheelie/stoppie-protection". Givetvis i och urkopplingsbart stod det, så då är det väl bara att aktivera det då om man känner sig lite ofokuserad. :)

Fast svårt att känna sig ofokuserad när man har en sån där best kan jag tänka mig. :rolleyes:

Galet snygg hoj, en sån får det bli den dagen man ska åka fighter igen!

Synd dom inte hade den på mässan i år... :huvet

Första jag gjorde efter jag kom innanför dörrarna på mässan var att älga bort med stora kliv till KTM's monter och med stora förhoppningar att den skulle stå där och fy vad besviken man blev när man såg att de ställde ut "gamla" superduken istället?!

Förstörde hela min dag på mässan.

Är det bara jag som tycker att tillverkarna e sämst på att utveckla nya hojar. allt e samma skit, dvs ramen e samma som på andra modeller men det som skiljer sig e kanske plast elelr snarare avsaknaden av plasten å man ser den "råa-ramen", dämpare och annan mapp... Nä de får fan ta å skärpa sig :P

Brutal hoj :crash Synd att allt som är roligt är dåligt för ekonomin. Jag får nog fortsätta köra min 950 adventure ett tag till

Dra åt fan vad fet den är. Ljudet i början på videon.... SATANS!!!

Är det bara jag som tycker att tillverkarna e sämst på att utveckla nya hojar. allt e samma skit, dvs ramen e samma som på andra modeller men det som skiljer sig e kanske plast elelr snarare avsaknaden av plasten å man ser den "råa-ramen", dämpare och annan mapp... Nä de får fan ta å skärpa sig :P

Förstår inte riktigt hur du tänkte nu?

Nya superduken har
1. Ny ram
2. Enkelsving.
3. Ny motor.
4. Helt nytt kåpsett.
5. Helt nytt färgtema.
6. Iden med 2ljuddämpare med separata utblås (en per cylinder) är vitt jag vet de helt ensamma om.
(ducati kanske hade nått liknande på nya 1198 panigale??)

Så som jag ser det är det ingen "uppdaterad" hoj. Det är en helt ny hoj.

Som Xeizz skrev, på lördagen gick jag med raska kliv bort till KTMs monter i hopp om att den skulle stå där - enda anledningen till att jag besökte mässan. Till min stora besvikelsen så var cykeln ifråga ej där, än dock fick jag en trevlig pratstund med en av representanterna.

Kort och gott, den kommer hösten 2013, han vågade höfta till med brytningen av augusti/september i Sverige. Priset skulle enligt vederbörande icke understiga 150.000:-.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025