Max Biaggi slutar?

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Det är lite storm på Twitter nu på morgonen.
Det verkar som om Max Biaggi har meddelat att han slutar.

allt enligt David Emmet och Ian Wheeler (bland andra)

Iofs förväntat med tanke på hur glad han var att ta segern i år. Det är rätt, sluta på topp!

"Jag valde att sluta och jag har inte slutat liksom andra av fysiska skäl eller för att de inte hade hittat en konkurrenskraftig cykel." Max Biaggi, 41, förklarar hans beslut att säga adjö till en värld av racing. "Jag gav upp ett kontrakt med Aprilia identisk med den i år, samma cykel samma pengar - har avslöjat Superbike världsmästare vid presskonferensen i Vallelunga Jag tror att jag har tagit tillräckligt med tid för mina barn och min fru och. Jag tror det är rätt att förfölja dem eftersom tiden går och du kan inte sluta. "är inte som vissa politiker fästa stolen, är det rimligt att ge utrymme för ungdomar."

Från facebook

Det var ju väntat iofs... Tycker det är helt rätt beslut att lägga hjälmen på hyllan nu med flaggan i topp.
Jag har väldigt svårt att se honom kunna försvara sin titel nästa år.

Synd för oss bara som älskar racing, det är en stor förare som försvinner.
Oavsett vad man tycker om Max så har han gett oss en hel del action genom åren, både i GP och WSBK.
racing världen kommer vara lite fattigare nästa år.

Men jag ska köra ett år till juh!!!:confused:
Äh, Du är ju ett unikum i den internationella cirkusen, som ett gott vin - bara bättre och bättre med åren. Det enda Du får se upp med är att passa upp innan Du under kort tid förvandlas till vinäger...:)

Biaggi fattar nog rätt beslut, håller med Swedie. Han kommer inte att kunna göra sig gällande i MotoGP en gång till och har redan flera titlar i WSBK, den senaste purfärsk. Så - hur kan han hitta en bättre timing när det gäller att lägga hjälm och handskar på hyllan?

...gett oss en hel del action genom åren....
Definitivt och enbart därför har han varit en av de viktigaste förarna under sin karriär –*både i GP och Superbike. Det var tråkigt att han aldrig riktigt fick till dig i MotoGP. Kändes som han blev illa behandlad av Honda mot slutet.

Jag har aldrig gillat Biaggi men han var onekligen en av de större förarna de två senaste decennierna och det var trist att det skar sig med Honda.

Tycker han gör helt rätt som lägger av nu, finns inget mer att bevisa för sig själv eller någon annan.

en av få som slutar på topp och inte verkar bitter.
valle borde ha gjort det men envisas o förnedras (tyvärr)

"Jag valde att sluta och jag har inte slutat liksom andra av fysiska skäl eller för att de inte hade hittat en konkurrenskraftig cykel." Max Biaggi, 41, förklarar hans beslut att säga adjö till en värld av racing. "Jag gav upp ett kontrakt med Aprilia identisk med den i år, samma cykel samma pengar - har avslöjat Superbike världsmästare vid presskonferensen i Vallelunga Jag tror att jag har tagit tillräckligt med tid för mina barn och min fru och. Jag tror det är rätt att förfölja dem eftersom tiden går och du kan inte sluta. "är inte som vissa politiker fästa stolen, är det rimligt att ge utrymme för ungdomar."

Från facebook

Som sagt, finns nog inget bättre tillfälle att avsluta karriären på ett värdigt sätt. All heder åt Biaggi och hans framgångar, även om jag aldrig tyckt om karln. Borde ha varit Sykes som vann i år. :)

Trodde ärligt aldrig att han skulle klara övergången till WSBK, men en sann mästare som kunde vara konkurranskraftig långt upp i åren är stor respekt:tummenupp

Vem ska folk gnälla på nästa år när både Stoner och Biaggi slutar?

2 år jag hoppas att han får möjlighet att visa sin storhet igen,
tyvärr så har nog dom 2 föregående år satt sin prägel så
att valle inte kommer bli Nr1 igen,,
men gör han det så blir det ju en fet testikelkross
för ducce som betalade fantasisummor för att få honom
att vinna med sin fantomhoj.

P€RRA;5674750 skrev:
Vågat uttalande med tanke på att han ska köra minst 2 år till.

Marquez ligger nog bra till som nytt "hatobjekt".

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!