Erf 2013

j.l

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
sundbyberg
Hoj
2008 honda 1300sa
Undrar om det blir något erf 2013.
Brånalt har ju bestämt sig för att kliva av som moderator,
Vad jag har förstått så kommer det nästa år att bara finnas två(2) endurance tävlingar, Smokey 200 och Bike week.q
 
Angelägen fråga! Blir det något så hade det varit bra med tidig info om klasser etc. NEC/REC, Stafett A/B etc..? Det krävs ju trots allt lite planering och eventuellt investeringar att dra igång ett team.
 
Ja det vore ju lite synd med bara två deltävlingar, jag tror detta med ERF Stafett skulle kunna bli en stor grej.

Vi får hålla tummarna att någon tar tag i detta, kanske vi själva som kör långlopp?
 
Smokey 200 på torpet samt Bike Week på Luff Land är väl solklart
 
Angelägen fråga! Blir det något så hade det varit bra med tidig info om klasser etc. NEC/REC, Stafett A/B etc..? Det krävs ju trots allt lite planering och eventuellt investeringar att dra igång ett team.

Instämmer till fullo, Tidig info om ev "serie" är nog avgörande om det skall gå
att få till ett startfält så tävlingarna bär sig nästa år.

Stafett kan nog bli hur stort som helst då de jag pratat med som kört det i år verkar vara
helnöjda med atmosfären och körtiden under våra racedagar.

Kan det gå att få till 3-4 tävlingar utlysta i god tid så är det nog många som kan ta ett tidigt
beslut att gå ihop och bilda ett stafett lag och köra dessa race tror jag.

Dock så är det ju som alltid "någon" som ska ta tag i det hela och det är mkt jobb
o tid som krävs även för en liten enkel serie som ERF.

Utan att veta om det är möjligt så skulle jag gärna se Fiver med sin erfarenhet och
engagemang som eftr. till Brånalt och gärna med Micke S (GSXR1100R) som lekledare
här på nätet och även på racen om möjligt.

Fiver vet vad som krävs och Micke har betytt mer än vad han vet med sina inlägg och
bilder från tiden när han var med och körde ERF. Bla jag och Frippe hade nog inte hoppat
på denna serie om jag inte läst alla hans tokiga inlägg här på SH

Jag har väl som de flesta begränsat med tid,men jag kommer bistå med det vi kan
vid en ev serie nästa år och det kommer fler behöva göra om det ska bli ngt.

Vore intressant att få fler synpunkter och idee´r från både såna som varit
med och de som är sugna på att testa på långlopp.

Mvh Peter BRL #11 Nec
 
Var kan man hitta info om ERF stafett har försökt hitta det men utan resultat. Verkar grymt kul! :kär
 
Var kan man hitta info om ERF stafett har försökt hitta det men utan resultat. Verkar grymt kul! :kär
Jag tänkte svara erf.nu, men det klickar man på stafett-fliken så får man BOTT-resultat...
Så mitt svar måste nog bli att lägg du upp en egen tråd här och fråga på. Sen får du hoppas på att de som kört stafett i år svarar:)
 
erf staffet låter riktigt skoj :) Är det lag på 3-4 personer som alla kör deras egna hojar? Någon som kört staffet kan väl svara på ungefär vad en race helg kostar? Låter ju som om det blir betydligt billigare än tex rookie :)
 
Anmälningsavgift + depåbox ca 4500/3
Däck ca 2000
Bensin ca 700-900

Sen skall du ta dig till banan, mat, eventuell boende o.d., varierar nog mellan 1500-3000

Så någonstans mellan 5000-7500 kan jag nog tro att det plockar på för en tävling/pers.

Beror självklart om du kan komma över exempelvis däck något billigare.

Detta är utan någon träning och definitivt utan att klota.

Klart värt pengarna.
 
Anmälningsavgift + depåbox ca 4500/3
Däck ca 2000
Bensin ca 700-900

Sen skall du ta dig till banan, mat, eventuell boende o.d., varierar nog mellan 1500-3000

Så någonstans mellan 5000-7500 kan jag nog tro att det plockar på för en tävling/pers.

Beror självklart om du kan komma över exempelvis däck något billigare.

Detta är utan någon träning och definitivt utan att klota.

Klart värt pengarna.

Jag är grymt sugen på att börja tävlan även att jag är otroligt långsam :) Det enda hindret är ekonomin, men 7500 låter helt överkomligt och däck får jag får halva priset genom jobbet så kanske kan få ner det till 6500. Nu gäller det bara att få ordning på det nyckfulla fanskapet till gixxer till nästa säsong så att man kan börja tävla!
 
Anmälningsavgift + depåbox ca 4500/3
Däck ca 2000
Bensin ca 700-900

Sen skall du ta dig till banan, mat, eventuell boende o.d., varierar nog mellan 1500-3000

Så någonstans mellan 5000-7500 kan jag nog tro att det plockar på för en tävling/pers.

Beror självklart om du kan komma över exempelvis däck något billigare.

Detta är utan någon träning och definitivt utan att klota.

Klart värt pengarna.

Kostar som en bandag m a o. :tummenupp
Det du räknar upp är det man behöver på en bandag också om man inte bor 5 min från en bana.
 
Jag är grymt sugen på att börja tävlan även att jag är otroligt långsam :) Det enda hindret är ekonomin, men 7500 låter helt överkomligt och däck får jag får halva priset genom jobbet så kanske kan få ner det till 6500. Nu gäller det bara att få ordning på det nyckfulla fanskapet till gixxer till nästa säsong så att man kan börja tävla!

Fixa hojen och samla ihop några kompisar och ut och kör, farten kommer allt eftersom.

Det är sjukt kul.
 
Provade ERF-stafett på Smokey...blev helt såld så nästa år kommer det bildas team och samtliga deltävlingar är tänkt att köras :)
 
Detta är något som helt klart skall prövas under nästa år. Hade varit kul om det blivit 4-5 deltävlingar i serien. Torpet, Gelleråsen, Falken och knudan. Är kanske inte objektivt val av banor då jag bor i Halmstad :).
 
Instämmer till fullo, Tidig info om ev "serie" är nog avgörande om det skall gå
att få till ett startfält så tävlingarna bär sig nästa år.

Stafett kan nog bli hur stort som helst då de jag pratat med som kört det i år verkar vara
helnöjda med atmosfären och körtiden under våra racedagar.

Kan det gå att få till 3-4 tävlingar utlysta i god tid så är det nog många som kan ta ett tidigt
beslut att gå ihop och bilda ett stafett lag och köra dessa race tror jag.

Dock så är det ju som alltid "någon" som ska ta tag i det hela och det är mkt jobb
o tid som krävs även för en liten enkel serie som ERF.

Utan att veta om det är möjligt så skulle jag gärna se Fiver med sin erfarenhet och
engagemang som eftr. till Brånalt och gärna med Micke S (GSXR1100R) som lekledare
här på nätet och även på racen om möjligt.

Fiver vet vad som krävs och Micke har betytt mer än vad han vet med sina inlägg och
bilder från tiden när han var med och körde ERF. Bla jag och Frippe hade nog inte hoppat
på denna serie om jag inte läst alla hans tokiga inlägg här på SH

Jag har väl som de flesta begränsat med tid,men jag kommer bistå med det vi kan
vid en ev serie nästa år och det kommer fler behöva göra om det ska bli ngt.

Vore intressant att få fler synpunkter och idee´r från både såna som varit
med och de som är sugna på att testa på långlopp.

Mvh Peter BRL #11 Nec
Tack Peter & Frippe, tack även för pokalen, den värmde, klart jag ska hjälpa till med ERF 2013 så mycket jag bara hinner med, speakerjobbet har jag tingat!!!

Ses till våren grabbar :yoparty
 
Nyheter
Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

Back
Top