Skriv-vad-du-vill-tråden

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nån som vet nån som har en avgasprovare man kan låna en stund för en rimlig peng?
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
suck..jag har så sjukt mycket jobb bokat...nov-dec och in i jan-feb..cambridge-singapore-sydney-perth-NY San jose-Rio-...

ska kolla om jag inte kan dumpa detta på mina kollegor..
 
Last edited:

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Fan va dött det är här i tråden. Eller har jag tagit fel på dag och det egentligen är Lördag redan nu??
Hmm.. Skämt o sido.. Vad gör alla? Jag har tråkigt på jobbet dock. :(

Dock fick jag ett trevligt besked i veckan. Kommer byta arbetsgivare framöver.. :yoparty:yoparty
Det ska firas på krysset på Lördag..
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Fan va dött det är här i tråden. Eller har jag tagit fel på dag och det egentligen är Lördag redan nu??
Hmm.. Skämt o sido.. Vad gör alla? Jag har tråkigt på jobbet dock. :(

Dock fick jag ett trevligt besked i veckan. Kommer byta arbetsgivare framöver.. :yoparty:yoparty
Det ska firas på krysset på Lördag..

alltid nyttigt att byta kneg ibland..man ska helst göra detta vart 5-6 år..:)
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
ja det vet ju du :)

hoppas IT kursen är bättre än plåtfågel verkstan på arlanda..

hur gick det med det hade inte du ngt otalt med din gamla arbetsgivare och du var i kontakt med advokat och sånt ??

Jo, det är bättre att plugga, dels trivs jag mycket bättre med att folket, och dessutom så hoppas jag att arbetsmarknaden ska vara betdligt mycket bättre sen när jag jag är klar! Min gamla arbetsgivare ja... Jo, jag vände mig till en advokat för att få förtur till en av dom utannonserade tjänsterna, som jag har rätt till enligt LAS om jag har blivit uppsagd P.G.A. arbetsbrist (vilket det står i mina papper att jag blev) men det slutade med att jag fick lägga ner hela skiten dels för att det visade sig att mitt fackliga ombud hade spelat och fortfarande spelar under täcket med arbetsgivaren.

Om det sen beror på att han tar/har tagit mutor som jag misstänker eller om det är nåot annat vet jag inte, MEN faktum kvarstår och det är att han skrev på en överrenskomelse bakom min rygg om att jag jag avsade mig rätten till företräde enligt LAS. Dels så dök det ju upp att SAS som är den största enkskilda kunden, med c:a 50% av omsättningen flyttar hela sin underhållsverksamhet till Danmark, och det kommer innebära att min ex-arbetsgivare kommer att lägga ner sin verksamhet på ARN.
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Jag blev minst sagt blöt av regnet lördagen bjöd på. Det tar emot lite köra i vattenpölar som når upp till fotpinnarna med xtn :p.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jo, det är bättre att plugga, dels trivs jag mycket bättre med att folket, och dessutom så hoppas jag att arbetsmarknaden ska vara betdligt mycket bättre sen när jag jag är klar! Min gamla arbetsgivare ja... Jo, jag vände mig till en advokat för att få förtur till en av dom utannonserade tjänsterna, som jag har rätt till enligt LAS om jag har blivit uppsagd P.G.A. arbetsbrist (vilket det står i mina papper att jag blev) men det slutade med att jag fick lägga ner hela skiten dels för att det visade sig att mitt fackliga ombud hade spelat och fortfarande spelar under täcket med arbetsgivaren.

Om det sen beror på att han tar/har tagit mutor som jag misstänker eller om det är nåot annat vet jag inte, MEN faktum kvarstår och det är att han skrev på en överrenskomelse bakom min rygg om att jag jag avsade mig rätten till företräde enligt LAS. Dels så dök det ju upp att SAS som är den största enkskilda kunden, med c:a 50% av omsättningen flyttar hela sin underhållsverksamhet till Danmark, och det kommer innebära att min ex-arbetsgivare kommer att lägga ner sin verksamhet på ARN.

Varför jobba för fittor? :D
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top