Körning - eftersnack

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Tack för idag gubbar! Vi blev några fler än jag trott, men det fungerade trots allt jävligt bra :) Nästa gång får vi se till att alla håller sig på vägen också..ehm.. ;)
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Hade en riktig kanon dag och kul med många nya ansikten! Enda frågetecknet är väl.. När åker vi igen? =)



Tack för idag gubbar! Vi blev några fler än jag trott, men det fungerade trots allt jävligt bra :) Nästa gång får vi se till att alla håller sig på vägen också..ehm.. ;)

Finns ju bara en lösning.. skaffa en vit..juh :tungan:gnissla
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tackar för en kanondag :) Blev la runt en 40-45 mil eller något.
Kanonvägar och mycket trevligt sällskap, får vi göra om tycker jag :)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Säger detsamma! Varit en riktigt härlig dag och körning idag! :tummenupp
Två av oss som får ta och lära oss att inte mixa MC-körning med blåbärsplockning bara :näsblod :hihi
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
gick _lite_ för fort in i en kurva och "valde" att ligga kvar upprätt och bara bromsa så gott det gick. Fick ner farten till kanske 15-20 km/h
Nästa gång släpper du bromsen och svänger in, eller hur? Vilken kurva kan inte tas i 20 km/h? ;)

Rookie mistake! :7peta
Skönt att det gick bra med dig
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Tack för idag gubbar! Vi blev några fler än jag trott, men det fungerade trots allt jävligt bra :) Nästa gång får vi se till att alla håller sig på vägen också..ehm.. ;)

Bra initiativ detta Spiken! Kul att vi blev så många. Blev en riktigt go runda! många riktigt fina vägar :tummenupp duktigt mör när man väl kom hem :) Blev till att tvätta bort en miljaaard insekter från hojen, beställa pizza, kolla på MotoGp, gå en promenad och nu sitta här med en kopp kaffe och försöka sig på att vända på dygnet till natt!

Hoppas på fler samåkningar innan säsongen är slut :banana:banana:banana :backdjul
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Nästa gång släpper du bromsen och svänger in, eller hur? Vilken kurva kan inte tas i 20 km/h? ;)

Rookie mistake! :7peta
Skönt att det gick bra med dig

Nu har jag besökt diket en gång, ska inte bli någon nästa gång så det är lugnt :rolleyes:

Främsta misstaget var ju det riktigt klassiska, fokusera på gruset/gräset och försöka stanna innan dess istället för att fokusera på vart kurvan/asfalten tar vägen. Hamna mycket troligen exakt där jag tittade :mad: :)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag gillar Anderstorp!
Öppen depå, få avkörningar (en i vårt gäng körde av, men han får berätta själv)
Snabb bana, har mkt att lära när det gäller fart och spårval.
Kul att se Biddarn in action idag.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Låter som att det blev en bra kväll ändå trots den dåliga väderprognosen. Jag var verkligen inte taggad för hojåkning idag så det var inget svårt beslut att stanna hemma när det började regna vid 15.

Hur var det med mörker och kyla på slutet? Frågan är om de inte tidigarelägger kvällskörningarna snart

Jag har gjort egen äppelmos idag :D
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Riktigt kul att få testa på och garanterat det roligaste jag gjort :tummenupp
Eftrsom jag med körde så kan jag svara på frågan :hihi Blev inte tillräkligt mörkt för de börjare regna strax innan 20 så åkte in i depån. Och ingen kyla heller vad jag märkte av :D

Stooooort tack till Goffe som vågade låna ut sin hojj till mig som enbart kört rakt fram en gång med sportis. Även att ja inte va den snabbaste så kan jag säga att jävlar vad kul det är att köra bana :yoparty
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har en Gixxer med ditt namn på... :hihi

Annars låter de som ni hade en riktigt bra afton på Torpet, nästan så man är putt för man inte kom loss tidigare för att joina. Måste ju ta den där ban-oskulden nån ggn. :hihi
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Lyckades få 211an att släppa bak, men det var vänstern ut på korta rakan. Gillar inte vänsterkurvor. Fick höra av K-Man ett spår i karusellen som jag gillade, men jag behöver många varv till för att få till spåret. Speciellt i dem långa kurvorna. Kunde gå in i dem fort, kul.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Karusellen kan du ju inte göra dubbel-apex i om det är det du menar. Den är för lång. Där är det ju bara innerspår som gäller. Knappt lönt att ta höjd innan ens (max halva banbredden)
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Blev en trevlig liten runda tillsammans med Spiken och wicknertz, skulle tro att wicknertz är riktigt nöjd med dagen tur ;) Hehe.
En trevlig liten runda med inslag av det mesta tycker jag, fint väder som bara den fick vi med :)
 

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Håller med ovanstående talare, även om jag inte riktigt var i mitt esse idag. :) Tack för en trevlig tur!
Vart körde du efter att vi kommit tillbaka?
 
Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Halleluja moment var det idag.. Helnöjd med dagens tur även om vägarna höll lite sämre mått än vad jag trodde, sorry! Nästa gång blir det ouilli för hele slanten..haha! Spiken, Thank u!!
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Håller med ovanstående talare, även om jag inte riktigt var i mitt esse idag. :) Tack för en trevlig tur!
Vart körde du efter att vi kommit tillbaka?

Blev lite blandat runt nässjö bara, testat å gasa upp SMTn på slangen med, funkar hyffsat, måste bara lära mig :p Hehe. Svårare än man tror innan man fått in tekniken/känslan :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top