Klyrre
Gudomlig sporthojare
Sen ja först läste om Raspberry Pi så har detta fenomen fångat mitt intresse... Efter å ha läst runt lite på div sidor så har ja nog tänkt å köpa nåt, men vad? Kommer uteslutande sitta pluggad i min "dum"TV som mediaspelare...
Va som sagt först inne på Raspberry Pi men nu har de ju dykt upp lite olika Adroidstickor som fångat min uppmärksamhet... Tänker i första hand på en kinapryl som heter MK 802+ 1GB... Har en SGS3 som lur så Android har ja erfarenhet av, os te Raspberry Pi finns lite olika va ja förstått... Bl.a en version av XBMC...
Vill ha nåt å bara plugga in som funkar, Raspberry Pi verkar va lite mer meck me om ja förstått saken rätt... Samt att Raspberryn även saknar wifi onboard vilket ja ser som en stor nackdel...
Nån som kanske redan har nåt liknande som kan sprida lite mer ljus i ämnet?
Va som sagt först inne på Raspberry Pi men nu har de ju dykt upp lite olika Adroidstickor som fångat min uppmärksamhet... Tänker i första hand på en kinapryl som heter MK 802+ 1GB... Har en SGS3 som lur så Android har ja erfarenhet av, os te Raspberry Pi finns lite olika va ja förstått... Bl.a en version av XBMC...
Vill ha nåt å bara plugga in som funkar, Raspberry Pi verkar va lite mer meck me om ja förstått saken rätt... Samt att Raspberryn även saknar wifi onboard vilket ja ser som en stor nackdel...
Nån som kanske redan har nåt liknande som kan sprida lite mer ljus i ämnet?

... Dock inte de lilla t-bordet så ja har inte hunnit testa så mycke än... Men har testat lite olika filmklipp iaf å de klarar den me bravur, har inte testat nåt 1080p än dock... Den e lite segare än min SGS3a i menyerna men för den pengen kan ja leva me de faktiskt... Småjobbigt att menyerna va på kinesiska när ja fick den bara, tur att menyn va identisk me den i luren så ja kunde ha den som lathund när ja trevade mej fram