MotoGP Silly Season 2013.

Dock är det ju rätt lätt att fixa den där hojen i ps för någon insatt? Snygg som fan dock :-)
 
Vem är denna Turco? Hur är hans trovärdighet? Aldrig läst något skvaller från honom innan och då blir jag genast väldigt skeptisk. En googling höjer knappast förtroendet för det han förmedlar.
Turco ä rmycket trovärdig fransk GP-journalist, han var tex. först med att Mike Di Meglio skulle ersätta Alexander Lundh och det stämde ju bra.
 
Intressant reflektion från Oxley som inte ger så mycket ny information.

Hur involverad är Furusawa i en ev framtid med Duc ? låter för mig att det i så fall är ett stor prestige förlust för RD att behöva anlita en konkurrent.

Situationen nu är relativt lik det som hände 2004 då Radikala förändringar skedde och crossplane med 90 graders vev TM Furusawa introducerades på M1n.

Vad kommer hända med Ducati 2013 är intressant oavsett, ny kortare motor och vågar man lämna det nuvarande L4 konceptet ?
 
Last edited:
Quit, Rossi, quit! :)
Jag som inte följt så länge skulle hemskt gärna vilja se "The Doctor" på topp material.
Jag tror även Stoners beslut att sluta gör sitt till för Vale's beslut.
Att sitta på en topp-hoj och tvåla till alla, framförallt Stoner, smäller högre än att spöa LOR, PED och MM.
Jag tror att diskusionen i GP-världen går lite som här på SH: Vem är bäst Rossi lr Stoner.
Inte Peddo lr Lorre, Spies lr Bradl osv.
Det blir inte riktigt lika skönt att vinna på yamman när inte Stoner är där,
och på samma gång svider det inte lika mycket att få stryk på Duccen om inte Stoner är på gridden.

Bara mina 2 €-cent...
 
Jag tror inte han rår på varken Lorenzo eller Stoner med likvärdigt material. Rossi är den den bästa genom tiderna men han är inte snabbast längre. Tror han kommer hamna runt plats 3-5 i tabellen med valfri fabriksstyrning.
 
Vad kommer hända med Ducati 2013 är intressant oavsett, ny kortare motor och vågar man lämna det nuvarande L4 konceptet ?

Det här kan jag som icke-ducatifanatiker inte fatta: om nu Ducati vill ha tvåcylindrig L-motor som signum och gått ifrån det på GP-cykeln så fattar jag inte varför 270-graderskonceptet är så förbannat viktigt.

Det sitter ändå ett ton kåpor ivägen, det enda som syns är de uteblivna resultaten.
Mig veterligen sålde Honda inte sämre pga att V5:an aldrig nådde gatorna?

Bygg snabbaste cykeln, om den sen får 7-cylindrig stjärnmotor eller Wankel spelar väl ingen roll?
 
Intressant reflektion från Oxley som inte ger så mycket ny information.

Hur involverad är Furusawa i en ev framtid med Duc ? låter för mig att det i så fall är ett stor prestige förlust för RD att behöva anlita en konkurrent.

Situationen nu är relativt lik det som hände 2004 då Radikala förändringar skedde och crossplane med 90 graders vev TM Furusawa introducerades på M1n.

Vad kommer hända med Ducati 2013 är intressant oavsett, ny kortare motor och vågar man lämna det nuvarande L4 konceptet ?
Högst otroligt att Furusawa skulle börja jobba för Ducati av flera anledningar. Japanska medarbetare är väldigt lojala sina arbetsgivare och när Ichiro Yoda lämnade Yamaha för Kawasaki så var Furusawa väldigt kritisk och sa bla. "it is not the kind of things Samurai does".
Vidare är frågan vilken roll han ska få i förhållande till Prezioso och vem som bestämmer samt om Ducati har pengar och tid att göra ytterligare en ny hoj.

Det är bekräftat att han var i Italien men han har på direkt fråga från Akira Nishimura förnekat att de träffats men det var väl bara att vänta.
 
Jag tror inte han rår på varken Lorenzo eller Stoner med likvärdigt material. Rossi är den den bästa genom tiderna men han är inte snabbast längre. Tror han kommer hamna runt plats 3-5 i tabellen med valfri fabriksstyrning.

Kan mycket väl vara så.
Säger bara att det vore kul att se Rossi på bra material.
Dom flesta är ju överrens om att Duccen inte är konkurenskraftig.
Tror det finns en hel del "race-pace" kvar i Vale. :)
Kanske inte för att knipa mästerskapet men en hel del podium.
 
Jag tror att diskusionen i GP-världen går lite som här på SH: Vem är bäst Rossi lr Stoner.
Inte Peddo lr Lorre, Spies lr Bradl osv.
Jag tror att Lorenzo och Pedrosa får betydligt mycket mer respekt och är mer respekterade i GP-världen än här på SH..
 
Kan mycket väl vara så.
Säger bara att det vore kul att se Rossi på bra material.
Dom flesta är ju överrens om att Duccen inte är konkurenskraftig.
Tror det finns en hel del "race-pace" kvar i Vale. :)
Kanske inte för att knipa mästerskapet men en hel del podium.

Rossi platsar definitivt i motogp. Det är klart att han ska ha en fabrikshoj. Hade han inte fått något fabriks erbjudande tror jag han hade lagt av. Han kommer nog ta en hel del pallplatser om det blir Yamaha. :)

En annan förare som vore kul att se vore Andrea Iannone.
Han verkar vara en snabb förare som krigar hårt :yoparty
Han kunde gått ta Bradley Smith plats i motogp.
 
Jag tror att Lorenzo och Pedrosa får betydligt mycket mer respekt och är mer respekterade i GP-världen än här på SH..

Klart dom ska ha respekt när dom är etta och tvåa i mästerskapet. :)
Men nämns dom i "vem-är-bäst"-diskusioner i samma nivå som Stoner och Vale?
 
Klart dom ska ha respekt när dom är etta och tvåa i mästerskapet. :)
Men nämns dom i "vem-är-bäst"-diskusioner i samma nivå som Stoner och Vale?

Om man tittar på vad som gäller nu och dom senaste åren så bör dom nämnas, annars är man enligt min åsikt verklighetsfrånvänd.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top