Har lite frågor angående fix av gaffelben.
Har försökt söka, google min vän, men hittar inget som passar på forumet -
har nån en länk får man gärna skicka upp den..
Bakgrund;
Hade ett lättare läckage på ena benet härom dagen. Upptäckte att det hade bildats en liten pöl på garagegolvet - kanske några ml men tillräckligt för att inte gå att missa...
Tog bort dammskydd och drog rent med bladmått 0,05 i packboxen enligt gängse praxis. Efter detta ingrepp höll den tätt. Har kört ca 40 mil hyfsat inspirerat sedan dess, med passagerare halva tiden, plus att den stått några dagar för kontroll - den har mao belastats förhållandevis hårt/länge.
Frågorna;
Kommer detta hålla ett tag eller är bladmått-tricket bara en högst temporär lösning?
(Har varit i kontakt med ett par firmor och deras uppfattning är att jag måste byta p-boxar oavsett om den nu håller tätt men jag har hört/sett olika bud om detta...)
Behöver jag fylla på gaffelolja för att kompensera det som stack innan jag fick bort stuffet som 'höll boxen öppen' eller är det försumbart?
(Beter sig hojen extremt oroligt om den är i 'obalans' med oljefyllnad hö/vä eller vad ska jag hålla utkik efter..?)
Hur mäter jag i så fall hur mycket som ska i på ett smidigt sätt?
Bara att pytsa i vad som stuckit, uppskattat-plus/minus-cirka, eller behöver jag komprimera och mäta med instrument - grad av noggrannhet på denna operation?
TFS
KK
Har försökt söka, google min vän, men hittar inget som passar på forumet -
har nån en länk får man gärna skicka upp den..

Bakgrund;
Hade ett lättare läckage på ena benet härom dagen. Upptäckte att det hade bildats en liten pöl på garagegolvet - kanske några ml men tillräckligt för att inte gå att missa...
Tog bort dammskydd och drog rent med bladmått 0,05 i packboxen enligt gängse praxis. Efter detta ingrepp höll den tätt. Har kört ca 40 mil hyfsat inspirerat sedan dess, med passagerare halva tiden, plus att den stått några dagar för kontroll - den har mao belastats förhållandevis hårt/länge.
Frågorna;
Kommer detta hålla ett tag eller är bladmått-tricket bara en högst temporär lösning?
(Har varit i kontakt med ett par firmor och deras uppfattning är att jag måste byta p-boxar oavsett om den nu håller tätt men jag har hört/sett olika bud om detta...)
Behöver jag fylla på gaffelolja för att kompensera det som stack innan jag fick bort stuffet som 'höll boxen öppen' eller är det försumbart?
(Beter sig hojen extremt oroligt om den är i 'obalans' med oljefyllnad hö/vä eller vad ska jag hålla utkik efter..?)
Hur mäter jag i så fall hur mycket som ska i på ett smidigt sätt?
Bara att pytsa i vad som stuckit, uppskattat-plus/minus-cirka, eller behöver jag komprimera och mäta med instrument - grad av noggrannhet på denna operation?
TFS
KK
Eller ja - demonteringen är säkert inga problem men sen..
