CB 400 Tracker!?

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
just precis så menade jag :) smidigt sätt att få tanken snygg.
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Jaha nu börjar den likna ungefär så som jag tänkt mig. Det finns massor kvar att göra men det känns roligare att jobba på när man ser att det går att få den dit man vill...typ:tummenupp

Här kommer lite bilder på senaste ändringarna:
Kapat ner sadeltjockleken en hel del
Fällt in en baklampa i sadeln
Satt dit en bakstänka i form av en framskärm från en Gilera offroadmoppe:D
DSC_1327.JPGDSC_1328.JPGDSC_1329.JPGDSC_1330.JPGDSC_1331.JPGDSC_1332.JPGDSC_1334.JPGDSC_1335.JPG
 

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Ja, men det funka ju bra! Tycker du ska köra en garagelack på tanken i samma färg som det gråaktiga fältet som är ovanför det blå nu. Och ha en rak underlinje i svart. Om man får lägga sig i :) Sadeln fick du till bra!
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Tack! Jo tanken behöver verkligen ett lyft, ska fundera på de där med färgsättning bara. Hade ju tänk att köra vit i framtiden, men de gör sig nog bäst om man kör svart på resten av hojjen och skippar guldfälgarna:va
 

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Vit är en favorit, men som du säger då får man ge sig på fälgar och gaffel också. Annars är John player guld och svart snyggt
 

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Ascoolt! Beror ju på vad man har för krav på finish, men jag målade om mina fälgar med pensel och färg som man har till typ parkbänkar och liknande. Flyter ut bra och ser helt ok ut.
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Kanske blir en garagelack i detta stuk bara för att bli klar och kunna börja köra lite:rolleyes:

DSC_1329.JPG
 

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Funkar det med, även om jag tycker det vit/svarta är snyggare :) Det är ju bara plånboken som sätter gränser egentligen, men med tid och någon bra plats att arbeta på tror jag nog du kan få till schysst svart lack på gaffel och fälgar. Däcken är ju schyssta förresten, vad är det för några?
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Hm de va ju de där med tid och pengar, just nu finns inget av dessa i överflöd:mad: Får nog bli en uppsnyggning av tanken som sista större ingrep innan sommaren och sen plockar jag ner den i vinter om jag känner att det är värt att lägga ner mer jobb på den...hoppas på de:banana

Angående tanken så tänker jag följande:
Slipa ner dekaler och konstiga sprickor i lacken som ser ut att vara orsakade av bensin!?
Drar ett lager sprutspackel, våtslipar och kör om det behövs ett lager sprutspackel till och sen våtslip.
Sprayar hela med guldig fälgfärg från biltema till det ser bra ut.
Maskerar där jag vill att den ska vara guldig.
Sprayar svart linje i nederkant enligt bild och ev en bred svart linje rätt över oxå!?

Kan man göra på detta viset eller är jag en idot:gnissla

DSC_1334.JPG
 
Last edited:

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Klart man kan, låter klockrent tycker jag. Fast jag hade nog lagt några kronor till på bättre sprayfärg. Man brukar kunna köpa blandat på burk från lackeringsfirmor. Och sen några lager klarlack på det. Tunna lager och gott tålamod rekommenderas :)
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Får fundera på de där med färgkvaliten:va Tänkte att det skulle spara lite jobb om man nöjde sig med fälgfärgen då det verkar som man inte behöver klarlacka. Är inte ute efter att kunna spegla mig i den utan mer åt de matta hållet som är på fälg och gafflar:rolleyes:

Kolla sidan 3 i tråden så ser du storlek och sort på däcken, det är ett par Bridgestone Trailwing fram och Pirelli Scorpion bak.
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Citat Ursprungligen postat av MrMadMax Visa inlägg
Jag har vacumförgasare och kör med fiddyfilter från biltema, funkar Men tar jag bort dom helt eller lägger ditt luftigare filter så går den riktigt dåligt om än alls...

Mycket intressant!:yoparty måste testas så fort som möjligt:tummenupp
 

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
Citat Ursprungligen postat av MrMadMax Visa inlägg
Jag har vacumförgasare och kör med fiddyfilter från biltema, funkar Men tar jag bort dom helt eller lägger ditt luftigare filter så går den riktigt dåligt om än alls...

Mycket intressant!:yoparty måste testas så fort som möjligt:tummenupp



Grymt inspirerande tråd!

är nu igång och letar ett lämpligt objekt att köpa för att bygga om lite:smasha. Då min budget är liten så är detta något som passar mig=):banana

Är det en bra hoj att bygga om eller finns det liknande som är lämpliga?:tuttar
 

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
GBG
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Finns en hel del äldre hojar runt 4-500 cc.
Kolla xs400, cb 350/450, gr650, kz 400. Brukar inte
vara så dyrt i inköp om de är lite medtagna
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Tanken var ju att hitta en så billig hoj som möjligt som var fräsch i maskineriet. När jag letade så fanns det sr 400/500 för mellan 15-25000 och dom för 15000 var inte särskilt välvårdade. Jag slog till på denna för 7000:- och hittills har jag inte ångrat mig utan försökt att göra de bästa med det jag har. Det verkar inte finnas så många ombyggda 400n vad jag kunnat hitta, kanske av förklarliga skäl:hihi

Försökte att slita bort luftburken idag men de visade sig att bakhjulet måste bort först om den ska veck utan att förstöras. Avbröt pga tidsbrist men ska göra ett nytt försök på tisdag. Fick bara tag i ett luftfilter dessutom så provkörning får vänta till racetema får in fler.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Du skulle ju kunna växla på vänster och höger lyckt bracket så du får ner framlampan några cm kanske ?
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Du skulle ju kunna växla på vänster och höger lyckt bracket så du får ner framlampan några cm kanske ?

Tyvärr ser "bracketen" inte likadan ut upp och nertill, annars var det en smart tanke och lösning. Blir nog att byta fästet helt om jag känner för att placera om lyktan, som iof sitter lite avigt nu när orginalinstrumenten är borta.

Slet bort luftburken idag, efter att jag monterat bort backdäcket, svurit några svordomar och lagt lite muskelkraft så fick jag loss den utan att förstöra den. Nu ska de byggas ngt bra fäste för alla kablar under sadeln och en hållare till batteriet. Håller tummarna att den funkar med fiddy-filtret från racetema bara:rolleyes: Det verkade betydligt tätare än konfiltret så det är nog ingen omöjlighet.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Kolla på Bilteamas lykthållare. De kostar väll styvt 50-lappen och ser helt ok ut faktiskt. Budget var ju ledordet:)
Glöm inte att tvätta filtret med filterolja bara. De för-preppade filtrena har en tendens att vara uttorkade.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top