Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag märkte att cykeln i ca 30-50 går typ jämnt i 3-4 sekunder, sen rycker den till. 3-4 sen ryck. Gick nästan som på en timer. Kan detta vara sonden som ställer om?

/Chris

Det är ju en twin du åker på.. Det ÄR kolvslagen du känner.. :tungan
 
Hur stor skillnad gjorde mindre drev? Har alltid kört org-drevning.
Stor skillnad! Lite drevade jag ner för att kompensera den högre utväxlingen som 190/55 däcket gav. Det har ju större diameter och jag tyckte att jag tappade lite ut ur böjarna pga det.

Du kanske minns en 2-up wheelie jag plockade upp i 60 och du trodde det var på ettan men det var tvåan. Drevning :fakta :hihi

Det är ju främst på 600'or man har nytta av neddrevning men gillar man acc och hellre ligger på 3'an 4'an än högsta växeln så är det billigt trim :tummenupp
 
En snabb koll på Ebay ger att du få punga ut runt 1000-1200us$ för Akra pipor från staterna kollar man Ebay England så ligger dom på 6-700£ och uppåt för slipon...

Akra KTM 990 Ebay
Billigare i England alltså och garanterat ingen moms. Håll utkik efter beg system om du vill komma billigare undan. Finns kanske andra märken som alternativ till det dyraste om budgeten redan spruckit :hej
 
Last edited:
Efter helgen sitter 3 av 4 puckar på plats och ett par stompgrips :) Ska se hur dom sitter när jag kommer till garaget nästa gång eller om det blir till att göra om. Inte lätt att få ut vätskan bakom. Riktade även den extremt snea 5 delade tankpaden, så nu ser de fint ut!

Någon som har tips om vart jag kan hitta rätt adapterplattor till mina nya diodblinkers och ett nytt relä så det inte blinkar discostrobb runt mig sen? Testat att ebaya lite men missar tydligen något för jag hittar inte vad jag söker..

Edit: Nästa gång ni kör hör av er. Jag vill oxå ut nu! :gnissla
 
Billigare i England alltså och garanterat ingen moms. Håll utkik efter beg system om du vill komma billigare undan. Finns kanske andra märken som alternativ till det dyraste om budgeten redan spruckit :hej

Jag känner att det får ligga lite på framtiden, men utkik kan man ju alltid ha!
 
Akra är dyyyrt, evolution titan piporna ligger på 16k i Sverige. Går säkert att få billigare utomlands, jag hade beställt ett par Leo Vince pipor från ze Germans för 4-5k.

Det är säkert sonderna som jävlas med dig ja, den är enkel att aktivera
avaktivera med en obd2 kabel och TuneECU. Men detta är inget du behöver göra mer än en gång när du gör en större modifikation t ex slip-ons eller luftburk.

Vad ligger ett par akrapipor på för hojen? Fått för mig att det är upp emot 10 sträcket? Är det något som man kan köpa beggat utan större problem? Man hör ju en bra skillnad på akrapiporna och orginal, hade ju inte varit fel att byta. Men frågan är ju som sagt ifall det smakar lika bra som det kostar. Tror jag får skaffa mig en kärring snart så man får mer pengar över till hojen :tuttar:dummer




Hur smidiga är det att stänga på / av? Är det något man enkelt gör ifall man ska susa i stan nästa dag etc?

Jag märkte att cykeln i ca 30-50 går typ jämnt i 3-4 sekunder, sen rycker den till. 3-4 sen ryck. Gick nästan som på en timer. Kan detta vara sonden som ställer om?

/Chris
 
Efter att jag googlat en stund så funderar jag på om man ska byta kolven själv på crf:en. Någon som har erfarenhet om det. Själv har jag aldrig gjort det:va
 
Nästa gång ni kör hör av er. Jag vill oxå ut nu! :gnissla

I second that motion... :yoparty

Akra är dyyyrt, evolution titan piporna ligger på 16k i Sverige. Går säkert att få billigare utomlands, jag hade beställt ett par Leo Vince pipor från ze Germans för 4-5k.

Ja Leo Vince pipor var en lite mer överkomliga "money wise" från både Staterna (dock moms+ tull tillkommer) samt Tyskland. :tummenupp
 
Last edited:
Tjenare!

Har snart kommit upp i 1200 mil på hojen och tänkte lämna in den för service. Denna service är ju ganska omfattande har jag förstått vilket i sin tur innebär att kostnaden lätt drar iväg.

Självklart kommer jag ringa runt till olika firmor för offert men frågan är nu bara till vilka firmor...

Någon hygglig där ute som känner till nån bra/pålitlig (och gärna billig) firma som servar suzukii-hojar i eller i närheten av jkpg

Tips mottages tacksamt!
 
Kan bara säga var du INTE ska serva den... Hos MC-Proffsen i Hovslätt... Där körde ja min 2400-milare med ventilkontroll/insprut m.m. Dick hade dom ju lyckas få den att gå som skit efter den servicen. Så fick vänta ytterligare ett par dagar för att dom hade tattat till de. Var mindre nöjd med de, inte så man fick nån kompensation för de så som billigare service eller att dom slängde med nått på köpet. Nope ordinarie pris och slapp betala extra arbetet. (no shit) :D

Efter helgen sitter 3 av 4 puckar på plats och ett par stompgrips :) Ska se hur dom sitter när jag kommer till garaget nästa gång eller om det blir till att göra om. Inte lätt att få ut vätskan bakom. Riktade även den extremt snea 5 delade tankpaden, så nu ser de fint ut!

Var ute och kikade på Stompgripen i morse innan de var dags att ge sig ut till jobbet. Ser bra ut... lite är de väl bakom men inte alls lika mycket som tidigare. Dom sitter som gjutet på tanken så inget glapp på den i alla fall som de var när vi hade monterat den...

IMG_0552.jpgIMG_0551.jpg
 
Last edited:
va ju inget vidare ! men har kollat 3 firmor nu lite skillnad i pris 1500 kr 2900kr 3900kr

gör dom inte samma sak eller vad e det som skilljer i så mkt pris?

måste dom gör allt för man ska få stämpeln eller kan man göra nått själv och typ bara gör synkningen ? får man stämpeln då=?:confused:
 
Kan bara säga var du INTE ska serva den... Hos MC-Proffsen i Hovslätt... Där körde ja min 2400-milare med ventilkontroll/insprut m.m. Dick hade dom ju lyckas få den att gå som skit efter den servicen. Så fick vänta ytterligare ett par dagar för att dom hade tattat till de. Var mindre nöjd med de, inte så man fick nån kompensation för de så som billigare service eller att dom slängde med nått på köpet. Nope ordinarie pris och slapp betala extra arbetet. (no shit) :D


Farsan tycker likadant så han kör upp till Väring tror jag.
 
När de gäller auktoriserade Suzuki verkstäder så är de väl som YipYip skriver MC-Kompaniet i Väring eller så Manfredsmotor i Burseryd. Har inte hunnit serva hojen så mycket så jag ahr nån erfarenhet av några fler frimor än Nybergs, Mascot och MC-Proffsen. Men som sagt kan inte rekommendera MC-Proffsen i alla fall, Nybergs är i regel dyra med. Dock vet ja att de brukar i lag bli dyrare på en firma som inte är auktoriserad för just Suzuki för service då dom inte gör sånt regelbundet (de var vad Nybergs sa).
 
hej !

undrar hur mkt det kostar för en 1200mils service på suzuli gsxr 1000 -09- ?

och vad det är som görs

mvh micke



Hej!
Den kostar ca 2800:- inkl allt.
Jag bifogar ett serviceshema så det inte blir några missförstånd.

Mvh Bosse.
MC-Proffsen i Jönköping AB
Norrahammarsvägen 123
55627 Jönköping
Tfn. 036-70570
Fax 036-70577


verkar veta att dom har gjort fel iallafall några gånger om man ser på svaret:glömdet

känns ju sådär när han skriver så
 
Kan tänka mig att han skriver som han gör pga av att det inte ska vara några oklarheter med vad som ingår. Annars blir det massa drabbel efteråt varför de inte gjorde si och så. Vi gör precis lika dant på jobbet när vi har hemkörningar.
 
3213 kr skulle ett kolvbyte med packningar, ventiljustering och arbeta gå på nere på mc sport arena. Är det värt tycker ni? Han vet ju hur allt ska se ut med ifall de är något annat som behövs göras. De skulle inte jag se om jag rev den..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top