Diskriminering av arbetslösa

näe och det visste jag inte om förens nu! Än mer diskriminerad är jag

Du kan nog ha svårt att få jobb som målare eller MUA också med ditt handikapp...

Elektriker/bilektriker bör väl också kunna skilja på färgerna...

Det är ingen nackdel om man jobbar med elektronik heller att kunna läsa färgkodade komponenter

Om du söker in på alla dom utbildningarna kan du nog dra dig tillbaka och leva på skadestånden sen.

Är det inte dags för religionsförbud snart?:va Eller kan vi inte åtminstone se till att religionen är ett fritt val och UNDERSTÄLLT lagar och regler, dvs du kan tro på och välja bland vilka jävla sagor som helst men utan att få dra in eländet i verkliga livet!? Jävla puckon!:mad:

En annan har aldrig utnyttjat en skattekrona, bara betalat.

Ändå blir det gnäll när man man tycker det är dyrt med 150 kronor för ett läkarbesök för att få ut slipspån ut ögat...

jag fattar inte hur folk lyckas. så fort man själv har problem eller behöver nåt är det helt omöjligt. Jag vill fan oxå ha pengar utan att behöva lyfta på röven :4skrika

En annan har aldrig utnyttjat en skattekrona, bara betalat.

Ändå blir det gnäll när man man tycker det är dyrt med 150 kronor för ett läkarbesök för att få ut slipspån ut ögat...

Med tanke på vad läkarbesöket egentligen kostar, och att du förmodligen lärt dig läsa & skriva i skolan så har jag svårt att få ihop hur du "aldrig utnyttjat en skattekrona"..

0,50

jag fattar inte hur folk lyckas. så fort man själv har problem eller behöver nåt är det helt omöjligt. Jag vill fan oxå ha pengar utan att behöva lyfta på röven :4skrika
Du ska tillhöra en grupp som det inte får bli rubriker om

Med tanke på vad läkarbesöket egentligen kostar, och att du förmodligen lärt dig läsa & skriva i skolan så har jag svårt att få ihop hur du "aldrig utnyttjat en skattekrona"..

0,50
Ja, jo, insåg mitt misstag igår efter att jag stängt av datorn.

Vad jag menar:
Jag har aldrig plockat ut arbetslöshetsersättning.
Aldrig plockat ut bidrag, för något (utom studeibidrag, räknar det till skola).
Aldrig försökt leta efter sätt att slippa betala skatt.
Aldrig jobbat svart
Försökt att jobba så fort som möjligt efter skolan.

Sen är det klart jag gått i skolan, det har väll alla?
Jag har vart hos läkare 5 gånger i mitt liv, visseligen. Sist tog det 5 minuter för jag löste problemet själv i väntrummet och behövde i princip bara betala och gå :)

Jämför mot de som efter 12 år i grundskola och gymn. går högskola 4 år, Jobbar i affär och lever på bostadsbidrag i ett år, går vidareutbildning 4 år för att jobba 2 år, gå på bidrag i 1 år, utbilda sig till nått annat, jobba i 5 år och bli utbränd för att gå på sjukersättning i värsta fall resten av livet...

Numera blir ju folk ofta utbrända redan innan dom har gått skola klart.

Det spar ju in en hel del tid.

Numera blir ju folk ofta utbrända redan innan dom har gått skola klart.

Att hantera känslor är en färdighet man måste träna på på samma sätt som att springa, cykla och klättra i träd. Dagens curlade ungar har ju varit vadderade i bubbelplast när det gäller känslor, så innan tonåren har de väl aldrig fått känna mer än motgången när tv-sändningen avbrutits mitt under Bolibompa... Så när de plötsligt får ett krav ställt på sig och råkar ut för sin första riktiga känslomässiga motgång är det som en tågolycka.

Att hantera känslor är en färdighet man måste träna på på samma sätt som att springa, cykla och klättra i träd. Dagens curlade ungar har ju varit vadderade i bubbelplast när det gäller känslor, så innan tonåren har de väl aldrig fått känna mer än motgången när tv-sändningen avbrutits mitt under Bolibompa... Så när de plötsligt får ett krav ställt på sig och råkar ut för sin första riktiga känslomässiga motgång är det som en tågolycka.

Ett betydande antal växer upp med att behöva handskas med problem och avvägningar som inte på något vis hör barnaåren och uppväxten till. Osedvanligt generaliserande för att vara du!

Jag är besviken och vill ha pengarna tillbaka.

Ett betydande antal växer upp med att behöva handskas med problem och avvägningar som inte på något vis hör barnaåren och uppväxten till. ...

Nu är jag iofs inte riktigt på det klara med vilka du syftar på i ditt inlägg men min bild är att det inte är maskrosbarnen som "känner sig lite utbrända" även om dessa givetvis har en hel del annat som de måste hantera...

Dina pengar är f.ö. redan förbrukade som sponsring för ett vernissage,med fri entré, där vänsterhänta, färgblinda knypplare ställer ut sina alster.

Generalisering ohoj...:hihi Kan jag få byta generation tro?:va Hatar att behöva slås ihop med resten av mjäket bara för att vi råkar vara ungefär lika gamla... Känner mig krengt vafan!?:mad:

Nu är jag iofs inte riktigt på det klara med vilka du syftar på i ditt inlägg men min bild är att det inte är maskrosbarnen som "känner sig lite utbrända" även om dessa givetvis har en hel del annat som de måste hantera...

Dina pengar är f.ö. redan förbrukade som sponsring för ett vernissage,med fri entré, där vänsterhänta, färgblinda knypplare ställer ut sina alster.

Bara jag får mitt namn i entrén bidrar jag gärna till ett så gott ändamål. Ska inte OT-a vidare, bara du skärper dig.

Generalisering ohoj...:hihi Kan jag få byta generation tro?:va Hatar att behöva slås ihop med resten av mjäket bara för att vi råkar vara ungefär lika gamla... Känner mig krengt vafan!?:mad:

Tillhör du inte de som blivit söndercurlade behöver du ju inte ta åt dig! :)

.....Du kanske tillhör de som skulle förstå att det ingår att man skall lyfta en läskback då och då om du skulle jobba på en restaurang.
Det gör inte den nyanställde 18-åriga tuggumibrewden som börjat på restaiurangen/caféet där damen jobbar. Hon fick nästan en stroke när en av diskarna inte fanns inom räckhåll och kunde hjälpa till och min dam sa åt henne att det ingår i arbetsuppgifterna att bära läskbackar... Men hon tycker det är sååååå kul och sååå sköön stämning när hon får servera latte och fnissa med kunderna...

Last edited:
De pengarna kan ju hjälpa någon annan stackars arbetsvägrare istället.

Är inte garantipension ett bidrag till för just sådana som aldrig arbetat och bidragit till statskassan? :va
Att hon sedan säkert haft fullt upp med hus och hem och ungar, som var vanligt på den tiden, är en annan sak men rent krasst är väl garantipensionen något som man betalar ut i brist på just intjänad pension. Skall man vara riktigt cynisk så kan man ju konstatera att hon inte betalat in något till statskassan och då är det väl heller inte orimligt att det hon får ut har någon form av villkor...

*/ ?>
Back