MotoGP Försäsongstester, Sepang

Kl 14

1. Casey Stoner (Honda) 1’59.605 (giri 2/14)
2. Jorge Lorenzo (Yamaha) 2’00.198 (giri 18/25)
3. Dani Pedrosa (Honda) 2’00.301 (giri 3/16)
4. Ben Spies (Yamaha) 2’00.495 (giri 15/22)
5. Valentino Rossi (Ducati) 2’00.824 (giri 11/28)
6. Hector Barbera (Ducati) 2’00.929 (giri 6/23)
7. Cal Crutchlow (Yamaha) 2’01.108 (giri 2/17)
8. Andrea Dovizioso (Yamaha) 2’01.257 (giri 10/36)
9. Alvaro Baustista (Honda) 2’01.384 (giri 8/24)
10. Nicky Hayden (Ducati) 2’01.729 (giri 8/19)
11. Stefan Bradl (Honda) 2’01.894 (giri 6/38)
12. Karel Abraham (Ducati) 2’02.218 (giri 5/25)
13. Katsuyuki Nakasuga (Yamaha) 2’02.334 (giri 2/27)
14. Franco Battaini (Ducati) 2’03.033 (giri 9/28)
15. Colin Edwards (Suter-BMW) 2’04.772 (giri 18/29)
16. Ivan Silva (BQR-Kawasaki) 2’08.225 (giri 26/34)
17. Robertino Pietri (BQR-Kawasaki) 2'9.640 (10/12)
18. Jordi Torres (BQR-Kawasaki) 2’10.184 (16/29)

Ja, hade Stoner haft tillgång till Honda mtrl tidigare så hade nog fler titlar varit hans.

Tycker nog att Ducatin verkar ha närmat sig de övriga iaf.

Nån som kör MotoGP videopass?
Jag blir inte klok på ifall de sänder live eller om det lanseras ihopklippt material efteråt?!?

Hundra eurosar gör nytta i andra hål för närvarande så ska sonen käka kasslerändbitar ska det vara bra.

Usch stoners tid är oroväckande bra, risk för en upprepning av förra året när han krossar allt. Då blir det ett par år av honda dominans känns det som.

Försäsongstesterna är ju inte enbart till för att förarna ska få gasa av sej.

Ta Ducatin som är 90% ändrad från 2011 och så färsk att det nästan piper om den, det är ju jäkligt viktigt att under denna korta tid hinna prova så mycket olika inställningar och bugga ut barnsjukdomar så att de har en så komplett inställningsdatabas att ha med sej när racesäsongen sparkar igång.

Så jag tycker inte man ska ta de första resultaten på allt för stort allvar, det pågår mycket trial & error just nu, både för förare och team :tummenupp

Imponerande av Stoner!

En mkt komplett förare, nu med bra material också som det ser ut.. Blir svårslagen 2012...

På det sista IRTA-testen vet vi ganska säkert om Stoner kommer att dominera i år också.

Att Rossi är 1.2 efter Stoner kan låta mycket men då ska man tänka på att Lorenzo är 0.6 efter så 0.6 sekunder bakom Lorenzo är ju ett klart fall framåt för Rossi och Ducati.

Ha ha... Börjar älska Twitter nu... :D

texastornado5 Colin Edwards
Small technical issue at the moment... Any rocket scientists in the building? ;))) http://pic.twitter.com/sv5NLTgB

calcrutchlow Cal Crutchlow
@texastornado5 yep ! What do you need ???

@calcrutchlow No no no, I said rocket scientist not gynecologist ;)))

They are all working ;) no coffee breaks here!!!! http://pic.twitter.com/kEmLuoWf

Ok, so we decided to change the kanooter valve, piston return spring, & the power band ring....fingers X this cures chatter ;) let ya know

Förbannat kul att det tar sej tid med denna "underhållning" för oss vanliga dödliga.

Men vad skön han är Edwards, det räcker ju att kolla de gamla skojfilmerna från Yamaha med "Grabbarna grus" och se vem som är coolast av dem ;)

http://www.youtube.com/watch?v=d6KuGYF55p4

Eller när han halvpackad håller låda på scen ;)
www.youtube.com/watch?v=cdqTMPwjqR8

Ha ha... Börjar älska Twitter nu... :D

Small technical issue at the moment... Any rocket scientists in the building? ;))) http://pic.twitter.com/sv5NLTgB

calcrutchlow Cal Crutchlow
@texastornado5 yep ! What do you need ???

@calcrutchlow No no no, I said rocket scientist not gynecologist ;)))

They are all working ;) no coffee breaks here!!!! http://pic.twitter.com/kEmLuoWf

Ok, so we decided to change the kanooter valve, piston return spring, & the power band ring....fingers X this cures chatter ;) let ya know

Last edited:
Såg lite intervjuer igår från racingfor.me

flera av förarna verkar klaga på "shatter" vet inte exakt vad detta innebär. Kan någon förklara?

Det galna med den tiden är att den sattes på andra varvet för dagen.....

Nu är jag inte helt 100%, men jag har för mig att det var på Aragon förra året. Då var Stoners andra flygande varv på FP1 snabbare än Rossi's snabbaste varv under racet. Det är f-n sjukt!

Vore kul & få höra en ärlig & rak kommentar på Casey's syn på BQR-Kawasaki :hihi

Nån som kör MotoGP videopass?
Jag blir inte klok på ifall de sänder live eller om det lanseras ihopklippt material efteråt?!?

Hundra eurosar gör nytta i andra hål för närvarande så ska sonen käka kasslerändbitar ska det vara bra.

När det gäller off-seson passet så visas ihopklippt matrial i efterhand, intervjuer och bilder från körningen på banan.
Har man hela säsongspasset kan man se allt, alla friträningar kval och race + övrigt matrial.

Jag har off-seson pass nu och det fungerar bra.

När det gäller off-seson passet så visas ihopklippt matrial i efterhand, intervjuer och bilder från körningen på banan.
Har man hela säsongspasset kan man se allt, alla friträningar kval och race + övrigt matrial.

Jag har off-seson pass nu och det fungerar bra.

Jag tänkte mest på försäsongstesterna, ser men dem live också?

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back