iPhone-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Återigen har jag fått en teleräkning där jag ska ha skickat ett sms till Storbritanien :va
Kostnad 1.50:-

Ringde Telias kundtjänst och fick svaret att "jag vet inte varför, men tydligen skickar just iPhone ett sånt ibland"

Va ???

Du har säkert någon App som skickar ett sms till en server ibland, typ något säkerhetsprogram som inte vill skicka data den vanliga vägen av någon anledning.

Vänta bara tiss telefonen bestämmer sig för att skicka betalsms bakom ryggen på dig.

"150:- betal SMS till Gudrun Shymans Pr-fond" på månadsräkningen :huvet
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Återigen har jag fått en teleräkning där jag ska ha skickat ett sms till Storbritanien :va
Kostnad 1.50:-

Ringde Telias kundtjänst och fick svaret att "jag vet inte varför, men tydligen skickar just iPhone ett sånt ibland"

Va ???

Gör min med, men inte fasen är den en i-lur.
 

Str3 R

Guest
Återigen har jag fått en teleräkning där jag ska ha skickat ett sms till Storbritanien :va
Kostnad 1.50:-

Ringde Telias kundtjänst och fick svaret att "jag vet inte varför, men tydligen skickar just iPhone ett sånt ibland"

Va ???
Det beror på att det kostar att aktivera en ny iPhone. Förmodligen om du även skulle nollställa den och skapa en helt ny iPhone men det vet jag inte med säkerhet då jag inte behövt göra det (än) men logiken säger att så borde det gå till. Igen.

Men en ny ur kartong utan att nån pillat på den innan så kostar det 1:50 kr att få den aktiverad för att funka.
 

sportbike

Guest
Det beror på att det kostar att aktivera en ny iPhone. Förmodligen om du även skulle nollställa den och skapa en helt ny iPhone men det vet jag inte med säkerhet då jag inte behövt göra det (än) men logiken säger att så borde det gå till. Igen.

Men en ny ur kartong utan att nån pillat på den innan så kostar det 1:50 kr att få den aktiverad för att funka.

Hur du veta allt detta?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Är lite sugen på att uppdatera jailbreaket på min gamla 3GS. Något jag bör tänka på?
Har en jailbrekad 4.3.1 idag så det skulle vara kul att komma ikapp med uppdateringarna lite så att säga. :)

Kommer mina appar installerade via installous att försvinna te x?
Måste jag koppla upp mig på nytt mot installous efteråt eller ligger det kvar?

Bilder och mail lägger jag över på datorn innan, är det något annat jag bör tänka på?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
För er företagare/privatpersoner som vill ta betalt med kort så kan jag rekommendera iZettle otroligt varmt.

Man får en kortläsare hemskickad gratis och hela processen för betalning är snygg, snabb, säker, billig och helt... helt... underbar!
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Någon som har tips på vad man ska göra för att komma tillrätta med detta riktigt irriterande problem?

Det är Windows som bråkar. Bilderna på iPhone taggas med orienteringsinfo (vad som är upp o ner) men Windows räknar alltid "uppifrån vänster" i bilden så att säga.

Så håll alltid iPhonen "rätt" så blir det bra på Windows.

Att du inte kan rätta på bilderna efter importen beror på att du har ngt annat program som använder filerna. Bara ett program i taget kan ändra på dem.

Om du försöker snurra på dem när de ligger kvar på iPhonen så går det inte alls alls då de är skrivskyddade i det läget.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag tror att jag får min 4S levererad idag. Till jobbet.
Behöver man itunes för att kunna aktivera den? Har inte det installerat på jobbburken och har inte adminlösen (ITtjejen är ledig idag dessutom...) Har för mig att jag var tvungen till det när jag skaffade min gamla vanliga iphone 4...
Vore snyggt att klippa sönder SIMkortet i början av dagen för att man skall pilla lite och sen inse att man inte kommer kunna bli nådd, ens jobbrelaterat, resten av dagen.
Skulle bli lugnt och skönt iofs :hihi
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag tror att jag får min 4S levererad idag. Till jobbet.
Behöver man itunes för att kunna aktivera den? Har inte det installerat på jobbburken och har inte adminlösen (ITtjejen är ledig idag dessutom...) Har för mig att jag var tvungen till det när jag skaffade min gamla vanliga iphone 4...
Vore snyggt att klippa sönder SIMkortet i början av dagen för att man skall pilla lite och sen inse att man inte kommer kunna bli nådd, ens jobbrelaterat, resten av dagen.
Skulle bli lugnt och skönt iofs :hihi

Nej du ska inte behöva iTunes eftersom 4S:n kommer med iOS5. Men jag kan inte lova till 100%..
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Installera om computtern, nu kan jag inte dra över mp3or längre, har auktoriserat datorn, vad missat?
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Har numera en överflödig svart 16Gb 3GS som är olåst mha Jailbreak. Haft den sen ny, snart två år gammal. Fint skick för sin ålder (skal och displayskydd har suttit på hela tiden i stort sett) och funkar klanderfritt. Om man vill uppdatera den så blir den låst igen (nytt jailbreak eller beställa kod från Halebop som gäller då för att fortsätta ha den olåst). Alla tillbehör medföljer.
Bytes mot en lusentapp.
Skicka PM om det kan vara av intresse :)
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Har numera en överflödig svart 16Gb 3GS som är olåst mha Jailbreak. Haft den sen ny, snart två år gammal. Fint skick för sin ålder (skal och displayskydd har suttit på hela tiden i stort sett) och funkar klanderfritt. Om man vill uppdatera den så blir den låst igen (nytt jailbreak eller beställa kod från Halebop som gäller då för att fortsätta ha den olåst). Alla tillbehör medföljer.
Bytes mot en lusentapp.
Skicka PM om det kan vara av intresse :)

Såld (till en på jobbet) :)
 

sportbike

Guest
MMS-inställningar?
Har bytt operatör, men den nya använder också Telias nät, dock har mms-inställningar en annan konfiguration hos min nya operatör.
Nu till problemet: varje natt synkar iCloud tillbaka mms-inställningarna till Telias igen, vad ska jag stänga av för att slippa detta?

Plis.

edit: pretty please with sugar on top.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top