Suzuki Bandit 1200-tråden

ingen aning när det gjordes senast den har gått 3000mil nu får nog ta och ställa in det i vinter ..den dricker lite olja med kan ju bero lite på det med?

Inte ska Suzuki's motorer börja dra olja efter 3000mil. Det gör inte min efter 9000mil. Bäst att kolla upp.

För litet ventilspel ger inget slammer, snarare tvärs om.

Tro du behöver följa upp hur din motors tillstånd är.
 
Inte ska Suzuki's motorer börja dra olja efter 3000mil. Det gör inte min efter 9000mil. Bäst att kolla upp.

För litet ventilspel ger inget slammer, snarare tvärs om.

Tro du behöver följa upp hur din motors tillstånd är.

är det rimligt att motorn kan ta ca 2dl olja på runt 70 mil ..?
 
Inte ska Suzuki's motorer börja dra olja efter 3000mil. Det gör inte min efter 9000mil. Bäst att kolla upp.

För litet ventilspel ger inget slammer, snarare tvärs om.

Tro du behöver följa upp hur din motors tillstånd är.

Oj, 9000 mil? Jag som tyckte min hade gått mkt med 4400 mil snart. 0,65l permil också, drar ingen olja. Däremot låg jag lite högre i soppaförbrukning i början på säsongen innan jag bytte stift och olja.
 
Nån som vet om helsyntet brukar funka fint i B12'an? Tänkte mest på vxl lådan... så det inte blir slir. TL'n gillar OK/Q8 SBK racing och köper det på stor dunk så tänkte hälla det i banditen med, ska väl inte va nåt problem eller?
 
Syntet-olje

Nån som vet om helsyntet brukar funka fint i B12'an? Tänkte mest på vxl lådan... så det inte blir slir. TL'n gillar OK/Q8 SBK racing och köper det på stor dunk så tänkte hälla det i banditen med, ska väl inte va nåt problem eller?

Jeg har kjørt 1500 mil med syntetolje på min B12 -02 mod. og er fornøyd. Brukte Castrol, men bytter til Biltema for å prøve den. Sikkert like bra - sparer 70,- pr. liter.
 
rephandbok

Har en haynes rephandbok till bandit nån som är intresserad av att köpa? pm:a bud
Mvh Mattias
 
Centralstöd

Hej.Någon som är kort i rocken o sänkt sin bandit?(Genom att förlänga hundbenen)
Då blir hojen dj-ligt jobbig att få upp på stödet!Jag har ett c-stöd som är kortat 2cm,som ligger o skräpar i garaget:tummenupp
leffe
 
Hej, sadelöverdraget börjar bli slitet på min och släpper lite längst fram. Kikade på www.justbandits.com, men £190 känns lite trist, sen såg jag att www.louis.de t.ex. har modelanpassade överdrag för €40. Är det krångligt att byta, någon som har erfarenhet?
 
Last edited:
Hej, sadelöverdraget börjar bli slitet på min och släpper lite längst fram. Kikade på www.justbandits.com, men £190 känns lite trist, sen såg jag att www.louis.de t.ex. har modelanpassade överdrag för €40. Är det krångligt att byta, någon som har erfarenhet?

Jag tänkte byta för en massa år sen innan jag sålde hojen men det blev aldrig av. Jag köpte tom ett nytt överdrag. Inte så jätteanpassat, tyckte jag, men det ska vara till Bandit 1200 Generation 1, dvs till samma som du har. Blir ditt för 200 plus frakt.
 
Jag tänkte byta för en massa år sen innan jag sålde hojen men det blev aldrig av. Jag köpte tom ett nytt överdrag. Inte så jätteanpassat, tyckte jag, men det ska vara till Bandit 1200 Generation 1, dvs till samma som du har. Blir ditt för 200 plus frakt.

Tjena, kan du ta några bilder och skicka?
 
Köp lös klädsel och fixa själv, busenkelt. 20€ hos Louis. Eller köp av någon sadelmakare. Klammerpistol och korta klammer på Biltema/Jula.
 
Hej Allesammans!

Är precis nybliven Bandit 1200 ägare, närmare bestämt en 2006 årsmodell!
En riktigt rolig hoj jämfört med förra Suzuki vx800:n, som mer var en mys cykel på småvägar med långsträckta kurvor.

Har nu som tanke innan vintern tänkt serva upp cykeln så den är klar till våren..
har läst ca: 80% av tråden, och mina funderingar är då:

Någon rekommenderade Castrol Gp 20w40, en annan körde på Biltema olja och Suzuki rekommenderar en olja med viskotet 10w40 och som når upp till normerna API: SF/SG - SH/SJ alt. Jaso - MA.. Min fråga är då om ni sitter inne med någon olja som ni verkligen rekommenderar där låda osv funkar fin fint?

Läste även att hojen kan tappa en del effekt med sportburk utan korrekt synkade förgasare? Har Akrapovic slip on monterat nu, och har efter 15 mils åka upptäckt att den kan bli lite orolig på varv under 3500 rpm/min.. Något som beror på detta tro? Och är det något som man som hemma mekare smidigt kan ställa in för att den ska bli lite mjukare i gången?

Detta var nog allt för tillfället, och en riktigt bra tråd för oss som kör detta lok till cykel! =)
 
Hej Allesammans!

Är precis nybliven Bandit 1200 ägare, närmare bestämt en 2006 årsmodell!
En riktigt rolig hoj jämfört med förra Suzuki vx800:n, som mer var en mys cykel på småvägar med långsträckta kurvor.

Har nu som tanke innan vintern tänkt serva upp cykeln så den är klar till våren..
har läst ca: 80% av tråden, och mina funderingar är då:

Någon rekommenderade Castrol Gp 20w40, en annan körde på Biltema olja och Suzuki rekommenderar en olja med viskotet 10w40 och som når upp till normerna API: SF/SG - SH/SJ alt. Jaso - MA.. Min fråga är då om ni sitter inne med någon olja som ni verkligen rekommenderar där låda osv funkar fin fint?

Läste även att hojen kan tappa en del effekt med sportburk utan korrekt synkade förgasare? Har Akrapovic slip on monterat nu, och har efter 15 mils åka upptäckt att den kan bli lite orolig på varv under 3500 rpm/min.. Något som beror på detta tro? Och är det något som man som hemma mekare smidigt kan ställa in för att den ska bli lite mjukare i gången?

Detta var nog allt för tillfället, och en riktigt bra tråd för oss som kör detta lok till cykel! =)
 
Hej,
Lämna in min hoj på verkstaden idag och fick låna en Suzuki Bandit 1200 från -97. Fick bara en nyckel som gick till tändningen. När jag försökte öppna tanklocket med den nyckeln så funkade det inte. Är det en separat nyckel till tanklocket eller är det nåt speciellt knix man måste göra för att få det?
 
Hej,
Lämna in min hoj på verkstaden idag och fick låna en Suzuki Bandit 1200 från -97. Fick bara en nyckel som gick till tändningen. När jag försökte öppna tanklocket med den nyckeln så funkade det inte. Är det en separat nyckel till tanklocket eller är det nåt speciellt knix man måste göra för att få det?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top