Höjd ålder för tung MC

Helt rätt. Folk blir bara dummare och dummare för varje ny generation och mognadsprocessen blir allt långsammare. Att man förr fick hantera både skjutvapen och tunga fordon redan vid späd ålder var för att man helt enkelt var bättre rustade för det.

Det är en konstig värld.Jag fick göra militärtjänst vid 18 år på ett stridsvagnskompani där vi bla fick utbildning i hur man effektivast dödade folk fort med skjutvapen och kniv.Men jag fick inte gå på systemet och köpa sprit för detta var jag för omogen att själv kunna sköta enligt myndigheterna !?.Ministrar som förskingrar och vill att alla andra ska sköta sig och sedan skaffar ministrarna advokat som påstår att de har minsann inte gjort något fel.Vilken djävla soppa alltihop är.Nu ska de tydligen även tala om för folk att de är för dumma för att framföra en tung mc vid nuvarande åldersgräns.Tar parodin aldrig slut. :va

Regeringen föreslår flera nya regler för körkort.
". Vissa ändringar träder i kraft 1 februari i år. "

Va? 1 februari är ju bara 8 månader sen...

Regeringen föreslår flera nya regler för körkort.
". Vissa ändringar träder i kraft 1 februari i år. "

Va? 1 februari är ju bara 8 månader sen...

Det är en konstig värld.Jag fick göra militärtjänst vid 18 år på ett stridsvagnskompani där vi bla fick utbildning i hur man effektivast dödade folk fort med skjutvapen och kniv.Men jag fick inte gå på systemet och köpa sprit för detta var jag för omogen att själv kunna sköta enligt myndigheterna !?.Ministrar som förskingrar och vill att alla andra ska sköta sig och sedan skaffar ministrarna advokat som påstår att de har minsann inte gjort något fel.Vilken djävla soppa alltihop är.Nu ska de tydligen även tala om för folk att de är för dumma för att framföra en tung mc vid nuvarande åldersgräns.Tar parodin aldrig slut. :va

Är du helt lös i luvan? Det är viss skillnad på ansvarsfrågan om ordern kommer i linjen från befäl mot att du gör något som privatperson. Eller trollar du bara? :gnissla

Jag tycker nog innerst inne att det är ett vettigt förslag. Inte fan vad jag mogen för tung motorcykel när jag fick mitt kort vid 21, inser jag i efterhand.

Naturligtvis tyckte jag att jag var mogen för det då... Samt att jag var bäst i världen på att köra motorcykel. Idag vet jag att endast sanning nummer två stämmer :tummenupp

// Afterburner

nej, men vem fan va det? Jag hade nog inte börjat köra hoj om jag hade varit tvungen att vänta tills 24, då va ju livsglädjen redan slut.

Där får jag nog protestera. Efter att ha suttit instängd i en bil på vägarna från 18 års ålder börjar jag nu vid 27 övningsköra MC och är som pånyttfödd. Livsglädjen infinner sig definitivt! :tuttar

Tillväxten inom hojkollektivet är ju dålig nog redan, politikerna fortsätter hamra spik i kistan.

Gäller effektkravet orginaleffekt? Annars kommer det ju bara bli ännu fler "strypta" hojar på vägarna, samt fler utan körkort.

Tillväxten inom hojkollektivet är ju dålig nog redan, politikerna fortsätter hamra spik i kistan.

Gäller effektkravet orginaleffekt? Annars kommer det ju bara bli ännu fler "strypta" hojar på vägarna, samt fler utan körkort.

Å andra sidan kanske det kommer vara mindre bortfall pga olyckor tack vare det här?

Är den?:va

"Vid årsskiftet 2009/2010 var närmare 6,7 miljoner fordon registrerade i trafik, bara i Sverige. Antalet motorcyklar har fördubblats på knappt 15 år, och under 2009 stod motorcykelkategorin för den största ökningen i antal motorcyklar i trafik, procentuellt sett."
http://www.fastbikes.se/index.php/n...679-motorcyklar-den-fordonstyp-som-oekar-mest

Är den?:va

"Vid årsskiftet 2009/2010 var närmare 6,7 miljoner fordon registrerade i trafik, bara i Sverige. Antalet motorcyklar har fördubblats på knappt 15 år, och under 2009 stod motorcykelkategorin för den största ökningen i antal motorcyklar i trafik, procentuellt sett."
http://www.fastbikes.se/index.php/n...679-motorcyklar-den-fordonstyp-som-oekar-mest

Eeeh... Det där ser väldigt konstigt uttryckt ut... Visst jag förstår vad som menas, men ändå. >.<

Helt rätt. Mina ungar ska så klart inte få köra hoj, det vore helt crazy. Inte ska de dricka någon alkohol innan de fyllt 50 heller. Självklart ska de bara ha sex i rent reproduktionssyfte, men först efter att de fyllt 30 och har gift sig.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back