Pro SBK Mantorp 23-24 sept 2011

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Någon som har planer på att lägga upp dagens race på racingforme.

Viasat motor ska ju visa f1 istället:huvet
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Kul att jag jobbade å inte kunde se igår och glömde bort det andra racet idag..:huvet

Vafan hände med repriser? Verkar ju inte gå några:huvetskitkanal:mad:

Eller brukar det läggas upp pro-superbike på rfm?
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vad hände "Svensken" på varv 4 idag????

Visst, prillan saknar effekt och chanserna för att ta sig förbi de andra 3 var väl ärligt talat inte särskilt stora, men han var ju verkligen med i klungan och hade säkert kunnat utnyttja ett misstag från nån annan om inte annat.

Sen, efter första kurvan på varv 4 (?) så var det som att herr Andersson fick soppatorsk ett par sekunder, sen var glappet för stort.

Vad fan hände??
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Onboardfilm från Test!

[YOUTUBE-ID]2ygO47wrLTE[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Grattis Filip Backlund , krya på dig och lycka till i Qatar .

Från mig och skitsnack-mc

// Colossus
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Lite mer effekt i Prillan och Svensken blir farlig nästa år :tummenupp

En fråga på det..

Är det Aprilia som ljuger sig blå om effekten från start, eller vad är problemet?

Om jag fattat rätt är reglementet liksom i SST600 rätt hårt för PSBK gällande trimning. Och en originaleffekt på 185 hk skäms inte för sig mot konkurrenterna, aerodynamiken borde ju inte vara så värdelös i jämförelse heller. Så vad beror det på? Är det speciella "italienska" hästar i motorn? Åker David måndagsexemplar? Fuskar alla andra och toktrimmar?
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
En fråga på det..

Är det Aprilia som ljuger sig blå om effekten från start, eller vad är problemet?

Om jag fattat rätt är reglementet liksom i SST600 rätt hårt för PSBK gällande trimning. Och en originaleffekt på 185 hk skäms inte för sig mot konkurrenterna, aerodynamiken borde ju inte vara så värdelös i jämförelse heller. Så vad beror det på? Är det speciella "italienska" hästar i motorn? Åker David måndagsexemplar? Fuskar alla andra och toktrimmar?

BMWn o Kawan SKA ha ca15hk mer på veven än RSV4an (se acc.siffror + bänkningar i bl.a. Motorradtest 2011) MEN att gammel-Sukkan är så överlägsen i Pro Sbk är för mig/flera andra en gåta...

Edit: Inget större fel på förarens insats iaf! :näsblod
 

Bifogat

  • pro_heat1_bildspecial_6.jpg
    pro_heat1_bildspecial_6.jpg
    227.5 KB · Visningar: 155
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Om jag fattat rätt är reglementet liksom i SST600 rätt hårt för PSBK gällande trimning. Och en originaleffekt på 185 hk skäms inte för sig mot konkurrenterna, aerodynamiken borde ju inte vara så värdelös i jämförelse heller. Så vad beror det på? Är det speciella "italienska" hästar i motorn? Åker David måndagsexemplar? Fuskar alla andra och toktrimmar?
Jag TROR att det fuskas lite här och där och att det inte enbart är i Pro Superbike. Ämnet är dock, av förklarliga skäl, en smula tabu och jag tror inte att någon vill anmäla någon annan så länge de själva inte har rent mjöl i påsen.

Sen kan man undra om kompetens att plocka isär en motor och se vad som är ändrat verkligen finns på plats under tävlingshelgerna? Det krävs nog en hel del erfarenhet av trimning för att veta vad och vart man ska kolla på.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top