Vad bygga sf av? < -92

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Eftersom försäkringen är jävligt förmånlig för hojar som är äldre än 20 år och jag ledsnat på saker som pajar (Motarder) så tänkte jag bygga/köpa en streetfighter från 88-92 nu när höstpriserna börjar bli humana.

Frågan lyder vilken av bojsänkena är smidigast? Är ute efter en hulligan hoj att köra bakhjul och piska småvägar med men den ska hålla för motorväg också. Hitta en gsx 750r för bra pris är det nått att ha?

Skit tråd jag vet, försökte söka men hitta inga vettiga svar berror det på att alla same shit diffrent name och tidigare ägare spelar större roll än modell?

Du blir ju inte ensam om du bygger på en cbr900 men det är nog ett av de bättre valen från -92. "inte jättetung ganska smidig att svänga". förstör nu inte någon fin orginalare bara!

Du blir ju inte ensam om du bygger på en cbr900 men det är nog ett av de bättre valen från -92. "inte jättetung ganska smidig att svänga". förstör nu inte någon fin orginalare bara!
CBR 900 är ingen wheeliemaskin dock. Om man inte kör med nån liter olja extra i motorn dvs, tveksam lösning dock.

gsxr 750r är ju en käck hoj som blivit fajtad 8 miljarder gånger förut så grejer och tipso råd lär ju finnas i överflöd, samma med motordelar, chassi osv också, jag hade kört på en sån

Nej jag menar ju inte gsxr750r utan bara gsx750r såklart, :huvet tangentbordskurs nästa.:död

Last edited:
Jag vet att bilsport o mc inte vill att hojen ska vara modifierad för att den ska räknas som classic. Tror det är värt att kolla upp ;)

Jag har en Honda cbr900 -93 tillsalu och ett streetfigher kitt som medföljer... :tuttar 25000:-

sålänge inte hjulbas å fjädring ändrad så äre lungt
fajtrad classica-pilot

Verkligen? När jag tog bilsport på cbr från 89 så skulle dem ha bilder på att den var i originalskick. Detta var 2 år sedan nu. När sa dem så till dig?

min är en 91och vart classiker i våras så då var det!
bilderna är väl bara för att dom ska se gammla skador å dyl?

Inte enligt den jag pratade med. Då var bilderna för att se om det verkligen var en originalbåge. Blinkers mm fick man byta enligt uppgift men det skall fortfarande se ut som en "klassiker"

Dock finns det ju fler bolag med klassikerförsäkring nu som inte är lika hårda. Dock med aningens dyrare premie men fullt överkomligt.

Såvida jag inte råkat ut för nitisk dam dårå och haft en jäkla otur.

Saxat direkt ur bilsport o mc:s egna försäkringsvillkor för classica:

"Mc:n ska vara äldre än 20 år och i orginalutförande. Fordonet får ej vara ombyggt."

Svedea däremot har en "Retro" försäkring och där har jag inte hittat något förutom att hojen ska vara äldre än 20 år..

"Mc:n ska vara äldre än 20 år och i orginalutförande. Fordonet får ej vara ombyggt."

Svedea däremot har en "Retro" försäkring och där har jag inte hittat något förutom att hojen ska vara äldre än 20 år..

har för mig att jag mejlade å frågade innan jag tecknade, och med ombyggt menade dom saker som gaffelvinklar å ombyggnad av ram,
hur som helst fick jag min hoj försäkrad iaf :)

Bifogat

• DSC_7939.jpg
    DSC_7939.jpg
    249.1 KB · Visningar: 146
jo ända tills nått händer och dom bestämt hänvisar till vad jag precis citerade ur deras fullständiga försäkringsvillkor.

Hoppas du sparat mejlet =)

Jag frågade om min fajtade FZR med.

"för att den skall räknas som original så skall motor, gafflar & sving vara original" fick jag reda på då.

skall dock nu dubbelkontrollera detta med ett mail.
detta vill jag ju ha skriftligt innan jag ställer på !

Verkligen? När jag tog bilsport på cbr från 89 så skulle dem ha bilder på att den var i originalskick. Detta var 2 år sedan nu. När sa dem så till dig?
Det beror nog inte enbart på classicaförsäkringen. Den 8år gamla Suzuki DR 650 SE jag hade förut ville de också ha bilder på.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back