Frågor man aldrig vågar ställa

Eftersom den här tråden är 3 år så har säkert de mest väsentliga frågorna redan avhandlats (har såklart inte läst allt)

Frågorna som jag ställer, när man redan vet ålder, antal barn osv och som känns viktiga för mig är:

Vikt?
Kupa?
Sväljer?

Eftersom den här tråden är 3 år så har säkert de mest väsentliga frågorna redan avhandlats (har såklart inte läst allt)

Frågorna som jag ställer, när man redan vet ålder, antal barn osv och som känns viktiga för mig är:

Vikt?
Kupa?
Sväljer?

Fast det är ju frågor du utan betänkligheter, rutinmässigt hasplar ur dig. Tråden behandlar ju vilka frågor man aldrig vågar ställa. På de premisserna skulle ju tråden därmed inte innehålla ett enda inlägg.

Last edited:

Vikt?
Kupa?
Sväljer?

Det är följdfrågorna som man inte vågar ställa:

Vad gör du om du skulle öka ett kilo?
Fixar du till dom om dom börjar hänga?
Fortfarande om två år?

Vart skall man åka på semestern?

Har en vecka i slutet på månaden, känns lite trist att sitta i lägenheten och uggla. Lär åka själv då det inte riktigt är semestertider. Funtat lite på Nürburgring, men bilen läcker en del olja, såatt. Lite tråkigt med trafikregler på en bana med. Blir väl en 4-5 dagar. :va

Varför låter alla skådespelare i gamla svenska filmer som om de mumsat tjack och helium?

Varför låter alla skådespelare i gamla svenska filmer som om de mumsat tjack och helium?

Det berodde på att man hade för långsamma kameror.

Kamerans låga fps gjorde att man var tvungen att spela upp filmen snabbare än man spelat in den för att undvika att bilden skulle flimra p.g.a lågt antal bildrutor/sekund.

För att ljudet skulle hänga med läpprörelserna och filmens handling var man även tvungen att öka hastigheten på ljudbandet som spelats in samtidigt som filmen. Därav det 'upptjackade' ljudet.

Min högst ovetenskapliga teori.

Vart skall man åka på semestern?

Har en vecka i slutet på månaden, känns lite trist att sitta i lägenheten och uggla. Lär åka själv då det inte riktigt är semestertider. Funtat lite på Nürburgring, men bilen läcker en del olja, såatt. Lite tråkigt med trafikregler på en bana med. Blir väl en 4-5 dagar. :va

Nürburgring är aldrig fel, väldigt fina omgivningar att utforska också. Moseldalen, Ahrdalen mm. Trafikreglerna 'drabbas' man väldigt lite av men är ganska skönt om man skulle råka hinna ifatt någon att båda vet vilken sida omkörningen ska komma på. Sen att det inte alltid blir så är kanske outlaw nog för dig att ändå överväga en tur dit?

Annars säger jag Budapest, kanonstad att knata runt i. Varmt är det också, 25-30 grader just nu.

Nürburgring är aldrig fel, väldigt fina omgivningar att utforska också. Moseldalen, Ahrdalen mm. Trafikreglerna 'drabbas' man väldigt lite av men är ganska skönt om man skulle råka hinna ifatt någon att båda vet vilken sida omkörningen ska komma på. Sen att det inte alltid blir så är kanske outlaw nog för dig att ändå överväga en tur dit?

Iofs, men den större grejjen är ju att bilen drägglar olja, villket knappast är så populärt.

Last edited:
En fråga jag aldrig vågat ställa när jag träffar nån tjejkompis som jag inte sett på länge är:
-Är du gravid eller har du gått upp i vikt?
Jag brukar avvakta tills hon kommer med nån sorts info själv :örfil

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...