Bantning

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
"Om inte kroppen får kolhydrater så kan den inte binda fett,det passerar bara igenom" - Nonsens.. Kom med en vettig refens på det

Så att man kan äta mer än man förbrukar med en kost som ligger på runt 80% fett 15-20% betyder inte att man inte binder fett?? Förra vintern när jag hade gått på lchf i sammanlagt 5 månader så låg jag på ca 4500kcal/dag och förbrukade runt 3700 enligt alla beräkningar och gick ner stadigt 1.5kg/vecka. Minskade inte något i styrka.

Gör det med en kost innehållande 40% kolhydrater.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Så att man kan äta mer än man förbrukar med en kost som ligger på runt 80% fett 15-20% betyder inte att man inte binder fett?? Förra vintern när jag hade gått på lchf i sammanlagt 5 månader så låg jag på ca 4500kcal/dag och förbrukade runt 3700 enligt alla beräkningar och gick ner stadigt 1.5kg/vecka. Minskade inte något i styrka.

Gör det med en kost innehållande 40% kolhydrater.

Dom där formlerna för att räkna ut energiförbrukning är bara en höftning, inget att gå på öht

Jag väntar fortfarande på en referens.
Man bajsar inte ut energin bara för man låter bli kollisar :)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Dom där formlerna för att räkna ut energiförbrukning är bara en höftning, inget att gå på öht

Jag väntar fortfarande på en referens.
Man bajsar inte ut energin bara för man låter bli kollisar :)
Bantarens Jantelag

Du ska inte tro att du vet något om din egen kropp.
Du ska inte tro att du kan lära dig att lyssna på din egen kropp.
Du ska inte tro att du kan gå ner i vikt av egen kraft.
Du ska inte tro att du kan gå ner i vikt utan att minska på maten.
Du ska inte tro att du kan strunta i kalorierna.
Du ska inte tro att konstgjord mat gör dig fet.
Du ska inte tro att socker är ett gift.
Du ska inte tro att det finns en naturlig lösning på dina problem.
Du ska inte tro att den mat som du är skapt för att äta också är nyttig att äta.

Vad refererar du till som uppenbarligen vet massor eftersom lchf är nonsens?

Bara nyfiken, propagerar inte för någonting.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Bantarens Jantelag

Du ska inte tro att du vet något om din egen kropp.
Du ska inte tro att du kan lära dig att lyssna på din egen kropp.
Du ska inte tro att du kan gå ner i vikt av egen kraft.
Du ska inte tro att du kan gå ner i vikt utan att minska på maten.
Du ska inte tro att du kan strunta i kalorierna.
Du ska inte tro att konstgjord mat gör dig fet.
Du ska inte tro att socker är ett gift.
Du ska inte tro att det finns en naturlig lösning på dina problem.
Du ska inte tro att den mat som du är skapt för att äta också är nyttig att äta.

Vad refererar du till som uppenbarligen vet massor eftersom lchf är nonsens?

Bara nyfiken, propagerar inte för någonting.

LCHF är inte nonsens.. Men det är ingen magisk diet som gör att endel av energin går rätt igenom kroppen

Kcal in-kcal ut gäller oavsett om man bara äter kollisar, fett eller protein ..


Du kommer med ett påstående, det är Du som ska backa upp det. Inte tvärt om
:)
 

Snarret

Guest
Jag går på LCHF, och har inte direkt läst på om det, men har fattat grejen som att man bli mättare på mindre och håller sig mätt längre på fett än på kolhydrater, och får då i sig färre kalorier, och går ner i vikt. Låter rimligt i mitt huvud, och funkar iaf för mig.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
LCHF är inte nonsens.. Men det är ingen magisk diet som gör att endel av energin går rätt igenom kroppen

Kcal in-kcal ut gäller oavsett om man bara äter kollisar, fett eller protein ..


Du kommer med ett påstående, det är Du som ska backa upp det. Inte tvärt om
:)
Du vet att LCHF inte kallas energistyrd viktminskning utan hormonell viktminskning va?

Under den perioden jag åt 4500kcal vilket är extremt mycket jobbade jag på slakteri. Stod framför en skärm och kontrollerade en maskin i princip hela dagen i ca 10grader, och svettades som en gris av att bara stå där. När det finns överskott av energi så ökas förbränningen markant. Det har den aldrig gjort för mig när jag har ätit kolhydrater.

Jag backar ju upp mitt påstående med egen erfarenhet! Det är enligt mig den viktigaste referensen som finns. Skiter fullständigt i vad en "utbildad" dietist slänger ur sig om mat och hälsa. Där de påstår att man hellre skall äta den kemikaliska smörjan som är margarin istället för naturligt smör t.ex.

Det finns inga möjligheter i världen att jag "förbrukade" 4500kcal/ dag och än mindre 6000kcal/dag som jag måste förbrukat för att att gå ner den vikt jag gjorde. Självklart handlar det om kcal in och ut men inte på det sättet du beskriver det. Du kan tom ligga framför soffan en hel dag och äta så mycket och ändå gå ner. Tror du mig inte? Prova själv! Jag har, och talar enbart av egen erfarenhet. ;)

Jag går på LCHF, och har inte direkt läst på om det, men har fattat grejen som att man bli mättare på mindre och håller sig mätt längre på fett än på kolhydrater, och får då i sig färre kalorier, och går ner i vikt. Låter rimligt i mitt huvud, och funkar iaf för mig.
Det är också en fördel, nackdelen med att man inte äter så mycket är att man troligtvis hamnar på en platå tillslut. Tänk dig en reservmekanism till kroppen.

Hamnar man på en platå är det bara att äta mera fett och visa kroppen att det inte är brist på mat.
 
Last edited:

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Kör tallriksmodellen, inte pizza tallrik utan en vanlig, sluta räkna kalorier, ät när du är hungrig, sluta äta när hungerkänslan försvunnit, drick mycket vatten, sluta köra alla konstiga dieter, dem kan vara farliga för kroppen, som tex. sluta äta kolhydrater = 100% idioti!! Hjärnan behöver kolhydrater, ja snabba kolhydrater också! Min mentor säger att inom cellens värld så har man ett uttryck som är, "Fett förbränns i kolhydratens flamma". Jag läser cell biologi, organisk kemi, biokemi, och liknande böcker, så vet man hur en kropp fungerar så vet man att man måste äta bra! Ps. Glöm inte ut och röra på er, lågintensiv träningen rekommenderas! Och om ni styrketränar så släng vågen, man går upp i vikt när man tränar, och fram måttbandet.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Jag går på LCHF, och har inte direkt läst på om det, men har fattat grejen som att man bli mättare på mindre och håller sig mätt längre på fett än på kolhydrater, och får då i sig färre kalorier, och går ner i vikt. Låter rimligt i mitt huvud, och funkar iaf för mig.

Ja, fett gör magsäcktömningen långsammare och ger ett stabilt blodsocker och energitillgång. Det är principen med det hela..

Jag backar ju upp mitt påstående med egen erfarenhet! Det är enligt mig den viktigaste referensen som finns

Tänk om alla gjorde så i en debatt. "Amen jag lovar, min granne sa att!"..
Det funkar liksom inte, man måste komma med konkreta bevis för att bevisa sin ståndpunkt

Om någon kommer med ett nytt påstående som motsäger alla grundregler om kost/träning/kroppsfunktion så måste man backa upp det med studier, annars kan man lika gärna lägga ner argumentationen.. Jag vet ju inte hurvida dina personliga erfarenheter stämmer. Vägde du all kost? Hur vet du din energiförbrukning? etc..

Jag gick f.ö på en föreläsning om LCHF förra veckan, konstigt att detta inte nämdes ;)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Ja, fett gör magsäcktömningen långsammare och ger ett stabilt blodsocker och energitillgång. Det är principen med det hela..



Tänk om alla gjorde så i en debatt. "Amen jag lovar, min granne sa att!"..
Det funkar liksom inte, man måste komma med konkreta bevis för att bevisa sin ståndpunkt

Om någon kommer med ett nytt påstående som motsäger alla grundregler om kost/träning/kroppsfunktion så måste man backa upp det med studier, annars kan man lika gärna lägga ner argumentationen.. Jag vet ju inte hurvida dina personliga erfarenheter stämmer. Vägde du all kost? Hur vet du din energiförbrukning? etc..

Jag gick f.ö på en föreläsning om LCHF förra veckan, konstigt att detta inte nämdes ;)
Jag förstår precis vad du menar. Och jag tänker inte propagera (inser att jag redan gjort det lite) så jag lägger helt ner nu. Vet bara att jag mår toppen av det och har energi i överflöd.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Jag går på LCHF, och har inte direkt läst på om det, men har fattat grejen som att man bli mättare på mindre och håller sig mätt längre på fett än på kolhydrater, och får då i sig färre kalorier, och går ner i vikt. Låter rimligt i mitt huvud, och funkar iaf för mig.

Det är just därför man går ner i vikt med den modellen. Samma sak som med alla kurer. Inget hokuspokus, utan bara ren fakta.

Du går ner i vikt på det du INTE äter!
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Lagom, mina vänner. Lagom av allt. Extrem kosthållning vare sig det är minimalt med fell eller minimalt med kolhydrater rubbar kroppen.
Det finns folk som förespråkar tex stenålderskost. Vi lever mig veterligen inte på Stenåldern nu. Det är längesedan vi var i Stenåldern och kroppen har utvecklats vidare liksom resten av världen (tack och lov!)

Det finns en klok tanke bakom mer proteinrikt och med lagom med fett och det är att man håller sig mätt längre. Dock handlar allt i slutändan om din inställning och dina mål. Din envishet och din disciplin! Jag lovar dig att man kan banta och gå ner i vikt med kanelbullar (jag har provat!) Dock inget att rekommendera ur närings- och hälsosynpunkt. :D
Jag har personligen provat olika dieter och då menar vi inte kärringbantning och jojo utan i tävlingssyfte (fitness). Den metod som var enklast för mig var en tallriksmodell och intervallträning. Tallriksmodellen var lite mer viktad mot protein. I runda slängar cirka 40% protein, 40% kolisar och 20% fett.

Många frågar efter min hjälp med kostupplägg och i början ställde jag upp och gav scheman mm. Efter ett tag så krävde jag istället sanningen från den som ville ha hjälp. Dvs, skriv upp ALLT vad du äter under 3 dagar (glöm inte kexchokladen) och kom sedan till mig så justerar vi och anpassar efter din livsstil.
Några få kom tillbaka och lyckades. Övriga funderar jag än idag på om de ville att jag skulle banta åt dem :va eller att det genast blev jobbigt för dem att möta sanningen eller om det bara var rent snack utan riktig målsättning.

LCHF har blivit som en sekt. En sjuklig matfokusering istället för att gå ut och röra på sig och äta lagom och långsamt och njuta av varje liten tugga.
(Jag gick ner 26 kilo på ett år genom promenader och åt havregrynsgröt).

Exempel på Studier som pekar på att LCHF är skadligt:

"Det förrädiska med så kallade LCHF-koster, det vill säga lågkolhydratkoster som istället för kolhydrater har ett högre intag av protein och framförallt fett är att man oftast ser en del positiva resultat i början. Detta beror på att de flesta går från en kost som innehåller mycket raffinerade kolhydrater (vitt socker, stärkelserika produkter som bröd och pasta) och samtidigt en hel del fett (runt 30% av kalorierna kommer från fett).

Att utesluta de raffinerade kolhydraterna är ett steg i rätt riktning, om målet är en hälsosammare kost. Detta kan leda till positiva hälsoresultat. Problemet kommer om man ersätter de raffinerade kolhydraterna med fett och extra protein.

Vår kropp är gjord för att dra sin energi primärt från kolhydrater. Minst 80% av kalorierna bör komma från kolhydrater. När vi äter färsk, växtbaserad mat direkt från naturen, där över 80% av kalorierna kommer från kolhydrater, kan vår kropp fungera optimalt.

Att det är omkring 80% av kalorierna som bör komma från kolhydrater ser vi från många studier. Vi har till exempel över 25 år av studier på hjärt-kärlsjukdomar där vi ser att en växtbaserad kost med högst 10% fett får blockerade kärl att öppna upp. Vi ser att vi kan bli av med diabetes typ 2. Och vi ser många andra hälsofördelar, särskilt relaterade till kroniska tillstånd.

Om vi istället väljer att äta mycket fett och protein blir det svårt för kroppen att fungera optimalt, så som den är gjord att göra. Det höga fettintaget gör att vår kropp inte längre klarar av att syresätta sig optimalt (se hur blodet påverkas av för mycket fett). Det gör det svårt för socker att transporteras från blod till celler. Det höga proteinintaget har också en försurande effekt på kroppen och är tärande för exempelvis njurarna. Det påverkar levern negativt. Autoimmuna brister kan börja uppstå. Problem som multipel scleros förvärras, etc... Den typen av kost blir med tiden en grogrund för kroniska sjukdomar. Detta reflekteras i studier."


Källa: http://perfecthealth101.net/lchfskadligt.htm
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Riktigt bra inlägg Mirre7 :tummenupp


Däremot en sak jag skulle vilja korrigera:

Det finns folk som förespråkar tex stenålderskost. Vi lever mig veterligen inte på Stenåldern nu. Det är längesedan vi var i Stenåldern och kroppen har utvecklats vidare liksom resten av världen (tack och lov!)

Vi som civilisation, hur vi bor, vilka verktyg vi har osv. har utvecklas, men våran psykologi och fysiologi skulle jag säga har knappt hunnit förändra sig alls på några fjuttiga tiotusentals år.

Den största skillnaden mellan oss nu och för 40.000 år sedan på savannen, eller t.o.m. bara 100-200 år sedan är att numera RÖR VI INTE PÅ OSS.

Vi har minst sagt bättre kunskaper och medvetenhet om mat och hälsa, vad vi sätter i oss, hur det påverkar oss osv. men det vi är betydligt sämre på är att röra på oss. Förr i tiden behövde man inte motionera, gå på gym, köpa Abtronics (hehe) eller utöva Thaiboxning - all fysisk aktivitet som behövdes för att må och leva hälsosamt kom med vardagen och ens jobb/sysselsättningar.

Till stor del var det tvärtom, BRIST på mat och kunskap om näringsämnen m.m. som existerade förr i tiden, men så länge man rör på sig klarar man sig ganska fint.

Vi rör på oss/tränar för lite helt enkelt.




(Halvt-OT: såg en dokumentär om en stam i Afrika som jagade föda genom att bokstavligen talat jaga ihjäl djuren, tog allt mellan 4-8 timmar att konstant JOGGA efter ett djur (först separera det från flocken) tills dess att djuret kollapsade av utmattning... imponerande!)
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Lagom, mina vänner. Lagom av allt. Extrem kosthållning vare sig det är minimalt med fell eller minimalt med kolhydrater rubbar kroppen.
Det finns folk som förespråkar tex stenålderskost. Vi lever mig veterligen inte på Stenåldern nu. Det är längesedan vi var i Stenåldern och kroppen har utvecklats vidare liksom resten av världen (tack och lov!)

Det finns en klok tanke bakom mer proteinrikt och med lagom med fett och det är att man håller sig mätt längre. Dock handlar allt i slutändan om din inställning och dina mål. Din envishet och din disciplin! Jag lovar dig att man kan banta och gå ner i vikt med kanelbullar (jag har provat!) Dock inget att rekommendera ur närings- och hälsosynpunkt. :D
Jag har personligen provat olika dieter och då menar vi inte kärringbantning och jojo utan i tävlingssyfte (fitness). Den metod som var enklast för mig var en tallriksmodell och intervallträning. Tallriksmodellen var lite mer viktad mot protein. I runda slängar cirka 40% protein, 40% kolisar och 20% fett.

Många frågar efter min hjälp med kostupplägg och i början ställde jag upp och gav scheman mm. Efter ett tag så krävde jag istället sanningen från den som ville ha hjälp. Dvs, skriv upp ALLT vad du äter under 3 dagar (glöm inte kexchokladen) och kom sedan till mig så justerar vi och anpassar efter din livsstil.
Några få kom tillbaka och lyckades. Övriga funderar jag än idag på om de ville att jag skulle banta åt dem :va eller att det genast blev jobbigt för dem att möta sanningen eller om det bara var rent snack utan riktig målsättning.

LCHF har blivit som en sekt. En sjuklig matfokusering istället för att gå ut och röra på sig och äta lagom och långsamt och njuta av varje liten tugga.
(Jag gick ner 26 kilo på ett år genom promenader och åt havregrynsgröt).

Exempel på Studier som pekar på att LCHF är skadligt:

"Det förrädiska med så kallade LCHF-koster, det vill säga lågkolhydratkoster som istället för kolhydrater har ett högre intag av protein och framförallt fett är att man oftast ser en del positiva resultat i början. Detta beror på att de flesta går från en kost som innehåller mycket raffinerade kolhydrater (vitt socker, stärkelserika produkter som bröd och pasta) och samtidigt en hel del fett (runt 30% av kalorierna kommer från fett).

Att utesluta de raffinerade kolhydraterna är ett steg i rätt riktning, om målet är en hälsosammare kost. Detta kan leda till positiva hälsoresultat. Problemet kommer om man ersätter de raffinerade kolhydraterna med fett och extra protein.

Vår kropp är gjord för att dra sin energi primärt från kolhydrater. Minst 80% av kalorierna bör komma från kolhydrater. När vi äter färsk, växtbaserad mat direkt från naturen, där över 80% av kalorierna kommer från kolhydrater, kan vår kropp fungera optimalt.

Att det är omkring 80% av kalorierna som bör komma från kolhydrater ser vi från många studier. Vi har till exempel över 25 år av studier på hjärt-kärlsjukdomar där vi ser att en växtbaserad kost med högst 10% fett får blockerade kärl att öppna upp. Vi ser att vi kan bli av med diabetes typ 2. Och vi ser många andra hälsofördelar, särskilt relaterade till kroniska tillstånd.

Om vi istället väljer att äta mycket fett och protein blir det svårt för kroppen att fungera optimalt, så som den är gjord att göra. Det höga fettintaget gör att vår kropp inte längre klarar av att syresätta sig optimalt (se hur blodet påverkas av för mycket fett). Det gör det svårt för socker att transporteras från blod till celler. Det höga proteinintaget har också en försurande effekt på kroppen och är tärande för exempelvis njurarna. Det påverkar levern negativt. Autoimmuna brister kan börja uppstå. Problem som multipel scleros förvärras, etc... Den typen av kost blir med tiden en grogrund för kroniska sjukdomar. Detta reflekteras i studier."


Källa: http://perfecthealth101.net/lchfskadligt.htm

Sammanfattningsvis kan vi alltså säga att Lagom är bäst :banana

Den vettigaste "dieten" imo är GI, som innebär en helt normal kost som är en lätt modifierad variant av tallriksmodellen som mer lämpar sig "moderna motionsvanor", till skillnad från tallriksmodellen som riktar sig till arbetare.. Och sen ger man fan i snabbmat och sötsaker!
 
Last edited:

Snarret

Guest
Då är man back on track! - 14 kg sen Wiktor föddes (för 7 veckor sen) och har ca 12 kg kvar att bli av med :)

Nice! Och grattis till bebis! :)
Jag gick upp 32 kg när jag var gravid (för 3 år sen) och har typ 5 kvar. Himla segt! Fast har tappat ungefär 6 kg senaste 2 månaderna, så det ska nog gå :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag brukar slänga ihop 4 burkar tonfisk, steka upp med några äggvitor och mycket kryddor. Tar kanske 6min att steka och sen mikro-riskokaren i 15min i micron.
På med lite citron och det smakar finemang.

Vi har nog lite olika referenser när det handlar om vad vi tycker smakar finemang :hihi
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Att inte äta mer än vad man behöver är den enda ekvationen man behöver lära sig.

Att lära sig just hur lite min kropp behöver äta för att gå ner i vikt.
Tror det svåraste för folk är att acceptera hur lite vi kanske "får" äta för att uppnå viktminskning.

Man är mentalt inställd på en viss mängd. Och man vill inte avstå.

Det är då man börjar med olika metoder och lurar sig själv för att få fortsätta goffandet. Istället för att mentalt ställa in sig på mängden mat du får äta. Och då menar jag att man ska äta av allt. Inte avstå något. Förutom mängden.

Har du ett stillasittande jobb och inte kompenserar med motion behöver inte kroppen särskilt mycket. Och allt man äter utöver lägger sig på kroppen som extra kilon.

//M
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Att inte äta mer än vad man behöver är den enda ekvationen man behöver lära sig.

Att lära sig just hur lite min kropp behöver äta för att gå ner i vikt.
Tror det svåraste för folk är att acceptera hur lite vi kanske "får" äta för att uppnå viktminskning.

Man är mentalt inställd på en viss mängd. Och man vill inte avstå.

Det är då man börjar med olika metoder och lurar sig själv för att få fortsätta goffandet. Istället för att mentalt ställa in sig på mängden mat du får äta. Och då menar jag att man ska äta av allt. Inte avstå något. Förutom mängden.

Har du ett stillasittande jobb och inte kompenserar med motion behöver inte kroppen särskilt mycket. Och allt man äter utöver lägger sig på kroppen som extra kilon.

//M

:tummenupp Precis så funkar kroppen! Det är mängden mat + hur mycket man rör på sig som bestämmer om vågen ska visa + eller -
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
(Jag gick ner 26 kilo på ett år genom promenader och åt havregrynsgröt).

Lyckades du gå ner 26 kilo på ett år genom att promenera betyder det att du var smällfet från början och då är det bara att gratulera. Promenader passar inte alla, när jag pluggade testade jag att promenera varje morgon. Det funkade som ett komplement till övrig träning, man blev piggare, fick mer ut av dagen osv. Löpning, gym och fiskolja håller mig i form.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Nu har man kommit igång med lite bantning.
Från 93 till 89 (inte så exakt våg nej) på ett par tre veckor.

Har kört lite LCHF-light; halverat mitt pasta/potatisintag och mer än så gällande mackor.
Kommit igång mer med löpningen, försöker komma ut varje dag.

Sen kan ett tungt nattarbete göra sitt också. :rolleyes:

Då var man igång igen, var visst någon som fick ledigt nån vecka i juli/augusti. :öl :rolleyes:
Så man ligger kvar runt 90 pannor...

Fortsätter med LCHF, saknar inte pastan allt för mycket.
Och jag äter bättre mat än när jag åt tortellini/pesto/creme fraiche-rör majoriteten av dagarna. :rolleyes:

I träningsväg blir det:
Cykelpendling 2*30 min mån-fre
Löpning ~5ggr/vecka 30-60 min
MTB i skogen när jag får lust
Simning/längdåkning/golf lite då och då
Gym har jag på jobbet, men det är ju ungefär så här tråkigt:
I-------------------------------------------------------------------------I :gnissla

Men kanske borde ta tag i det också, inte bara träna kondition/benen...
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top