Knix Lockarp 3/9

Tror större delen av ROH åker upp till Anderstorp den helgen. Boka Anderstorp istället vetja?

Ska också dit om det inte skiter sig med jobb! Bokar nästa vecka :D Vilken grupp valde du? Fungerar på om medel kanske är i slöaste laget? :tungan

Ska också dit om det inte skiter sig med jobb! Bokar nästa vecka :D Vilken grupp valde du? Fungerar på om medel kanske är i slöaste laget? :tungan

Skynda på att boka in dig redan idag då det fanns bara några få platser kvar vet jag.. snackade med dem idag. :tummenupp

Jag har aldrig kört Knix eller annan bana, men bokade in mig på snabb/medel. Det går byta grupp under dagen ändå så det spelar ingen roll egentligen.

Här har du allt du behöver!! http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5469

Skynda på att boka in dig redan idag då det fanns bara några få platser kvar vet jag.. snackade med dem idag. :tummenupp

Jag har aldrig kört Knix eller annan bana, men bokade in mig på snabb/medel. Det går byta grupp under dagen ändå så det spelar ingen roll egentligen.

Såja, anmälan klar! :tummenupp

Nu får man hoppas att sliponet inte gör för mycket väsen av sig bara :D Kanske bör införskaffa dB-killers innan det är dags...

Såja, anmälan klar! :tummenupp

Nu får man hoppas att sliponet inte gör för mycket väsen av sig bara :D Kanske bör införskaffa dB-killers innan det är dags...

Fan va bra! Då gick det fortfarande att anmäla sig! Kanon! :tummenupp

De har DB gräns vet jag, så jag kommer nog också behöva byta tillbaka till mitt snällare slipon. haha Hade vart tradigt om man inte fick köra när man är väl där nere! :död

Ja det är säkrast för er då vi är hårda på Db där nere.
Skoj att det är flera i trakten här som kommer att köra där nere:tummenupp
Sedan får vi ju hoppas att de som anmäler sig inte skriver fel i anmälan heller ju, tex sitt eget nr till anhörig :krama
Pelle

PS: Glöm inte heller Körkort då det inte blir ngn körning utan det inte ens för oss instruktörer :mad:.
Samt tänk även på att ha bra däck o hela hojen i bra skick.:tummenupp

Last edited:
OBS 92 dB förbipassernade så på med db-killern eller allra bäst orginalblåset

Mm det är ju det som är kruxet :död Att slänga på originalet kommer inte på fråga för det blir ett sjuhelvetes meck med tanke på mina nybörjarskills. Får bli att köpa dB-killers till veckan :mad:

Den är dock besiktigad med sliponet på utan anmärkning, gäller samma ljudnivåer på gata som SMCs kurser?

Mm det är ju det som är kruxet :död Att slänga på originalet kommer inte på fråga för det blir ett sjuhelvetes meck med tanke på mina nybörjarskills. Får bli att köpa dB-killers till veckan :mad:

Den är dock besiktigad med sliponet på utan anmärkning, gäller samma ljudnivåer på gata som SMCs kurser?

Nej det är så att vi har där nere en DB gräns viid som Ripster säger 92 DB vid förbifart men om du ligger nära det så säger vi till o då kan du ju sänka hastigheten lite så kommer du undan det med plus att du har införskaffat Db killer o satt i dem :)

Blir inget KNIX den 3e för mig :( Hittar ingen dB-killer till systemet och kommer inte ha tid att snickra ihop en lämplig platta innan det är dags (pga. jobb).

Aja, bara ett par månader tills säsongen är tillbaka igen.... :mad:

Blir inget KNIX den 3e för mig :( Hittar ingen dB-killer till systemet och kommer inte ha tid att snickra ihop en lämplig platta innan det är dags (pga. jobb).

Aja, bara ett par månader tills säsongen är tillbaka igen.... :mad:

bröderna nilsson har en bra db killer för 50-60 kr nått sånt, skruvas fast längst ut på blåset, ev. får du borra ett litet hål för en skruv om det inte redan finns på blåset

bröderna nilsson har en bra db killer för 50-60 kr nått sånt, skruvas fast längst ut på blåset, ev. får du borra ett litet hål för en skruv om det inte redan finns på blåset

Va inne hos dom igår, men tyvärr är mitt blås för stort :död Han sa också att jag vart tvungen att borra om jag hittade ett passande,

Ser ut såhär :(

Helt seriöst, kör ni bara på en högre växel och håller igen lite så är det inga problem. Som Max har jag kommit upp i 90 på knixen, så det är knappast nåt megabuller..

Va inne hos dom igår, men tyvärr är mitt blås för stort :död Han sa också att jag vart tvungen att borra om jag hittade ett passande,

Ser ut såhär :(
Hur stort är hålet?
Jag modifierade 2 dbkillers till en glidare jag hade innan.
Man trycker in den i hålet och sedan skruvar man ut 3 skruvar som klämmer utåt inne i ljuddämparen för att hålla fast dbkillern.
Omvänd (h)julgransfot kan man säga.:)

Hur stort är hålet?
Jag modifierade 2 dbkillers till en glidare jag hade innan.
Man trycker in den i hålet och sedan skruvar man ut 3 skruvar som klämmer utåt inne i ljuddämparen för att hålla fast dbkillern.
Omvänd (h)julgransfot kan man säga.:)

Ca. 7 cm Ø. Ja, det får bli ett hemmameck, ska snacka med plåtslagaren här i närheten och se vad det kostar att det jag vill ha. Tack för tipset :)

Helt seriöst, kör ni bara på en högre växel och håller igen lite så är det inga problem. Som Max har jag kommit upp i 90 på knixen, så det är knappast nåt megabuller..

Är absolut ingen ljudexpert så jag säger inte att du har fel, det är bara att jag inte har lusten att lägga 500 spänn + soppa (18 mil t.o.r) för att möjligen bli nekad, då kan jag lika bra fixa det säkra kortet först och ta en senare kurs :) Det låter ju ganska ordentligt om pärlan och de flesta som har lyssnat på henne har sagt att jag kan glömma SMCs ljudkrav :[

Last edited:
*/ ?>
Back