Rejäl södervända Lördag 13/8

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Vad tänkte sig för tempo på motorvägen förresten? Clusterbombar helst inte förbi Nyköping mm med ev laserkontroller m.m.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Jag tänkte mig ett 30+ tempo ungefär., just för körkortets skull.

Jag är på om snigelförare är välkomna.

Jodå det är du.

Tempo brukar hållas efter(och framförallt INTE över) egen förmåga. lekledaren för den här körningen väntar alltid in folk, iaf när jag varit med :D

Stämmer bra.

Varför inte köra samma väg dit som hem hellre än motorväg?

jP har fattat precis rätt. Kör man småvägarna i båda riktningarna så tar det för lång tid att komma ut till nya vägar. Tanken är att vi skall få spendera mer tid på vägnätet som ligger en bit längre bort.

För med alla fikapauser på ditvägen så når vi inte Sörmlands gräns förrän vid skymningen. :öl
(Dessutom finns det verktyg och verkstäder nära till hands åt Ducce-förarna utmed motorvägen, vem kör följebilen förresten?)

Du har fattat :)

Ragge ska vi dra ut och reka vägarna på fredag någon liknande tid, eller är du en sån där arbetande person?

Tyvärr är jag inte ekonomiskt oberoende. Jag måste jobba på fredag :)
 
Last edited:

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Ironbutt 2011-08-13

Yo Ragge, körningen skulle inte vara komplett ifall inte jag var med:D:D så jag tjatar till mig en plats:)
//Micke
 
Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Låter lockande om man inte är bakfull... Ragges sörmlandskörning i våras är fortf. top 3 den här säsongen.. (slagen av 3 dagar på Gotland Ring och bad med massa lättklädda cheyer)..
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
jP har fattat precis rätt. Kör man småvägarna i båda riktningarna så tar det för lång tid att komma ut till nya vägar. Tanken är att vi skall få spendera mer tid på vägnätet som ligger en bit längre bort.

Borde ha anat att du redan tänkt till. Om jag ens är vaken en så okristlig tid, kan man mötas upp längs med E4?
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Låter lockande om man inte är bakfull... Ragges sörmlandskörning i våras är fortf. top 3 den här säsongen.. (slagen av 3 dagar på Gotland Ring och bad med massa lättklädda cheyer)..

Mmmm, nöjet var på vår sida... Du var ju oxå lättklädd... o genomskinliga kalsingar.... :banana
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Borde ha anat att du redan tänkt till. Om jag ens är vaken en så okristlig tid, kan man mötas upp längs med E4?

Haha, du är för rolig. :lol Kom igen nu! 10:00 på Rosenhill. Hur svårt kan det vara? :7peta 09:30 så kan du dessutom strunta i frukosten hemma.

Gör så här:

Lägg fram alla grejer kvällen innan, i lätthittad hög.

När klockan ringer drar du bara på dig grejerna utan att tänka. Vaknar gör du bakom styret på vägen till RH. När du väl kommer fram så tankar du innan du går in och länsar Lattemaskinen. Sedan vaknar du bakom kaffekoppen med underbart hojäventyr framför dig.

Hur tror du att vi andra gör?

EDIT: Sov över på RH vet jag. Du är ju säkert där på fredag kväll i alla fall.
 
Last edited:

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Låter lockande om man inte är bakfull... Ragges sörmlandskörning i våras är fortf. top 3 den här säsongen.. (slagen av 3 dagar på Gotland Ring och bad med massa lättklädda cheyer)..

Ja, ska man vara med på en gruppkörning så är det denna. Ragge är en riktig stigfinnare.

Var får man åka med lättklädda tjejer?:tuttar Den vägen har jag inte hittat.:gnissla

Han yrar bara.

Haha, du är för rolig. :lol Kom igen nu! 10:00 på Rosenhill. Hur svårt kan det vara? :7peta 09:30 så kan dessutom du strunta i frukosten hemma.

Gör så här:

Lägg fram alla grejer kvällen innan i lätthittad hög.

När klockan ringer kör drar du bara på dig grejerna utan att tänka. Vaknar gör du bakom styret på vägen till RH. När du väl kommer fram så tankar du innan du går in och länsar Lattemaskinen. Sedan vaknar du bakom kaffekoppen med underbart hojäventyr framför dig.

Hur tror du att vi andra gör?

Nu glömmer du en viktig detalj. Anna kan inte klä på sig själv. Det är den lokale pizzabagarens uppgift att bistå henne. Hon kan inte komma iväg förrän han öppnar.
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Han yrar bara. Han har säkert varit på ngt skumparty o känt fel.

Nu glömmer du en viktig detalj. Anna kan inte klä på sig själv. Det är den lokale pizzabagarens uppgift att bistå henne. Hon kan inte komma iväg förrän han öppnar.

Det rytas att även du min Brutus, har kört på den där vägen. :gnissla

Hon får väl ta med sig pizzabagren hem på kvällen, så att han kan fixa kläderna på morgonen. Alla problem går att lösa med lite vilja.
 

Gumae

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2011
Ort
Vällingby
Hoj
Honda CBR900RR -97
Mycket trevlig idé! Jag är väldigt ny här på forumet så detta blir min första samåkningsrunda!
 

Hagbard

HO
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
f.d fordonsägare
Här är en väg ni bör undvika, nylagad med olja och lösgrus!
 

Bifogat

  • Namnlöst.jpg
    Namnlöst.jpg
    190 KB · Visningar: 84
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top