Kawasaki Z750/Z1000-tråden

ni som bytt blinkers på z1000 finns det något lastoberoende blinkrelä som passar i orginalsockeln så att man slipper klippa och skarva tacksam för svar

skulle inte tro att det finns en som är gjord just för det syftet, men biltema, mekonomen?, andra butiker med sånt roligt ska ha något som passar att trycka in ändå, jag hade redan det hemma i garaget, kommer dock inte ihåg var det kommer ifrån..
 
Köpte mig en Z750 i höstas, och båda mina backspeglar har spruckit vid den rörliga delen (hårdplast) där du kan justera dom.

Någon som känner igen problemet?
 
ni som bytt blinkers på z1000 finns det något lastoberoende blinkrelä som passar i orginalsockeln så att man slipper klippa och skarva tacksam för svar

om du köper Rizoma blinkers så får du med motstånd och en schysst anvisning till just din hoj:) eller iaf till -10an men det borde vara samma, du ha inbyggda framblinkers med lampa i väl?
 
om du köper Rizoma blinkers så får du med motstånd och en schysst anvisning till just din hoj:) eller iaf till -10an men det borde vara samma, du ha inbyggda framblinkers med lampa i väl?

jag har halogen blinkers bak 21w (10w orginal)dom hänger sig ibland möjligen har reläet blivet sämre av den högre belastningen motstånd sätter man ju bara om man har lägre belastning än orginal
 
Till Z1000 -10, går det i alla fall att skaffa en ServoBuddy (http://www.servobuddy.com/Kawasaki-Servo-Buddy_p_8.html) om man vill få bort den lysande lampan samt få lite extra utrymme i skuffen på köpet.

Om det är lika på Z750n som på Z1K så bör det även gå att spänna vajrarna (med skruvgrejjerna halvvägs på vajern) så pass att det slutar lysa, med lite tur. :)

Jag slet bara av mina vajrar från servot (Z1000 -10). 1600mil o ingen lampa som stör. :) Verkar vara väldigt olika på hojarna:)
 
Jag slet bara av mina vajrar från servot (Z1000 -10). 1600mil o ingen lampa som stör. :) Verkar vara väldigt olika på hojarna:)

Det visade sig vara samma lika för min del när jag väl monterade helsystemet, plockade bara bort dom utan lysande lampor! :)
 
om du köper Rizoma blinkers så får du med motstånd och en schysst anvisning till just din hoj:) eller iaf till -10an men det borde vara samma, du ha inbyggda framblinkers med lampa i väl?

Motstånd kan bli rejält varma, bättre att köpa biltemas lastoberoende relä för 39kr, har kört på det i två år utan krångel. Det enda du måste göra själv är att dra en jordkabel (jag drog min från fästet till en av sidokåporna på min 750-07a)
 
Motstånd kan bli rejält varma, bättre att köpa biltemas lastoberoende relä för 39kr, har kört på det i två år utan krångel. Det enda du måste göra själv är att dra en jordkabel (jag drog min från fästet till en av sidokåporna på min 750-07a)

hur kopplar du in det ? klipper du av orginalsockeln,jag förmodar att det inte passar
 
hur kopplar du in det ? klipper du av orginalsockeln,jag förmodar att det inte passar

Ouuh Otäckt. Inte klippa i orginalstocken. Gör din egen adapter genom att trycka ner kablar med kabelskor och koppla till reläet. Sen tejpa tätt. :) Alltid skönt om man får för sig att sätta tillbaka orginal. :)

Ang motstånd. Vissa blir varma vissa blir mindre varma. Jag stoppade i biltemas motstånd i min förra hoj (Z750-08). Biltemas är stora men kanske därför de inte blev varma. Även när jag lät hojen blinka 5min så var de svala. Fäster man dem sen mot en ramdel av metall så blir det ju kylning med. Jag tyckte det var lättare med motstånd än o klydda med reläet.
 
Last edited:
För att montera en ruta på en Z750, måste man då borra egna hål för att fästa den i? :confused:
 
hur kopplar du in det ? klipper du av orginalsockeln,jag förmodar att det inte passar

Nu vet jag inte exakt hur det ser ut på Z1000 men på min Z750 -07a så satte jag crimpade kabelstumpar + en extra jord till reläet

För att montera en ruta på en Z750, måste man då borra egna hål för att fästa den i? :confused:

Japp, 4st hål, det följer med en mall (iaf till kawas orginalruta) som man klistrar på lamphuset/mätarhuset.

Sedan skruvar man fast rutan genom att trycka i gummiexpanderskruvar i de hålen och dra åt. Rutan sitter sedan fast i maxhastighet!
 
Last edited:
Hej alla glada!

Sitter och letar efter drev till min Z1000-08:a! Tänkte gå ner 1 kugg i fram och upp 2 i bak. Orginal sitter det 15/40 på om jag inte har fel, så jag är med andra ord ute efter 14/42.

Problemet är att jag inte har hittat någon som säljer 14-kuggars i fram, trots kontakt med mc-firmor?? Är det nån här som har koll på var jag beställa drev så är jag mycket tacksam!!

PS. Den där Z1000 på bilderna ovan är ju snuskigt läcker!!! DS

Mvh Micke

hejsan..hittat nått drev ännu :gnissla
 
Skrev av mig i Teknikdelen igår av mitt problem med växelreglaget/mekanismen men jag måste fråga här också; Är det någon mer som upplevt att den kärvat så ni inte kan växla uppåt i serie eller nedåt i serie utan att först manuellt peta ner växelpinnen i "normalläge" Min verkar inte vilja fjädra tillbaka på något vis, antingen är någon av de två fjädrarna till mekanismen bakom kopplingskorgen trasiga eller så är reglaget vid fotpinnen trögt!
 
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

Back
Top