Vems ansvar är det att sätta "kassapinnen"?

Vems ansvar är det att sätta "kassapinnen"?

• Antal röstningar
    0
Jag lägger en mellan varje enskild vara jag köper, blir smidigast så :)

Jag lägger en mellan varje enskild vara jag köper, blir smidigast så :)

Även om du handlar mycket? Det brukar ju bara finnas kanske 3 pinnar, hur gör du om du handlar tex 7 varor?

Jag skulle säga att det är den främre kundens "ansvar", visa att hej, jag är klar, liksom. Jag lite hatar alla som inte lägger dit den där jävla pinnen.

Även om du handlar mycket? Det brukar ju bara finnas kanske 3 pinnar, hur gör du om du handlar tex 7 varor?

Jag skulle säga att det är den främre kundens "ansvar", visa att hej, jag är klar, liksom. Jag lite hatar alla som inte lägger dit den där jävla pinnen.

Han köper ju inte själva pinnen så den går att använda flera gånger.:D

Man får ju vara snabb och återvinna allt eftersom kassörskan lägger upp dom, eller så plockar man pinnar från dom andra kassorna.

Dessutom kräver jag ett kvitto för varje vara, "för det ska betalas av olika kassor"

Last edited:
Ibland har dom för några pinnar, exempelvis bara en och då tycker jag det är kassapersonalen som ska hålla koll vilket jag även talar om för denne ifall det blir miss på produktbandet. Naturligtvis lägger jag mig på behörigt avstånd utan pinne men lik förbannat snurrar dom till det då o då, trötta människor.

Anledningen till att det saknas pinnar är väl p.g.a. något svin som snott dem för att stajla sin egen pinne.. era jävlar! :mad:

:tummenupp

Jag hade en intressant diskussion med en reklamsäljare som sålde reklamplats på pinnarna, jag tyckte det var skitdyrt och en värdelös plats att sälja reklam på, för ärligt talat, vem av er vet vad som står på pinndjävlarna?

Om det nu mot förmodan skulle vara ett bra ställe att ha reklam på, då kan jag tillverka egna pinnar och placera ut utan att fråga på dom lokala affärerna :D

Jag kollade dessutom efteråt vad det var för reklam på min lokala ICA, det var ingen reklam, det stod bara "Nästa kund" på pinnarna...

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti