Öl

NoicE skrev:
Den ölen jag dricker nu är nog den godaste jag druckit nånsin.
En Åbro orginal 2.8 :tummenupp

Fan va gott det kan vara me bira när man är riktigt sugen :öl

SKÅL!

[BSkåla tamejfan[/B]
Men 2.8??... skadet inte va riktigt svart go beamish eller nån härlig stout?

Mm.... öl kan avnjutas på många sätt :D just nu äre det iofs bacardi lemon o cola i glaset...

Cherio allihopa!

Puss & kramar

Firefly skrev:
Belgien har bäst öl. Punkt!

Bah! Ett land som tillverkar öl med fruktsmak kan inte göra öl. Fjolldricka är vad det är! :fakta

Riktig öl kommer från Pilzen i Tjeckien. :fakta

Tuborg grön i ett stort glas med en riktigt blodig stek till... blir det bättre så säg vad...

Pellert skrev:
Bah! Ett land som tillverkar öl med fruktsmak kan inte göra öl. Fjolldricka är vad det är! :fakta

Riktig öl kommer från Pilzen i Tjeckien. :fakta

Öl med fruktsmak är fjolldricka ja, (:fakta) men du är fortfarande välkommen till Vattentornet för att överbevisas av de belgiska rackarna....

budwiser,budwiser,budwiser..

som ja alltid sagt: budwiser für alle! :öl

eders!/ Linn-som dricker det mesta, inkluderat dunk från grannens kåk med cola som "färgförstärkare".. :brynad

Jag stöder helhjärtat internationell road racing och dricker därför Corona (men det händer att annat slinker ner det också :) ).

Dax att bumpa öl-tråden. För er som inte tycker man behöver vatten till en Corona, Heineken eller Budweiser så har jag ett intressant tips (Ni som köper Slots guld i frihamnen kan sluta läsa).

Ett av mina favorit bryggerier, BrewDog, har en limiterad upplaga av "IPA is Dead" (6000st)på bolaget. Vad det handlar om är något så ovanligt som ett 4-pack på bolaget. Det är fyra ölflaskor som är bryggda på fyra olika humlesorter. Bland annat en Japansk Sorach Ace humle. Släpptes 1 juni på bolaget och kostar 99 spänn för ett 4-pack. Spring och handla!!!

Innis & Gunn Rum Cask Oak Aged Beer (nr 11598) är riktigt magisk!

Jag är en Öl älskare.
Dricker allt från 2,8 till dom smakrikaste.
Varje Öl har sitt tillfälle, ibland slår faktist Åbro 2,8 den finaste.
Brewdog finns nästan alltid hemma. Spaten lika så, sen brukar jag förse mej med en som heter Mikkeli? Jackie Brown en dräpare i smak, men man dricker bara en.
Sen är jag fan utav Breznak som ofta handlas, presis som Krusovic.
Burkar handla ett blandband med givna spaten, kruse och breznak. Sen fylls det på med Samuel adams, Coors light mfl i en salig blandning, självklart blir det även mycket tjeck Öl också.

Kommer hem just efter ett par dar i Dublin. En kväll var vi på ett blueshak som heter JJ Smyth´s. Sitter och lyssnar på Hollywood Slim and The Fat Cats. Vid bordet jämte sitter en ung irländare med typ 30 kilos övervikt. Jag gillar öl, jag dricker MYCKET öl och jag dricker öl snabbt.

Till min stora häpnad dricker han minst 2 pints Guinness medan jag dricker 1 pint lager.
-Äsch, säger min tjej, han har fått det med modersmjölken.
Till slut kan jag inte låta bli att kommentera hans enorma konsumtion, föga förvånande lät han inte ens knappt påverkad.
Jodå, han berättade att hans mamma drack massor av Guinness medan hon var med barn. Vad han minns så har han alltid haft sug efter just Guinness.

Guinness is good for you! Sure:näsblod

Har druckit en Guinness i hela mitt liv och det var i söndags på Guinnessbryggeriet, det räcker med en.

Riktigt öl bryggs i Tjeckien och stavas t.ex Staropramen:tummenupp

En varm sommardag är en Victoria Bitter svårslagen. Skruvkapsyl dessutom så man slipper märken i dosan.

• Gilla
Reaktioner: ft
Back