"Debatt" om monarkin.

För mycket pengar till kungahuset?

• Antal röstningar
    0
Det är ju billigare att ha en kung än president. Jag tycker vi borde ge kungahuset mer pengar, kången vill ju säkert ha råd med en ny Bugatti för att hålla på traditionen ;)

Fast kungahuset kostar bara 100 millar, hur mycket kostar resten??? kan man inte få gå ur den föreningen om man kan gå ur monarkin?

t-rex skrev:
Socialbidragstagare som socialbidragstagare, lixom...

"huvudet på spiken" :)

ett 10-talet miljoner per år lär juh inte göra det sämre för vården heller...

Jag tycker inte att vi bör slopa hela kunga huset men att kostnaderna säkerligen kan sjunka...

Till det kan jag gärna höja till 30kr per skalle och per år, allt för att farbror Kungen ska kunna ha feta bilar.

Monarkin for the win!

Spinky Spendrup skrev:
Få se nu....

De får 100 mille, vi var ca 4 miljoner förvärvsarbetande 2003... 25kr per skalle och år alltså.

SHIT! Jag har kört bort två kungahus i vägtullarna idag!!!! Och till lunch åt jag upp ytterligare två!!! :gnissla

Joe Schmoe skrev:
Känns lite som de här "bidragstagarna" gör lite mer för Sverige än de andra tycker jag.

Det känns som de där "bidragstagarna" och deras förespråkare lever kvar i någon sorts idé om att medeltiden och "konung av guds nåde" var en bra grej...

@john; 4tw tror jag är den korrekta frasen.

Fotrally skrev:
"huvudet på spiken" :)

ett 10-talet miljoner per år lär juh inte göra det sämre för vården heller...

Jag tycker inte att vi bör slopa hela kunga huset men att kostnaderna säkerligen kan sjunka...
I agree.

Det spelar ju ingen roll om det är 25 kr eller 25 öre per capita, kungahuset är något av det sista kvar av feodalismen. Elitism och orättvisa som inte hör hemma i ett modernt samhälle.

Klart vi ska ha monarkin kvar! Nä, montera ner vår identitet lite till. Bort med kronan också, hit med euron.

Landet styrs av nervösa krakar bosatta på söder...

Slotten lär ska renoveras och bevaras oavsett om vi avskaffar monarkin, så dom stålarna är vi blåsta på i vilket fall...

Om vi bestämmer så kan vi allt riva slottet.
Varför ska knugen ha ett hus som han inte använder med 1430 rum, och som kostar
en halv miljard att renovera?
Riv!

Till och med Stalin och hans "kamrater" tyckte att det fanns ett värde i det kulturarv som Tsar familjen efterlämnade dig. Efter andra världskriget resturerade och återbyggde de allt igen sten för sten. Sedan blev politikerna de nya tsararna.

Plockar vi bort vår egen kungafamilj ersätts den bara med någon annan familj som får stå i rampljuset. Säkert någon med stora ambitioner. Jag är inte säker på att det enkomt är positivt. Tänk att se Göran Persson och hans fru Anita Steen på den posten att åka världen runt och representera Sverige. För rättvisans skull kan vi sätta in välfritt borgerligt alternativ till en presidentpost. Billigare än nuvarande kungafamiljen lär det inte bli oavsett hur patetisk man anser att den är. För patetisk är den. Ger numera samma vibbar som en Bigbrother kändis.

Ska det ta 20 år och 500 mille för att renovera bara slottsfasaden?

Öhh, går det inte ta hit lite polacker så kan de garanterat fixa det både snabbare och billigare. :va

Det borde i alla fall kunna gå fortare att riva och bygga ett nytt och dessutom snyggare slott.. Men dyrare då förståss..

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...